Ømt bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
6 svar
2 synes godt om
21. november 2022

Olismama

Profilbillede for Olismama

Hej! 
Jeg ammer min datter på 5 uger, og har virkelig døjet med sår. Så nu er jeg bekymret for der igen er noget galt. Mit bryst er ret ømt - indeni. Det er dog efter jeg har sovet på siden, hvor det ligesom blev “presset” lidt .. 

Har I prøvet at blive øm pga. dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2022

fehår

Det har jeg prøvet masser af gange. Har du forsøgt med et godt varmt bad, lidt meget blid brystmassage og så lægge baby til ofte for at tømme brystet?

Anmeld Citér

21. november 2022

Olismama

fehår skriver:

Det har jeg prøvet masser af gange. Har du forsøgt med et godt varmt bad, lidt meget blid brystmassage og så lægge baby til ofte for at tømme brystet?

Altså at du var øm efter det var blevet presset? 
vil prøve med massage nu

Anmeld Citér

21. november 2022

fehår

Sofie345 skriver:

Altså at du var øm efter det var blevet presset? 
vil prøve med massage nu

Ja, jeg har ligget dårligt på brystet og fået klemt en mælkegang. Det har været ømt, indtil brystet blev tømt grundigt. 

Det kan også ske med for stramme bh'er eller lignende.

Anmeld Citér

21. november 2022

Olismama

fehår skriver:

Ja, jeg har ligget dårligt på brystet og fået klemt en mælkegang. Det har været ømt, indtil brystet blev tømt grundigt. 

Det kan også ske med for stramme bh'er eller lignende.

Jeg føler det er hele mit bryst der er ømt. - Kan det mon være det også? 

Jeg er så vanvittig bange for at udvikle en byld, så jeg er så nervøs for, det kan være sådan en 

Anmeld Citér

22. november 2022

fehår

Sofie345 skriver:

Jeg føler det er hele mit bryst der er ømt. - Kan det mon være det også? 

Jeg er så vanvittig bange for at udvikle en byld, så jeg er så nervøs for, det kan være sådan en 

Har du en brystpumpe? Så ville jeg tømme brystet helt.

Byld er usandsynligt med de symptomer. Hele dit bryst bliver ofte ømt, hvis du har en tilstoppet mælkegang, selvom et sted vil være mere ømt end resten.

Hvis du er nervøs, og tømning af brystet ikke hjælper, så ville jeg lige ringe til lægen

Anmeld Citér

22. november 2022

24 år

Profilbillede for 24 år
fehår skriver:

Har du en brystpumpe? Så ville jeg tømme brystet helt.

Byld er usandsynligt med de symptomer. Hele dit bryst bliver ofte ømt, hvis du har en tilstoppet mælkegang, selvom et sted vil være mere ømt end resten.

Hvis du er nervøs, og tømning af brystet ikke hjælper, så ville jeg lige ringe til lægen

Byld er ikke usandsynligt, har været igennem og ødelagde amningen for os, byld opstår fordi man ikke får brystet tømt helt ved klemt mælkegang, så stopper det helt til med væv.

meen TS skal sørge for at brystet tømmes helt, massage, varmt bad, varmepude, alt der kan hjælpe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.