Jeg har været igennem 3x stimuleret frysebehandling før der var gevinst med lillesøster. Vi havde æg til overs fra storebror som blev til i første friske forsøg. Vores datter er ca tre uger nu, så det er jo lidt tid siden vi var i behandling.
Men som jeg husker det kom vi til scanning i starten af cyklus og kunne starte op på estrofem. Derefter scanning 7-10 dage senere for at se om slimhinden var tyk nok. Herefter kunne vi mere eller mindre selv bestemme hvornår vi ville have ægget op. Det var jo smart når jeg har en fast fridag, som jeg kunne bruge hver gang vi var til scanning, så jeg ikke skulle inddrage arbejde. Når vi havde valgt en dag, skulle jeg tage progesteron 5 dage inden. Har prøvet både lutinus og crinone. Dosis er åbenbart større på lutinus, og det fik jeg den måned det lykkedes.
Så kom vi bare til ægoplægningen, og hvis vi ikke hørte fra dem inden, havde ægget klaret optøningen. Det tog 5 min at lægge op og der var ingen smerter. Så en meget nem behandling fra start til slut. Men man skal jo fortsætte med østrogen og progesteron længe. Det er vist lidt forskelligt fra klinik til klinik hvor længe de anbefaler
Anmeld
Citér