Pakkelegs gaver til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
4 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvilke pakke legsgaver kan jeg købe så både min datter på 11 år og min søn på 7 år kan bruge??  De skal jo ikke snydes for at være med i pakkelegen juleaften, men syntes altid det er så svært at finde på noget til dem hvert år. Specielt pga deres køn og alder  

Så kom med alle jeres gode ideer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi har lige købt i normal i dag: Candyfloss, hårkridt og nogle sjove badedyr. 

Anmeld Citér

17. december 2022

Anonym

Vi har faktisk aldrig taget hensyn. Måske er vi tarvelige. Men vi spiller altid pakkespil nytårsaften med vores venner og børnene og der er altid gaver i alle mulige kategorier. 
Der kan være en opvaskebørste, en fluesmækker, en pose slik, knæklys, sæbebobler, toiletpapir og mange andre skøre ting.

Ingen børn er nogensinde blevet sure eller kede af det. Men de har selvfølgelig også været vant til det altid. De ældste er 14 

Anmeld Citér

17. december 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Omsorgsgiver skriver:

Hvilke pakke legsgaver kan jeg købe så både min datter på 11 år og min søn på 7 år kan bruge??  De skal jo ikke snydes for at være med i pakkelegen juleaften, men syntes altid det er så svært at finde på noget til dem hvert år. Specielt pga deres køn og alder  

Så kom med alle jeres gode ideer

Vi har som regel pakket lidt slik ind som også kan vindes/hapses af andre. Ofte også et lille sæt, billigt, blok med kuglepen eller en lille figur af noget. Kunne også være et sæt strømper. Men ikke dyre ting. 

Anmeld Citér

17. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hos os har pakkelegspakker altid været alders- og kønsneutrale. Så bytter vi bagefter på kryds og tværs. Det har børnene deltaget i med glæde. 
Med tiden er vi gået helt væk fra at købe gaverne til legen - det var ofte sådan noget overflødigt plastikjuks fra Tiger og lignende butikker, som vi aldrig ville have købt ellers, og det virkede så tosset og klima-uvenligt, at vi droppede det. Nå ja, og så var det også jævnligt slik og småkager, og det får vi i rigelige mængder i julen alligevel.
Nu går vi i gemmerne og finder små ting og sager, brugte eller ubrugte. Et stykke (ubrugt!) sæbe, en ramme med fjollede billeder (modtageren kan så udskifte med et billede efter egen smag), en pakke sugerør, et garnnøgle, et stykke julepynt, tre stearinlys - etc. etc. 
For os er hele ideen med pakkeleg, at man kæmper om pakker uden at ane, hvad de indeholder for så at opdage, at den flot indpakkede gave, som alle har prøvet at få fat i, indeholder to ruller toiletpapir - og den kedelige, oversete pakke havde et sjovere/“bedre” indhold. Og så er der jo alligevel også forskel på, hvad hver især opfatter som et hit, så bytte-delen af legen er meget central. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.