2 år, lav og undervægtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2022

Carina:-)

Anonym skriver:

Min tidligere læge sagde, at sandsynligheden ift. væksthormon var nu mere på, at det så ikke ville virke, da det ikke er sådan at alle mærker nogen effekt af det.

Interessant. Så din dreng har været fulgt i knap 6.5 år? Må jeg spørge, hvorfor man vælger at følge ham så længe og ikke konstatere, at der ikke skal gøres noget?

Det ser ud til, at han rammer ret meget min drengs kurve.

Fordi han flere gange er knækket på vækskurven. Så de vejer og måler ham hver 6 måned

Og indimellem ca hver 2 år tjekker de ham igennem med blodprøver igen.

Han er uforklarlig lille - og det er det bare nogen der er.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ja ok - gad vide, om det havde gjort en forskel, hvis du havde fået det, inden du var fyldt 12?

Jo, han drikker nu meget vand, lige inden han skal sove og så når han vågner om natten.

Ift. tis, så ved jeg ikke rigtigt, om det er meget eller lidt.

Hvad tænker du på?

Tak for links

Jeg tænker på at mange stopper med at vokse og mister vægt frem mod debut opdages på diabetes. Her tisser man meget og drikker meget. 

jeg fik væksthormon som 12 årlig - da det ikke fandtes før. Jeg var den første eller en af dem. Det var en forsøgsordning faktisk. De børn i dag med samme kromosomfejl starter med Væksthormon som 6 årlig tror jeg og bliver ca 160 ish

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Fordi han flere gange er knækket på vækskurven. Så de vejer og måler ham hver 6 måned

Og indimellem ca hver 2 år tjekker de ham igennem med blodprøver igen.

Han er uforklarlig lille - og det er det bare nogen der er.

Ah ok - og tak for at dele. Så så længe blodmålinger var "positive" <- ved ikke lige, hvad man skal kalde det -> så har det ikke haft nogen påvirkning på indlæring, sprog, mm? Det er nok det, der bekymrer mig mest. Højdedelen ved jeg, der findes andre metoder for.

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym

Vi er måske ikke helt sammenlignelige men måske kan noget af info bruges.

Vores pige er præmatur og født 48% væksthæmmet. Så hun var en bette én ved fødslen, ca halv størrelse af, hvad nu “normalt” skulle have været.

Vi er derfor blevet fulgt siden da af vores neonatallæge, fordi hun stadig ikke vokser helt som hun skal.

Da vi var til kontrol sidste efterår, var hun 2 år og 4 måneder vejede 9,2 og var 82 cm lang. Igen nedenfor kurverne.

Handleplanen er kontrol i maj næste år. Der er hun 31/2. Væksthormon kan først måles efter barnet fylder 3. Er det for lavt/ ikke eksisterende, så vil hun sende os videre til Riget.

Vi er ikke høje forældre. Begge er 175, så hun bør ende på omkring 166-168 cm mener jeg, lægen sagde.

I dag er hun 3 år og 4 måneder. Hun bruger str 86-92 i tøj og vejer omkring 11 kilo (på vores egen vægt). 

Det vigtigste er, at der er sket noget på højden.

Du får lige et kram med opvejen  håber, at alt løser sig ❤️

Anmeld Citér

12. december 2022

Carina:-)

Anonym skriver:

Ah ok - og tak for at dele. Så så længe blodmålinger var "positive" <- ved ikke lige, hvad man skal kalde det -> så har det ikke haft nogen påvirkning på indlæring, sprog, mm? Det er nok det, der bekymrer mig mest. Højdedelen ved jeg, der findes andre metoder for.

Han er født for tidligt ( kom d 23 december- havde termin i februar) så han blev skoleudsat i et år . 

Men det går fint- han er den mindste i klassen . Men alt det andet er normalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.