Planlægning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
4 svar
1 synes godt om
9. december 2022

Anonym trådstarter

Hejsa allesammen. Det er længe siden jeg har været herinde Håber alle er lige så søde som for 13 år siden  

Jeg er færdiguddannet pædagog lige om lidt, i januar 23. og min mand og jeg snakker lidt om at få en sidste baby sådan lige om lidt.. da vi er 34. Vi har 3 børn i forvejen på 12, 9 og 3år. 

Men der er bare lige det at jeg første gang jeg var på barsel var på kontanthjælp og de andre 2 gange var jeg på su under uddannelse. Så jeg har aldrig prøvet det med barsel og arbejde og dagpenge... 

Jeg er med i en A kasse, og aktiv ledig i slutningen af januar. Men er der nogen der ved hvordan det fungere økonomisk når jeg så går ledig ? eksempel vis hvis jeg bliver gravid nu her lad os sige 1. januar og så skal føde engang i september. hvor længe skal jeg have haft arbejde for at være berettige til barselsdagpenge, eller løn under barsel ?

HVIS jeg nu er så heldig at få job lige efter endt uddannelse... og hvad så hvis jeg ikke gør? 

Tæller et vikar job som arbejdsaktiv ift Akassen? 

undskyld de mange forvirrende spørgsmål.. håber nogen ved lidt mere end mig

vh R

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hejsa allesammen. Det er længe siden jeg har været herinde Håber alle er lige så søde som for 13 år siden  

Jeg er færdiguddannet pædagog lige om lidt, i januar 23. og min mand og jeg snakker lidt om at få en sidste baby sådan lige om lidt.. da vi er 34. Vi har 3 børn i forvejen på 12, 9 og 3år. 

Men der er bare lige det at jeg første gang jeg var på barsel var på kontanthjælp og de andre 2 gange var jeg på su under uddannelse. Så jeg har aldrig prøvet det med barsel og arbejde og dagpenge...