Tvunget boligskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2022

Anonym trådstarter

Mine børn og jeg er lige flyttet i ny bolig, jeg var tvunget til at hurtigt finde noget billigere, pga de stigende priser på bla mad og el, simpelthen for at redde min økonomi.

Desværre var der ingen billigere lejebolig i den by vi boede i, jeg har boet der det meste af mit liv, så vi er rykket til ny by 14 km væk, troede det ville være rart med en luftforandring, men har så meget hjemve, græder mig selv i søvn om aftenen. 

Vores hund piver og hyler når vi skal gå fra den, har den ikke gjort før, ved godt han skal vænne sig til det også, men er jo bange for at få klager, så de vil tvinge os af med den og det kan mit hjerte slet ikke klare.

Har nogen gode råd til overstående? Har ikke råd til at flytte foreløbig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Træls situation at stå i. Måske kunne det hjælpe at sige til sig selv, at det ikke er for evigt. Giv dig selv et tidsrum, hvor du skal blive boende, hvor du er. Så har du en dato at gå efter, så det måske ikke føles så uoverskueligt. Det kunne fx være til skolestart næste år alt efter hvor gamle dine børn er. Er der i grunden noget med skiften skole for dem? For så er det jo ikke så nemt at flytte frem og tilbage.

Og hvem ved, måske ser du anderledes på det, når der igen bliver sol og sommer - og I har vænnet jer til den nye by. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Træls situation at stå i. Måske kunne det hjælpe at sige til sig selv, at det ikke er for evigt. Giv dig selv et tidsrum, hvor du skal blive boende, hvor du er. Så har du en dato at gå efter, så det måske ikke føles så uoverskueligt. Det kunne fx være til skolestart næste år alt efter hvor gamle dine børn er. Er der i grunden noget med skiften skole for dem? For så er det jo ikke så nemt at flytte frem og tilbage.

Og hvem ved, måske ser du anderledes på det, når der igen bliver sol og sommer - og I har vænnet jer til den nye by. 

Min den store studere der hvor vi bor nu, gjorde han også inden flytning, den mindste går i samme daginstitution.

Det føles bare utrygt, når man ikke kender nogen

Anmeld Citér

22. november 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Min den store studere der hvor vi bor nu, gjorde han også inden flytning, den mindste går i samme daginstitution.

Det føles bare utrygt, når man ikke kender nogen

Det skal nok komme. Man skal jo lige falde til, og kan være rigtig svært. 
hils pænt på naboerne, inviter eventuelt en nabo på kaffe, meld dig ind i noget fitness hold lokalt eller en hobby klub af en art du kunne have interesse i, noget lokal sport eller aktivitet med børnene. Ud og mød dem omkring dig og vær åben. 
gå nogen gode ture og udforsk området med børnene. 
det skal nok blive bedre  er altid svært når man starter fra “scratch” et nyt sted..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.