Hvad skal man spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

cacilje

Jeg er omkring 6-7 uger henne og jeg døjer med meget kvalme. Jeg spiser næsten ikke, for det hele vender sig nede i maven ved tanken om mad. Har I det på samme måde?

Jeg tænker jo lidt at det ikke kan være sundt for fostret hvis ikke man spiser godt og ordentligt. Starten er vel den vigtigste del?

Og så vil jeg også lige høre jeres mening. Før jeg vidste jeg var gravid, var jeg til fest 2 gange og drak alkohol. Tror I det kan have skadet fosteret? Havde jeg vidst jeg var gravid kunne jeg aldrig finde på at drikke/ryge/tage i solarium osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

LalleHv

Du ska ihvertfald spise, måske bare lidt hver 2. time.. i stedet for store portioner.. ½ stk. brød? nogle kiks?banan? Bare du får noget

Alt det med fest og solarie.. Det er jo aldrig godt for noget, men du kan ik ændre på noget af det alligevel..  Så tænk fremad i stedet

Anmeld

31. oktober 2009

Lise

Jeg har haft stor glæde af at spise frugt under mine graviditeter i starten hvor jeg havde kvalme. Denne her gang var honningmelon og æbler i både det helt store hit, sidste gang var det clementiner. Ellers lyst brød, når jeg var helt skidt og meget sulten.

Og så drak jeg saftevand i rå mængder. Er normalt mest til alm postevand, men i starten af denne graviditet kunne jeg slet ikke drikke postevand. Men saftevand kørte ned

Så frugt, lyst brød, kiks, knækbrød... ting der ikke smager af for meget.

Anmeld

31. oktober 2009

Bondepigen

cacilje skriver:

Jeg er omkring 6-7 uger henne og jeg døjer med meget kvalme. Jeg spiser næsten ikke, for det hele vender sig nede i maven ved tanken om mad. Har I det på samme måde?

Jeg tænker jo lidt at det ikke kan være sundt for fostret hvis ikke man spiser godt og ordentligt. Starten er vel den vigtigste del?

Og så vil jeg også lige høre jeres mening. Før jeg vidste jeg var gravid, var jeg til fest 2 gange og drak alkohol. Tror I det kan have skadet fosteret? Havde jeg vidst jeg var gravid kunne jeg aldrig finde på at drikke/ryge/tage i solarium osv osv.

Jeg spurgte min jordemoder om det, da jeg bare ikke kunne overskue at spise, når det var så slemt. Hun sagde at jeg ikke skulle tage det så tungt, for der er jo osse mange kvinder i u-landende der får sunde og raske børn, og de har ikke de samme muligheder mht. mad som vi har. Selvfølgelig skal du jo spise lidt, men der sker ikke noget ved at det måske ikke er så næringsrigt. Det kommer når du kommer over kvalmen.

Mht. det med alkohol, så spurgte jeg lægen, da jeg regnede ud at jeg var blevet gravid d. 28. dec. 2007 og altså drak igennem nytårsaften og nogle dage efter igen... Han sagde at de første to uger er man egentlig ikke gravid. (Kan faktisk ikke huske hvorfor, men det var det han sagde). Så hvis det er indenfor den tid sker der i hvert fald ikke noget. Og tror du ikke der er mange kvinder der har gjort det, uden de vidste de var gravide....? Så tror ikke der sker noget ved det, bare man ikke drikker resten af tiden.

Og tillykke med omstændighederne!!!

Anmeld

31. oktober 2009

cacilje

Mange mange tak for jeres gode svar  Jeg vil prøve mig frem..

Jeg spiser lidt youghurt og knækbrød når jeg bliver rigtig sulten. Men vil helt sikkert prøve nogle af jeres gode råd..

Årh, det er jeg super glad for at høre! Man vil jo gerne passe på det

Anmeld

31. oktober 2009

Saaby

cacilje skriver:

Mange mange tak for jeres gode svar  Jeg vil prøve mig frem..

