Spørgsmål til Stimuleret frysebehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2022

Anonym trådstarter

Vi er igang med stimuleret frysebehandling og skal til scanning på klinikken den 30/12. 

Er der nogen der kan fortælle mig hvornår vi så kan forvente ægoplægning derefter? (Altså bare et gæt selvfølgelig). 

Siden ægudtagning i oktober har jeg været på 3 ugers p-piller og da jeg fik min første mens derefter skulle jeg igang med Vivelle plastre, som jeg langsomt øger styrken af. Næste skridt er som sagt scanning den 30/12, men er lidt nysgerrig på hvad vi så kan forvente derfra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2022

Anonym

Jeg har “lige” fået fryseforsøg det forløb sådan her 

menstruation 

12 dage med østradiol 

scanning hvor slimhinden var tyk nok derfor skulle jeg fortsætte med østradiol og begynde med Crinone, det skulle jeg gøre i 5 dage inden de tøede ægget op ligesom hvis det ikke var frysebehandlibg 

5 dagen fik vi besked om morgen at det var gået godt og vi skulle møde til aftalt tid 

Anmeld Citér

18. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har “lige” fået fryseforsøg det forløb sådan her 

menstruation 

12 dage med østradiol 

scanning hvor slimhinden var tyk nok derfor skulle jeg fortsætte med østradiol og begynde med Crinone, det skulle jeg gøre i 5 dage inden de tøede ægget op ligesom hvis det ikke var frysebehandlibg 

5 dagen fik vi besked om morgen at det var gået godt og vi skulle møde til aftalt tid 

Så altså ægoplægning 5 dage efter første scanning som viste en tilpas tyk slimhinde? 

Anmeld Citér

18. december 2022

Anonym

Anonym skriver:

Så altså ægoplægning 5 dage efter første scanning som viste en tilpas tyk slimhinde? 

Ja, fordi crinone skal virke i 5 dage ligesom ægudtagning, fordi ægget jo er 5 dage gammelt

Anmeld Citér

18. december 2022

Anonym trådstarter

Ja, fordi crinone skal virke i 5 dage ligesom ægudtagning, fordi ægget jo er 5 dage gammelt

Mit forløb kører lidt anderledes. Måske fordi juleferien er inde over:

- mens 

- 1 uge efter mens startede jeg på Vivelle plastre (estradiol - tror måske det er det samme som østradiol) Det skal jeg være på i ca 18 dage inden scanning den 30/12

Derfra kender jeg ikke planen 

Anmeld Citér

18. december 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har været igennem 3x stimuleret frysebehandling før der var gevinst med lillesøster. Vi havde æg til overs fra storebror som blev til i første friske forsøg. Vores datter er ca tre uger nu, så det er jo lidt tid siden vi var i behandling. 

Men som jeg husker det kom vi til scanning i starten af cyklus og kunne starte op på estrofem. Derefter scanning 7-10 dage senere for at se om slimhinden var tyk nok. Herefter kunne vi mere eller mindre selv bestemme hvornår vi ville have ægget op. Det var jo smart når jeg har en fast fridag, som jeg kunne bruge hver gang vi var til scanning, så jeg ikke skulle inddrage arbejde. Når vi havde valgt en dag, skulle jeg tage progesteron 5 dage inden. Har prøvet både lutinus og crinone. Dosis er åbenbart større på lutinus, og det fik jeg den måned det lykkedes. 

Så kom vi bare til ægoplægningen, og hvis vi ikke hørte fra dem inden, havde ægget klaret optøningen. Det tog 5 min at lægge op og der var ingen smerter. Så en meget nem behandling fra start til slut. Men man skal jo fortsætte med østrogen og progesteron længe. Det er vist lidt forskelligt fra klinik til klinik hvor længe de anbefaler 

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg har været igennem 3x stimuleret frysebehandling før der var gevinst med lillesøster. Vi havde æg til overs fra storebror som blev til i første friske forsøg. Vores datter er ca tre uger nu, så det er jo lidt tid siden vi var i behandling. 

Men som jeg husker det kom vi til scanning i starten af cyklus og kunne starte op på estrofem. Derefter scanning 7-10 dage senere for at se om slimhinden var tyk nok. Herefter kunne vi mere eller mindre selv bestemme hvornår vi ville have ægget op. Det var jo smart når jeg har en fast fridag, som jeg kunne bruge hver gang vi var til scanning, så jeg ikke skulle inddrage arbejde. Når vi havde valgt en dag, skulle jeg tage progesteron 5 dage inden. Har prøvet både lutinus og crinone. Dosis er åbenbart større på lutinus, og det fik jeg den måned det lykkedes. 

Så kom vi bare til ægoplægningen, og hvis vi ikke hørte fra dem inden, havde ægget klaret optøningen. Det tog 5 min at lægge op og der var ingen smerter. Så en meget nem behandling fra start til slut. Men man skal jo fortsætte med østrogen og progesteron længe. Det er vist lidt forskelligt fra klinik til klinik hvor længe de anbefaler 

Jeg tror nok vi skal bruge Cyclogest, men princippet er nok det samme. Og så er jeg udelukkende på Vivelle plastre nu her. 

Anmeld Citér

19. december 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg tror nok vi skal bruge Cyclogest, men princippet er nok det samme. Og så er jeg udelukkende på Vivelle plastre nu her. 

Ja det er bare forskellige varianter af de samme hormoner. Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.