Jeg har en “gammeldags” papir kalender så den fysisk ligger foran mig, og jeg kan krydse af løbende. Der står ALT i den kalender, lige fra hvornår der skal vaskes tøj, handle, tjekke aula, min søns lektier og hvornår de skal laves, hvem jeg skal ringe til osv.
Jeg begyndte på det fordi jeg som dig stressede og blev presset og følte det hele uoverskueligt og blev irritabel og opgivende for følte ikke jeg nåede hvad jeg skulle. Nu er det en vane, det er det første jeg tjekker når jeg står op; og har den altid med mig alle vegne. Hele mit liv står i den kalender.. det giver ihvertfald mig ro og overblik.
jeg bruger en kalender hvor der for hver måned er en oversigt over måneden, og på modsatte side er der en todo liste/huske liste hvis der er noget særligt for måneden fx “husk at købe fødselsdagsgave til….”
så er den ellers uge for uge 2 sider pr uge, så slår jeg op på ugen vi er i, og så ligger den fremme.
jeg sætter mig somregel en aften om ugen når der er ro på, og udfylder en uge eller to frem hvad jeg skal, og ellers propper jeg løbende aftaler ind i den. Ville gå til uden min kalender 
Anmeld
Citér