Renée88 skriver:
Hej i kære baby.dk'ere! 
Jeg har brug for et godt råd.. Jeg blev mor for 14 dage siden til den dejligste lille gut, og jeg ammer ham på fuldtid.. Jeg har ENORMT meget mælk i mine bryster, og jeg gennemvæder en hel del ammeindlæg på en dag.. Om natten når jeg skal sove, tager jeg bh'en af for jeg kan simpelthen ikke holde ud at have noget på overkroppen når jeg skal sove... Jeg har store bryster, og efter at jeg har født og er begyndt at amme er de blevet endnu større... troede ikke det var muligt...
men men.. jeg vågner op hver nat med drivvåd seng og dyne, lækker så meget mælk.. Prøver med stofbleer men de hjælper slet ikke...
Er der nogen der har/har haft samme problem? Og hvad gjorde I for at undgå disse mælkebade? 
Knus Nora Malkeko! 
Jeg har samme problem, som dog er blevet mindre nu hvor Hjalte ikke spiser så ofte længere.
Jeg brugte en sports-bh uden bøjler om natten og stoppede den ud med hvide stofbleer. Ammeindlæg (jeg havde engangs og de store tykke udlindlæg uden på hinanden) kunne slet ikke holde i de 3 timer, der gik mellem jeg vågnede for at amme.
Nu hvor det er blevet lidt mindre (Hjalte er 2 måneder), kan jeg undvære bhen igen men binder så en stofble, som jeg folder 3 gange, rundt om brysterne. Den kan selvfølgeligt slet ikke suge det hele, men trykket fra den gør, at mine bryster ikke så ofte lækker mellem amningerne. Den stofble kan så skiftes, hvis jeg vågner i løbet af natten.
Det eliminerer bestemt ikke mælkebadende for mig, men de bliver en del sjældnere og ikke så voldsomme, og jeg slipper for en bh.
For nogle dage siden begyndte Hjalte så at sove igennem, så nu bliver den ikke skiftet om natten - men det skal jeg vist ikke klage over. 
Anmeld