Positiv graviditetstest - tidlig scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
2 synes godt om
9. december 2022

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg tog i dag denne fine positive test! Kunne også se en svag streg allerede i onsdags og testede positiv på digital test i går

Det er vores første barn, så derfor er det hele jo meget nyt for os

Jeg er kun 3+4 eller 3+5, så det er jo stadig meget tidligt, og jeg kan mærke hvordan nervøsiteten for at det ikke holder er slået ind…

Lægen vil selvfølgelig først se mig i januar, men det er jo lang tid at vente. Vi overvejer derfor at købe en tidlig tryghedsscanning i håb om at se hjerteblink

Har i andre fået sådan en scanning og hvornår kunne i se hjerteblink første gang?

Rigtig god weekend!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Tillykke med graviditeten. 

Det er helt naturligt at være nervøs, men husk at for langt de fleste går det hele fint. Nogle kan se hjerteblink fra uge 6+, men jeg ville vente med at bestille tid til scanning til du er 7+. Før kan I ikke være sikre på at se hjerteblink og skulle jo gerne gå derfra med en god oplevelse. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Tillykke med graviditeten. 

Det er helt naturligt at være nervøs, men husk at for langt de fleste går det hele fint. Nogle kan se hjerteblink fra uge 6+, men jeg ville vente med at bestille tid til scanning til du er 7+. Før kan I ikke være sikre på at se hjerteblink og skulle jo gerne gå derfra med en god oplevelse. 

Tusinde tak!

Og tak for et meget brugbart svar! Vi må nok væbne os med tålmodighed og vente til starten af det nye år. Fordi du har helt ret - det skal være en god oplevelse! Nervøsiteten bliver da helt overvældende, hvis der ikke kan ses hjerteblink  Så hellere vente nogle dage mere

Anmeld Citér

9. december 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jo længere I kan vente, jo mere kan I se. Det er lidt sjovt, når der er små “arme” og “ben”, men intet er rigtigt eller forkert! Tillykke med baby!

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Jo længere I kan vente, jo mere kan I se. Det er lidt sjovt, når der er små “arme” og “ben”, men intet er rigtigt eller forkert! Tillykke med baby!

Jamen du har helt ret! Tålmodighed har aldrig været min stærkeste side  Vi prøver engang i starten af det nye år  og tusinde tak!

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym98

Vi blev scannet 6+1 første gang og så det fineste lille hjerte slå! Jeg ville ikke have ventet længere - men det var fordi både kæresten og jeg havde brug for at se der var noget derinde - udover 2 streger på testen. Det kommer meget an på ens tålmodighed om man vil vente til 7+. Jeg kunne personlig ikke vente

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym98 skriver:

Vi blev scannet 6+1 første gang og så det fineste lille hjerte slå! Jeg ville ikke have ventet længere - men det var fordi både kæresten og jeg havde brug for at se der var noget derinde - udover 2 streger på testen. Det kommer meget an på ens tålmodighed om man vil vente til 7+. Jeg kunne personlig ikke vente

Tak for svar! Rart at man ikke er den eneste der har svært ved at vente  Jeg har bestilt tid til 6+4, og så har de lovet gratis omscanning hvis de ikke kan finde hjerteblink - men det satser vi nu på

Anmeld Citér

9. december 2022

Loubaby

Anonym skriver:

Hej!

Jeg tog i dag denne fine positive test! Kunne også se en svag streg allerede i onsdags og testede positiv på digital test i går

Det er vores første barn, så derfor er det hele jo meget nyt for os

Jeg er kun 3+4 eller 3+5, så det er jo stadig meget tidligt, og jeg kan mærke hvordan nervøsiteten for at det ikke holder er slået ind…

Lægen vil selvfølgelig først se mig i januar, men det er jo lang tid at vente. Vi overvejer derfor at købe en tidlig tryghedsscanning i håb om at se hjerteblink

Har i andre fået sådan en scanning og hvornår kunne i se hjerteblink første gang?

Rigtig god weekend!

Alt over 7+ - og find en klinik der giver gratis omscanning hvis i ikke ser hjerteblink efter 7+0. Nogle gange er man kortere end man regner med, og så går man nervøs derfra - og så er det altså nogle lange dage og nogle gange en hel uge. Så better safe than sorry. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym98

Anonym skriver:

Tak for svar! Rart at man ikke er den eneste der har svært ved at vente  Jeg har bestilt tid til 6+4, og så har de lovet gratis omscanning hvis de ikke kan finde hjerteblink - men det satser vi nu på

Super god ide! Det fortryder i ikke. Vi fik meget ud af scanningen selvom man egentlig ikke kan se ret meget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.