Diabetes under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. december 2022

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid

Nogle der kan fortælle lidt om det? Var til glukosebelastning idag og kan se resultatet er 9,9 hvilket er Lige med man har gravid diabetes, er så bange for min pige i maven om det får nogle alvorlige konsekvenser  hvad skal der ske nu ? Skal jeg til at stikke i mig selv?

synes det er lidt skræmmende lige nu mærker jeg ikke til det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2022

Darling

Det bedste du kan gøre er at slå koldt vand i blodet og afvent at du skal til samtale. Det er så forskelligt om man skal på insulin eller ej

Jeg havde også graviditetssukkersyge, min var 0,8 højere end den burde til glykosebelastningen. Jeg skulle stikke mig selv hver dag 6 gange om dagen i 1,5 uge for at måle blodsukker. Efterfølgende skulle jeg gøre det 2 gange om ugen 6 gange om dagen indtil jeg fødte.

Mor blodsukker kunne holde til alt og var aldrig for højt hverken før eller efter måltid. Jeg kunne sagtens spise kage, junkfood, drikke juice og alt muligt. Det er så forskelligt.

Anmeld Citér

1. december 2022

Darling

Darling skriver:

Det bedste du kan gøre er at slå koldt vand i blodet og afvent at du skal til samtale. Det er så forskelligt om man skal på insulin eller ej

Jeg havde også graviditetssukkersyge, min var 0,8 højere end den burde til glykosebelastningen. Jeg skulle stikke mig selv hver dag 6 gange om dagen i 1,5 uge for at måle blodsukker. Efterfølgende skulle jeg gøre det 2 gange om ugen 6 gange om dagen indtil jeg fødte.

Mor blodsukker kunne holde til alt og var aldrig for højt hverken før eller efter måltid. Jeg kunne sagtens spise kage, junkfood, drikke juice og alt muligt. Det er så forskelligt.

Min søn er forresten sund og rask

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Det er noget lort, for nogen. Jeg synes mit udviklede sig ret voldsomt. Kunne ikke spise nogen former for kulhydrater eller sukker eller kunstige sødemidler. Mit blodsukker steg om natten og fik insulin. 2 døgn efter fødsel kunne jeg spise normalt igen - så min moderkage har virkelig lavet rav i den. Fødte en dejlig stor knejt på 4510g i uge 38, men fødslen gik fint. Skulle ind ved vandafgang og så fulgte de mig hele fødslen. Efter fødslen skal man blive der. Når det står på er det virkelig træls, men set i bakspejlet er det det hele værd, men det var en stor omvæltning. Det er så forskelligt hvordan vi reagerer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.