Jeg opdagede, at jeg var gravid i 5. uge d. 25. december og havde været til en del julefrokoster i løbet december, så mit foster fik 2 glas gløg og 3 glas vin i løbet af sin første levemåned. Hjalte er født nu, og er en meget sund dreng, der udvikler sig forud for sin alder og har fordoblet sin fødselsvægt på 2 måneder.
Anbefalingen om ingen alkohol bliver givet ud fra forsigtighedsprincippet. Jeg kunne aldrig finde på at drikke, hvis jeg vidste jeg var gravid. Faktisk spiste jeg ikke engang fyldte chokolader med alkohol eller rødvinssauce (selvom det sidste er helt hysterisk). Men man skal ikke gå og have det dårligt, selvom man er kommet til at drikke lidt. Det er slet ikke sandsynligt, der sker noget ved det.
Jeg kastede så meget op, at jeg tømte min mave helt efter hvert måltid i 2 uger. Min læge sagde, at det slet ikke var et problem. Man når at optage en smule næring og fosteret tager alt, hvad det behøver, før du får noget som helst - og det er jo meget få kalorier, et barn har brug for på en dag. I 9. måned er det ca 250 kal. om dagen.
Husk på, at der fødes mange raske børn af sultende mødre i fattige lande!
Anmeld