Su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
15 svar
1 synes godt om
1. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Hejsa

Er der nogle af jer der ved om man kan få noget tilskud til forældre under uddannelse.

Jeg overvejer at læse en bachelor uddannelse efter barsel (har et barn i forvejen).

hvis jeg kigger rigtigt står den på: 6400 ca.

Min mand han er uddannet og arbejder som kok og vi bor i hus.

Har hørt man også kan tage SU-lån? Nogle erfaringer med det? (Vi vil helst ikke, da vi vil sælge huset og bygge et fra bunden på et tidspunkt så vil ikke hænge på lånet)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2022

AnoMor

L1232 skriver:

Hejsa

Er der nogle af jer der ved om man kan få noget tilskud til forældre under uddannelse.

Jeg overvejer at læse en bachelor uddannelse efter barsel (har et barn i forvejen).

hvis jeg kigger rigtigt står den på: 6400 ca.

Min mand han er uddannet og arbejder som kok og vi bor i hus.

Har hørt man også kan tage SU-lån? Nogle erfaringer med det? (Vi vil helst ikke, da vi vil sælge huset og bygge et fra bunden på et tidspunkt så vil ikke hænge på lånet)

Der er kun ekstra tilskud h is din mand også studerer. Som par får du almindelig su også kan du som du selv er inde på søge su lån. 

har selv lige undersøgt det hele da kæresten og jeg stod og ville flytte sammen. Men da der ingen tilskud så er så må det vente til endt uddannelse 

Anmeld Citér

1. december 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Måske I kan få tilskud til institution, hvis jeres husstands indkomst er under ca. 583.000 kr.

Anmeld Citér

1. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232
Jixy skriver:

Måske I kan få tilskud til institution, hvis jeres husstands indkomst er under ca. 583.000 kr.

Uha det godt du siger det. Det vidste jeg ikke. Tak for de gode råd!

Anmeld Citér

1. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232
AnoMor skriver:

Der er kun ekstra tilskud h is din mand også studerer. Som par får du almindelig su også kan du som du selv er inde på søge su lån. 

har selv lige undersøgt det hele da kæresten og jeg stod og ville flytte sammen. Men da der ingen tilskud så er så må det vente til endt uddannelse 

Også selvom i ikke er gift?

Hvad med su-lån? Er det det værd at hænge påå det bagefter?

Anmeld Citér

1. december 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
L1232 skriver:

Det har ingen af os nogen som helst chance for at svare på. For vi kender hverken dine forbrugsvaner, din økonomi, dit syn på gæld, din uddannelse eller jobmuligheder. 

Jeg har et SU-lån, og det var det rigtige for mig i en kort periode. Men det kan være helt anderledes for andre, og det ville for mig være et no go at basere min økonomi på at tage lån hver måned. For andre er det bare den løsning, der virker, før de alligevel tjener en god løn bagefter.

Anmeld Citér

1. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232
AnoMor skriver:

Læste lige dette:

Når du er under uddannelse og har et barn, har du mulighed for at søge et særligt børnetilskud til forældre under uddannelse fra Udbetaling Danmark. Du kan ikke få det særlige børnetilskud samtidig med, at du får forsørgertillæg til enlige forsørgere.

Skal du i en periode i lønnet praktik (der udelukker SU og forsørgertillæg), har du i visse tilfælde mulighed for at søge et supplerende børnetilskud til forældre i praktik i denne periode.

Er du enlig forsørger, har du mulighed for at få et ekstra børnetilskud. Du skal modtage dette ekstra børnetilskud for at være berettiget til SU-forsørgertillæg til enlige forsørgere.

Tilskuddene gives efter Lov om børnetilskud.

Anmeld Citér

1. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Det har ingen af os nogen som helst chance for at svare på. For vi kender hverken dine forbrugsvaner, din økonomi, dit syn på gæld, din uddannelse eller jobmuligheder. 

Jeg har et SU-lån, og det var det rigtige for mig i en kort periode. Men det kan være helt anderledes for andre, og det ville for mig være et no go at basere min økonomi på at tage lån hver måned. For andre er det bare den løsning, der virker, før de alligevel tjener en god løn bagefter.

Ja det er også rigtigt. Tænkte egenligt bare jeg ville høre jeres erfaringer med SU-lån og hvorfor det var bedst for jer  eller omvendt

Anmeld Citér

1. december 2022

AnoMor

Ja. For selvom man ikke er gift er man stadig et par og ikke enlig forsørger. 

jeg har su lån på max. Ellers kan jeg ikk få det til at løbe rundt. Så for mig er det jo det værd 

Anmeld Citér

2. december 2022

L1232

Profilbillede for L1232
AnoMor skriver:

Ja. For selvom man ikke er gift er man stadig et par og ikke enlig forsørger. 

jeg har su lån på max. Ellers kan jeg ikk få det til at løbe rundt. Så for mig er det jo det værd 

Og må jeg spørge om hvor meget det er på om måneden? 
Brænder virkelig for den her uddannelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.