Jeg spiser lidt youghurt og knækbrød når jeg bliver rigtig sulten. Men vil helt sikkert prøve nogle af jeres gode råd..

Årh, det er jeg super glad for at høre! Man vil jo gerne passe på det

Hejsa.. Jeg havde det ligesom dig de første tretten uger, og det eneste der hjalp var at spise, men kvalmen kom altid med det samme bagefter, og så var det bare værre. Så jer er gået over til tyggegummi, bare det at have en smag i munden hjælper. Det er dog sukkerfrit, da sukker gør alt værre.. Held og lykke med det;-)

Anmeld

31. oktober 2009

cacilje

Tak, det var også et godt råd

Anmeld

31. oktober 2009

Maise

bondepigen skriver:

Jeg spurgte min jordemoder om det, da jeg bare ikke kunne overskue at spise, når det var så slemt. Hun sagde at jeg ikke skulle tage det så tungt, for der er jo osse mange kvinder i u-landende der får sunde og raske børn, og de har ikke de samme muligheder mht. mad som vi har. Selvfølgelig skal du jo spise lidt, men der sker ikke noget ved at det måske ikke er så næringsrigt. Det kommer når du kommer over kvalmen.

Mht. det med alkohol, så spurgte jeg lægen, da jeg regnede ud at jeg var blevet gravid d. 28. dec. 2007 og altså drak igennem nytårsaften og nogle dage efter igen... Han sagde at de første to uger er man egentlig ikke gravid. (Kan faktisk ikke huske hvorfor, men det var det han sagde). Så hvis det er indenfor den tid sker der i hvert fald ikke noget. Og tror du ikke der er mange kvinder der har gjort det, uden de vidste de var gravide....? Så tror ikke der sker noget ved det, bare man ikke drikker resten af tiden.

Og tillykke med omstændighederne!!!

Man er ikke gravid de første 14 dage fordi at man regner fra sidste menstruations 1 dag, altså går der ca 14 dage før man har ægløsning og derfor er der ikke noget embryo/foster der kan tage skade. Håber det gav mening.

mvh Maise

Anmeld

31. oktober 2009

Bondepigen

Maise skriver:

Man er ikke gravid de første 14 dage fordi at man regner fra sidste menstruations 1 dag, altså går der ca 14 dage før man har ægløsning og derfor er der ikke noget embryo/foster der kan tage skade. Håber det gav mening.

mvh Maise

Nårh ja....det er da rigtigt. Nu husker jeg det. Tak!!

Jeg synes virkelig jeg er blevet glemsom siden jeg har fået barn...

Anmeld

1. november 2009

Hjaltesmor

Jeg opdagede, at jeg var gravid i 5. uge d. 25. december og havde været til en del julefrokoster i løbet december, så mit foster fik 2 glas gløg og 3 glas vin i løbet af sin første levemåned. Hjalte er født nu, og er en meget sund dreng, der udvikler sig forud for sin alder og har fordoblet sin fødselsvægt på 2 måneder.

Anbefalingen om ingen alkohol bliver givet ud fra forsigtighedsprincippet. Jeg kunne aldrig finde på at drikke, hvis jeg vidste jeg var gravid. Faktisk spiste jeg ikke engang fyldte chokolader med alkohol eller rødvinssauce (selvom det sidste er helt hysterisk). Men man skal ikke gå og have det dårligt, selvom man er kommet til at drikke lidt. Det er slet ikke sandsynligt, der sker noget ved det.

Jeg kastede så meget op, at jeg tømte min mave helt efter hvert måltid i 2 uger. Min læge sagde, at det slet ikke var et problem. Man når at optage en smule næring og fosteret tager alt, hvad det behøver, før du får noget som helst - og det er jo meget få kalorier, et barn har brug for på en dag. I 9. måned er det ca 250 kal. om dagen.

Husk på, at der fødes mange raske børn af sultende mødre i fattige lande!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.