Fødsel i HJørring eller Aalborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. november 2022

T83

Kære Alle,
Jeg er blevet usikker på, hvor jeg ønsker at føde. Havde egentlig tænkt Aalborg fordi, det er nærmest, hvor jeg bor, men har nu hørt så meget positivt om Hjørrings nye fødestuer (2021), hvor der er langt bedre rammer for en fødsel. 
Jeg vil derfor gerne høre, fra jer der har født i Hjørring og Aalborg, hvad er jeres oplevelse med stederne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2022

Guldbei

Kære Alle,
Jeg er blevet usikker på, hvor jeg ønsker at føde. Havde egentlig tænkt Aalborg fordi, det er nærmest, hvor jeg bor, men har nu hørt så meget positivt om Hjørrings nye fødestuer (2021), hvor der er langt bedre rammer for en fødsel. 
Jeg vil derfor gerne høre, fra jer der har født i Hjørring og Aalborg, hvad er jeres oplevelse med stederne?

Jeg kan kun sige noget om Hjørring. 
Jeg valgte først Aalborg, men efter flere snakke med både jordemoder og andre i byen, så valgte jeg Hjørring. 
I Hjørring kan far blive medindlagt efter fødslen, hvilket var nødvendigt, da vores søn sag skævt i mit bækken og jeg derfor fik en større bristning. Jeg oplevede desuden, at der var tid til etablering af amning (tiltrods for at de jo er vildt presset).

Derudover er føde- og barselsgangen en ny tilbygning til sygehuset, hvilket jeg synes er en ekstra bonus.

Anmeld Citér

29. november 2022

B&J

Har dødt begge mine børn på Hjørring sygehus

Min søn var det gamle og min datter det nye 

Ja jeg er totalt lige glad må jeg indrømme

Det der betyder nåede var den omsorg og tryghed fra personales side og manden også kunne sove sammen med os det gælder begge gange. Så kæmpe ros fra mig af

Anmeld Citér

2. december 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow

Jeg fødte på Aalborg. Selve fødslen var der intet at sætte på, gode jordemødre der virkede omsorgsfulde og empatiske. Vi følte os trygge hele vejen igennem. 

Men vi blev indlagt på b11 efter, hvor jeg skulle sove på stue med et hold forældre den ene dag og nyt næste dag. Og så uden min mand om natten. Jeg sov sammenlagt 30 min i døgnet. Det hele var så forstyrrende, deres lugte, at de ville snakke, deres babys gråd, deres samtaler med pårørende og sygeplejersker.

Vi skulle stille ur for at pumpeud, amme, supplere. Det var så  hårdt og der var ingen ro overhovedet. Jeg var græde færdig, havde så meget brug for ro til at lære at  være forældre og komme mig. Personalet igen var der intet at sætte en finger på. Men forholdene hvor man skal være uden sin partner i sit livs hårste dage, var ikke noget jeg vil vælge igen . Næste gang vælger vi klart Hjørring.

Anmeld Citér

2. december 2022

Darling

Jeg ville også klart vælge Hjørring fordi det er ene stuer, jeg har intet sætte en finger på i forhold til personalet og jeg havde en fantastisk fødsel. Dog synes jeg stuerne vs rmkdg små. Jeg fik sukkersyge og kunne ikke overskue at hele mit forløb skulle flyttes derop fordi jeg har en time hver vej til Hjørring og kun en halv time til Aalborg.

Jeg var også på b11 i over en uge og jeg fik næsten en fødselsdepression over det fordi det var så skide hårdt at være adskilt fra min kæreste når det er vores første barn og vi ikke aner noget. Jeg har intet ondt at sige om personalet det er de sødeste mennesker deroppe. Men det var skide hårdt at der ikke var ro i de 8 dage jeg var der, jeg sov næsten ikke og spiste næsten ikke. Og det var skide hårdt at der ikke var enestue så der var plads til far. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.