Tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2022

Anonym trådstarter

Ja så fik vi chokket, ved første scanning.. to sunde og raske babyer.. enæggede endda.. så til jer med enæggede tvillinger.. måske et dumt spørgsmål.. men hvordan kender i forskel på dem?

Hilsen den førstegangsfødende

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Tillykke med de fine twins. Det bliver helt fantastisk og hårdt og mange andre ting. 

Nu har jeg ikke tvillinger, men der er nogle små forskelle på dem, så du bliver ikke i tvivl om, hvem der er hvem. Måske lige i farten jo, men du kommer til at kende dem så godt, at du sagtens kan kende dem fra hinanden.

Senere kan de få hver deres frisure, hvis det gør det nemmere for alle

Anmeld Citér

13. december 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min veninde har enægget tvillingedrenge, og i starten fik de hver deres farve neglelak, på en finger. En blå og en grøn. Men de ku godt komme i tvivl, hvis det var gået af i vask

Og efterfølgende fik den ene blå trøje på og den anden fik en grøn trøje på.

Da de blev omkring 2 år, var det tydeligt for os andre hvem der var hvem, når man lige havde været sammen med dem i 10 min, for deres personlighed er ret forskellig. Nu er de 10 år, og det er ok nemt at kende forskel på dem, når de står ved siden af hinanden.

Gik i klasse med eneæget tvillinger, som altid havde det samme tøj på, og bevægede sig på samme måde osv. Der ku vi kende forskel på dem, fordi den ene havde et modermærke i tændingen. Nu 43 år sener, er det stadig nega svært at kende forskel på dem, hvis man møder dem sammen. Vh Stine 

Anmeld Citér

13. december 2022

KoFy

Tillykke med dem!

Vi fik også enæggede tvillinger, der i dag er 7 måneder - og de var også vores første børn.

Afhængigt af hvornår ægget har delt sig, kan de ligne hinanden mere eller mindre.

Vores æg delte sig sent, og de havde derfor også samme moderkage, og lignede hinanden helt vildt, da de var født - og det gør de stadig.

I starten havde min kone lavet to simple armbånd af garn i hver deres farve. Så havde de dem på - enten om hænderne eller fødderne.

I dag har vi forskellig-farvede suttesnore, og ellers kan vi mærke forskel på vægten, og de har hver deres personlige træk og opførsel.

Dog kan vi stadig ikke så godt se forskel, men heldigvis har den ene et modersmærke ved livet

Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Anmeld Citér

14. december 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Tillykke med dem!

Vi fik også enæggede tvillinger, der i dag er 7 måneder - og de var også vores første børn.

Afhængigt af hvornår ægget har delt sig, kan de ligne hinanden mere eller mindre.

Vores æg delte sig sent, og de havde derfor også samme moderkage, og lignede hinanden helt vildt, da de var født - og det gør de stadig.

I starten havde min kone lavet to simple armbånd af garn i hver deres farve. Så havde de dem på - enten om hænderne eller fødderne.

I dag har vi forskellig-farvede suttesnore, og ellers kan vi mærke forskel på vægten, og de har hver deres personlige træk og opførsel.

Dog kan vi stadig ikke så godt se forskel, men heldigvis har den ene et modersmærke ved livet

Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Tusind tak for svar.. fik a vide at de havde delt sig tidligt.. skulle åbenbart være en sjælden udgave pga de deler livmoder men har en skillevæg imellem sig.. 

Og armbånd lyder som en rigtig go ide  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.