Baby og søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
6 svar
3 synes godt om
9. december 2022

LEEV

Hej.

hvor længe skal en baby være vågen mellem lurene. Min datter er 8 uger. Jeg er klar over der er forskel fra barn til barn, men jeg oplever ofte at min datter vågner om morgenen i 20-30 min, sover igen nærmest hele formiddagen og nogle gange også eftermiddagen afbrudt af måltider. Er det normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Da min datter havde den alder sov hun også rigtig meget i løbet af dagen. Hun var til gengæld mere vågen om natten. Det vendte, da hun blev 3 måneder og fik en bedre fornemmelse af døgnrytmen. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Mariadle

Jeg har en pige på 3,5 måned, jeg synes heller ikke det er længe siden hun sov det meste af dagen. Hun bliver stadig hurtigt træt igen til morgen (hvilket ifølge SP er helt normalt) og kan så få sig en god formiddagslur. Resten af dagen er hun meget vågen, men sover selvfølgelig ind i mellem. Hun er dog lidt udfordret på at tage lange lurer resten af dagen, men sover til gengæld 12 timer i løbet af natten kun afbrudt af spisning. Men frem til de 3 måneder sagde min SP at 1-1,5 time vågen tid var normalt. 

Anmeld Citér

9. december 2022

LEEV

Tak! Hun sover nemlig også meget om natten så var helt bekymret

Anmeld Citér

9. december 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville ønske, at nogen havde fortalt mig, at babys søvn er MEGET forskellig fra barn til barn, svær at ændre på (man læser tit at man “bare” skal gøre sådan og sådan) og i øvrigt ændrer sig konstant de første 2 år

Anmeld Citér

9. december 2022

LEEV

Savanna skriver:

Jeg ville ønske, at nogen havde fortalt mig, at babys søvn er MEGET forskellig fra barn til barn, svær at ændre på (man læser tit at man “bare” skal gøre sådan og sådan) og i øvrigt ændrer sig konstant de første 2 år

PRÆCIS! det er også derfor jeg er bekymret fordi min første fødte sov ikke lige så meget. Nogle gange føler jeg at jeg “tvinger” min datter til at sove fordi hun nemt bliver overtræt. Når hun viser sine tegn på hun er træt så ligger jeg hende og nogle gange sover hun kun 30 min. Så er jeg i tvivl om jeg har lagt hende for tidlig eller sent. Det er så mega svært

Anmeld Citér

9. december 2022

B&J

Vores datter var en rigtigt tornerose

Sove sove sove ja dag og nat er sund og rask og spiser og ja alt er perfekt nu er hun 9mdr og sover stadig rigtig meget 

Især forhold til vores søn som aldrig sov men var stadig sund og rask osv. 

Nyd du får søvn og nyd du kan nå lidt eller slappe af ind imellem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.