Er det deres forsikring der skal dække ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg står lidt i et dilemma. 

Vores datter har fået smadret sin helt nye telefon, fordi hendes veninde gjorde hende så forskrækket at hun tabte alt hun havde i hænderne.  

Vi har simpelthen ikke råd til flere nye telefoner (den her var en af de billigste jeg kunne finde, som fra ny var til at betale, men man kunne ikke købe et cover til den...). 

Så nu har vi en helt ny smadret telefon.

Nu er det så jeg spørger, er det venindens forældres forsikring som skal dække skaden ? Den ville ikke havde været smadret hvis ikke hun var blevet forskrækket på den måde.   Jeg er selv i tvivl.

Hun fik ny telefon fordi hendes første var blevet kørt over af en cykel efter hun havde tabt den, lige uden for hendes skole... Men hun plejer af være så god til at passe på sine ting og havde den gamle i to år. Denne her er ikke engang to måneder endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Vores datter har fået smadret sin helt nye telefon, fordi hendes veninde gjorde hende så forskrækket at hun tabte alt hun havde i hænderne.  

Vi har simpelthen ikke råd til flere nye telefoner (den her var en af de billigste jeg kunne finde, som fra ny var til at betale, men man kunne ikke købe et cover til den...). 

Nu er det så jeg spørger, er det venindens forældres forsikring som skal dække skaden ? Den ville ikke havde været smadret hvis ikke hun var blevet forskrækket på den måde.   Jeg er selv i tvivl.

Hun fik ny telefon fordi hendes første var blevet kørt over af en cykel efter hun havde tabt den, lige uden for hendes skole... Men hun plejer af være så god til at passe på sine ting og havde den gamle i to år. Denne her er ikke engang to måneder endnu.

Hmm.. synes faktisk ikke at du kan kræve, venindens forældre betaler den via deres forsikring.. har du ikke forsikring på? Eller en boligforsikring som kan dække? Sådan noget kan jo ske, og din datter havde den selv i hånden og tabte den. Vil være noget andet, hvis den var i venindens hånd..

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym

Nope det din egen efter min mening. Din selvrisiko er dog sikkert højere end en ny telefon. 

Din datter har måske nogle opsparede fødselsdags penge. Sparegris eller ønsker til jul der kan være med til at bidrage til en anden. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Kastanje

Glem forsikringen - uanset il det er din eller den anden piges. Der vil altid være en selektion, som typisk er 1000+. Og hvis der er en billig telefon vil den altså koste mindre ens selvrisikoen.

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym

Jeg tænker ikke du kan kræve at venindens forældre skal betale for en ny telefon eller evt. en selvrisiko. Men jeg forstår udemærket din frustration og tankegang. 

Har I ikke en elektronikforsikring selv? Afhængig af telefonens pris skal I jo så gøre op om det kan svare sig at betale selvrisikoen. 

Vores selvrisiko på udvidet elektronikforsikring er på 1000kr. og da vores datters iPad gik i sort, sendte vi den ind til det “værksted” forsikringen forlangte og fik en splinterny for “kun” de 1000kr. Men i det tilfælde kunne det fint betale sig når iPad’ens pris er så høj. 

Men er telefonen gået totalt i stykker eller er det “bare” skærmen?

Anmeld Citér

11. december 2022

Soonmom

Tænker heller ikke det er venindens forsikring som skal betale, det var din datter som tabte den.

Jeg ville have købt en telefon som ikke så nemt går i stykker fremfor en billig som gør, men det er jo let at være bagklog

Jeg kan anbefale OnePlus, har tabt min 1000 gange og den er endnu ikke gået i stykker og en bekendt tabte sin i et kryds hvor biler nåede at køre over den og selvom den ikke så så fin ud, så virkede den da

Anmeld Citér

11. december 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du kan også overveje at købe en “ny” brugt gennem et firma.

Anmeld Citér

11. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Nej det er jeres egen forsikring 

Anmeld Citér

11. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Veninden kan jo ikke gøre for at hun taber den, så tænker ikke det er deres ansvar. Det er møg surt(ingen tvivl om det) , men jeg ville høre med egen forsikring . Og så se hvad der er råd til.

Anmeld Citér

11. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvis nu veninden havde sagt noget sjovt, der fik din datter til at tabe telefonen i et grineflip, eller hvis din datter var blevet så vred på hende, at hun kylede telefonen i jorden, ville du nok ikke være i tvivl. Veninden kan ikke gøres ansvarlig for din datters reaktion - og sikke en ballade, det kunne risikere at give mellem de to piger, hvis venindens forældre skulle ind i billedet på grund af en sikkert harmløs spøg. 

Det er rigtigt øv for jer. Jeg har ikke nogle gode bud på, hvordan man kommer til en billig telefon, men kunne hun evt. nøjes med en billig sag, som en ven eller et familiemedlem har kasseret? Jeg er nogle gange blevet overrasket over, hvor mange “afgåede” telefoner, folk har til at ligge, fordi de skulle have nyeste model. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.