Opsigelse hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2022

Anonym trådstarter

Hvordan siger man op?

Har alle arbejdspladser en prøveperiode eller kan man godt risikere, at man er blevet ansat på alm kår fra start uden mulighed for, at sige op fra dag til dag ?

Hvad vil det få af betydning for mig ift. karantæne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

esioul

Anonym skriver:

Hvordan siger man op?

Har alle arbejdspladser en prøveperiode eller kan man godt risikere, at man er blevet ansat på alm kår fra start uden mulighed for, at sige op fra dag til dag ?

hvad står der i din ansættelseskontrakt?

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan siger man op?

Jeg forstår ikke helt hvilken situation du er i? Er du næsten startet nyt job og er i en prøveperiode? Eller har du været i længere tid i jobbet og vil opsige? 

I din ansættelsekontrakt skal det fremgå hvilke vilkår du er blevet ansat på, hvordan du skal opsige din stilling og om der er 3 måneders prøveperiode. 

Ellers kontakt din fagforening. 

Men ja, du vil ryge i karantæne hvis du selv opsiger dit job. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Du må have fået en kontrakt?

I min branche/kommune har vi 3 mdr prøveperiode som kan opsiges af begge parter fra dag til dag.

Efter den mener jeg at jeg har en måneds opsigelse hvis jeg selv siger op og 3 hvis jeg bliver opsagt 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Hvis du lige er startet og er inden for de 3 måneders prøvetid kan du jo prøve snakke med din arbejdsplads om at du ikke trives. Måske de opsiger dig eller Beder dig sige op selv. Så har du nåde rakt ud for at eventuelt ændre på noget så du trives eller finder ud af om det ikke var det rigtige match. 

men som andre siger, så står det i din kontrakt hvad din opsigelse er. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Enig med de andre.

Dit opsigelsesvarsel skal stå i din kontrakt, hvis altså du har modtaget den endnu. Kan ikke lige læse, hvor længe du har været ansat.

Jf. funktionærloven er der 3 måneders prøvetid med opsigelse på 14 dages varsel for arbejdsgiver og ingen varsel for medarbejder. Men om den gælder for dig, er ikke sikkert. Det er dog ofte, at der tages udgangspunkt i denne.

Du vil ende i karantæne, hvis du selv siger op. Om du kan få arbejdsgiver til at fyre dig, så du undgår karantæne, tvivler jeg på.

Mvh HR medarbejderen i staten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.