Overskydende maveskind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.583 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2022

Anonym trådstarter

Hej derude

Er der nogle af jer der har fået fjernet overskydende maveskind efter fx vægttab og graviditet? Fortæl hvordan og hvorledes

Jeg har fået 3 børn - jeg er meget lille og har derfor haft en enormt stor mave alle 3 gange da "voksepladsen" ikke er så stor. Dette tror jeg har resulteret i virkelig meget overskydende hud. Og udover det har jeg fået 2 akutte kejsersnit og 1 planlagt, som ligesom også har sat sine spor.

Jeg træner 3 gange ugentligt, har tabt mig 19 kg og mangler stadig 7 kg. Men min mave hænger bare mere og mere og er fluffy midt på. Det er mega frustrerende. 

Jeg klør under maven/ved arret og nederst på maveskindet. 

Det er da klart generende fordi jeg bliver svedig og det klør, men selvfølgelig synes jeg jo kosmetisk det også er virkelig grimt. 

Jeg er med på kroppens forandringer og det er ikke fordi jeg har et billede af at jeg skal se ud som da jeg var 20 år igen. Mine bryster er også kommet længere sydpå, men dem kan jeg ligesom tøjle i en BH, det kan jeg ikke med maven.

Håber på gode råd og erfaringer.  - og på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2022

B&J

Mit råd hvis du vil tabe dig mere så vent så resultatet bliver pænere skal du have flere børn ja så vent.

Angående huden kløen osv. Gå i bad tit eller bare skyld dig med bruseren hvis man sveder og man ikke får det fjernet så bliver det til svamp til sidst pgs kløen man kan putte et stykke stof under som nogle gør

Jeg holder til tit i bad så klør man ikke og undgår alt det træls men ellers hvis man bliver rød kan man købe en zinksalve på spray et par enkelt sprøjt og tyndt lag tager det hele.

Kan godt forstå det er træls og hårdt og rigtigt øv 

Jeg har desværre for mange kg på bagen til jeg kan få en operation selv om større vægttab har et udhæng på 10cm 

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Mit råd hvis du vil tabe dig mere så vent så resultatet bliver pænere skal du have flere børn ja så vent.

Angående huden kløen osv. Gå i bad tit eller bare skyld dig med bruseren hvis man sveder og man ikke får det fjernet så bliver det til svamp til sidst pgs kløen man kan putte et stykke stof under som nogle gør

Jeg holder til tit i bad så klør man ikke og undgår alt det træls men ellers hvis man bliver rød kan man købe en zinksalve på spray et par enkelt sprøjt og tyndt lag tager det hele.

Kan godt forstå det er træls og hårdt og rigtigt øv 

Jeg har desværre for mange kg på bagen til jeg kan få en operation selv om større vægttab har et udhæng på 10cm 

Tak for dit råd - desværre ændrer vægttabet ikke på resultatet. Jeg har en totalt "snørret" pølse der hænger fra hofte til hofte, som kun er blevet værre med årene. jeg skal ikke have flere børn. Den ældste er 14 år.

Og bad, hygiejne m.m. har jeg helt 100% styr på og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe kløen.

Jeg ønskede mere erfaringer fra andre der har fået foretaget en maveskindsoperation.

Anmeld Citér

1. december 2022

Tip!

Jeg har fået fjernet maveskind efter et vægttab på 58 kg. 
De fjernede 2,8 kg hud i det man kalder en 360 fdl operation. Jeg er godkendt af læge og plastik kirurgerne i det offentlige. 

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Jeg har fået fjernet maveskind efter et vægttab på 58 kg. 
De fjernede 2,8 kg hud i det man kalder en 360 fdl operation. Jeg er godkendt af læge og plastik kirurgerne i det offentlige. 

Fantastisk.

Hvad gjorde du? Gik til lægen og sagde at du havde tabt x-antal kg og fremlagde problemet om løst maveskind/overskydende? Eller hvordan? 

Og hvordan er proceduren ellers? 

Anmeld Citér

1. december 2022

Tip!

Anonym skriver:

Fantastisk.

Hvad gjorde du? Gik til lægen og sagde at du havde tabt x-antal kg og fremlagde problemet om løst maveskind/overskydende? Eller hvordan? 

Og hvordan er proceduren ellers? 

Ja, efter min gastric bypass operation havde jeg tabt X antal bmi point og var vægtstabil i 1/2 år før jeg kunne søge om det. Du skal vurderes om der er nok hæng til at få det lavet på det offentliges ellers er det af egen lomme du skal have det gjort. 

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Ja, efter min gastric bypass operation havde jeg tabt X antal bmi point og var vægtstabil i 1/2 år før jeg kunne søge om det. Du skal vurderes om der er nok hæng til at få det lavet på det offentliges ellers er det af egen lomme du skal have det gjort. 

Jeg har svært ved at forestille mig at jeg ikke har "nok" hæng til at få det lavet. Men ellers må jeg få det finanseret på en eller anden måde, for det generer mig - også når jeg dyrker sport, sex og har svært ved at passe tøj(bukser) pga. dellen

Hvordan beregnes BMI-point? Er det fx BMI 40 - 15, så man har BMI 25? Eller?

Anmeld Citér

1. december 2022

Tip!

Anonym skriver:

Jeg har svært ved at forestille mig at jeg ikke har "nok" hæng til at få det lavet. Men ellers må jeg få det finanseret på en eller anden måde, for det generer mig - også når jeg dyrker sport, sex og har svært ved at passe tøj(bukser) pga. dellen

Hvordan beregnes BMI-point? Er det fx BMI 40 - 15, så man har BMI 25? Eller?

Ja, jeg tror kravet for at få det lavet på det offentlige er størrelsen på hæng og tabte bmi point. 
Og du skal selvfølgelige være indenfor normalen af bmi skalaen - mellem 18 og 25. 
Jeg har tabt noget der ligner 17-18 bmi point. 
Min operation gik godt, men shit hvor havde jeg mange smerter bagefter og kunne absolut intet i 14 dage. Havde også korset på i 6 uger efter foreskrifterne fra sygehuset. 

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Ja, jeg tror kravet for at få det lavet på det offentlige er størrelsen på hæng og tabte bmi point. 
Og du skal selvfølgelige være indenfor normalen af bmi skalaen - mellem 18 og 25. 
Jeg har tabt noget der ligner 17-18 bmi point. 
Min operation gik godt, men shit hvor havde jeg mange smerter bagefter og kunne absolut intet i 14 dage. Havde også korset på i 6 uger efter foreskrifterne fra sygehuset. 

Men hvordan beregnes BMI-point? Er det som jeg skrev før?

Ja, jeg tænker også der må være nogle smerter efterfølgende. Jeg har arbejdet sammen med en der fik det lavet engang - men kan ikke huske så meget, andet end hun også gik med korset i temmelig lang tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.