Var ved at låse baby inde i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
8 svar
18 synes godt om
22. november 2022

LEEV

JEG HAR DET FRYGTELIGT!

Var ude og køre idag med min 5 uger gamle baby og alle som har eller har haft en baby, ved hvor hurtig en baby gråd eskalere. Min datter skreg vildt i bilen og jeg måtte holde ind til siden og amme hende. På bagsædet havde jeg lagt bilnøgler og telefon, jeg låste bilen så ingen troede at jeg var gået fra den ulåst (har tonede ruder bagi) Jeg satte hende i stolen igen med en sut og hun begyndte at skrige lidt, jeg vippede stolen og skyndte mig ud for at komme op foran og vippe hende igen…. BILEN VAR LÅST og jeg havde kun med nød og næppe fået bil nøglen i hånden i min stress. Jeg har det så skidt, tænk hvis jeg havde låst hende inde i bilen og hun skreg! Jeg ved godt det ikke skete, men jeg har det elendigt over det. Føler mig som verdens dårligste mor! Jeg ser bare for mig hele tiden at hun skulle skrige derinde alene.. det er frygteligt er der nogle herinde der har prøvet det sammen? Havde bare lige brug for at snakke med nogle om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
LEEV skriver:

JEG HAR DET FRYGTELIGT!

Var ude og køre idag med min 5 uger gamle baby og alle som har eller har haft en baby, ved hvor hurtig en baby gråd eskalere. Min datter skreg vildt i bilen og jeg måtte holde ind til siden og amme hende. På bagsædet havde jeg lagt bilnøgler og telefon, jeg låste bilen så ingen troede at jeg var gået fra den ulåst (har tonede ruder bagi) Jeg satte hende i stolen igen med en sut og hun begyndte at skrige lidt, jeg vippede stolen og skyndte mig ud for at komme op foran og vippe hende igen…. BILEN VAR LÅST og jeg havde kun med nød og næppe fået bil nøglen i hånden i min stress. Jeg har det så skidt, tænk hvis jeg havde låst hende inde i bilen og hun skreg! Jeg ved godt det ikke skete, men jeg har det elendigt over det. Føler mig som verdens dårligste mor! Jeg ser bare for mig hele tiden at hun skulle skrige derinde alene.. det er frygteligt er der nogle herinde der har prøvet det sammen? Havde bare lige brug for at snakke med nogle om det.

Anmeld Citér

22. november 2022

24 år

Profilbillede for 24 år

Jeg har låst min 6 mdr gammel dreng ind.. kender stressen.. bilen ville ikke starte efter jeg havde sat ham i stolen, så gik ud og ville sætte starter på, nøglen sad i tænding og døren var låst, var heldigvis hjemme til st hente reserve nøglen, men som sagt kender jeg stressfaktoren i det. Det gik og du er bestemt mere opmærksom på det scenarie næste gang det sker, du er ikke forfærdelig mor af den grund, du stoppede trodsalt for den lilles skyld

Anmeld Citér

22. november 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg har ikke prøvet lige det der, men andre ting, som har givet mig dårlig samvittighed. Jeg nævner i flæng:

- Klippet baby i fingeren med negleklipperen (det har jeg gjort ved 2 forskellige babyer)

- Gået fra mit ikke helt sovende barn i dobbeltsengen, der lige havde lært at krybe - med det resultat, at hun krøb ud af sengen og bankede hovedet i gulvet

- Lige ventet med at få sele i barnevognen til uheldet rent faktisk skete og baby faldt ud (det var nu faktisk min mand)

- Opdaget at baby havde spist kattemad

- Stået og kigget på mit barn, der ligesom ikke stoppede for enden af badebroen, men bare fortsatte lige ud i vandet

- Kørt med dem i cykeltrailer uden at spænde dem fast - og en anden gang glemt cykelhjelme

- Kommet til at skælde alt for meget ud over alt for små ting

Og så videre og så videre. Jeg har tre børn. De trives alle og har ingen varige men. Ind imellem dummer man sig - og det gjorde du jo ikke engang, kun næsten. Det er bare at tilgive sig selv og op på hesten. Det er måske første gang for dig - det bliver næppe den sidste

Welcome to parenthood

Anmeld Citér

22. november 2022

Kastanje

Så smadrer du bare ruden. 
Sikke en dum situation.. godt det hele lykkedes.

Anmeld Citér

22. november 2022

Soonmom

Om bilen havde været ulåst eller låst er vel et fedt når du har nøglen i hånden, det tager ikke meget længere at låse op med en nøgle i hånden?

Jeg forstår slet ikke hvorfor du er påvirket af noget som ikke er sket ?

Vi har en meganisk nøgle og jeg har før stået uden at kunne låse op med baby inde i bilen. Jeg kunne heldigbis låse op på mobil, så der skete jo ikke noget, men ellers må man jo ringe efter noget hjælp

Anmeld Citér

22. november 2022

Linlin2022

Kan man låse din bil hvis nøglerne er indeni den…? Det kan min ikke…

alle har det fint og det bliver ikke sidste gang der (næsten) sker noget uventet/uforudsigeligt.

Lad v,re med at banke dig selv i hovedet for det

Anmeld Citér

22. november 2022

HilliHallo

Der skete jo heldigvis ikke noget. Ting sker. Nogen ting sker næsten og andre ting sker. Sådan er det og sådan vil det blive ved med. Så øv dig i at placere alle dine følelser over i et kærligt langt kram til dig barn og derefter trække vejret dybt  

Jeg har to gange glemt mit barn (nr 2). Vi var alle på vej ud af lejligheden med fuld opbakning. Og da jeg har låst døren og drejer rundt for at gå kommer jeg i tanke om lille bebsi  der i mellemtiden var faldet i søvn. Har også nær glemt ham i en elevator... Ting sker og alle klare det alligevel. Det gør dig til menneske og dermed MOR. Verdens bedste mor for dit lille minimenneske 

Anmeld Citér

23. november 2022

LEEV

Soonmom skriver:

Om bilen havde været ulåst eller låst er vel et fedt når du har nøglen i hånden, det tager ikke meget længere at låse op med en nøgle i hånden?

Jeg forstår slet ikke hvorfor du er påvirket af noget som ikke er sket ?

Vi har en meganisk nøgle og jeg har før stået uden at kunne låse op med baby inde i bilen. Jeg kunne heldigbis låse op på mobil, så der skete jo ikke noget, men ellers må man jo ringe efter noget hjælp

Hej soonmoon.

Jeg er påvirket fordi jeg får katastrofe tanker om hvis min datter skulle have siddet derinde i 30 min og skreget på mig.. så kan jeg tænke alle mulige dumme ting.. min mand sagde også han jo havde været der på 15 min, men 15 min er også langt tid for et barn at græde. Havde hun nu sovet, havde det været noget andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.