Tyngdedyne ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
6 svar
6 synes godt om
20. november 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg overvejer at købe en tyngdedyne (gave) og vil gerne høre om nogen har erfaringer.

Den jeg har set er fra ScandinavianRest og lavet af bambus, man kan vælge mellem 5-7-9 kg MEN har så set de har en i Bilka i denne uge for under det halve (6kg) - materialet ved jeg ikke.

- hjælper det/ er de gode?

- kan man nøjes med den (er den varm nok om vinteren) ?

- hvor mange kg bør man gå efter til en voksen mand?

- hvilket materiale er bedst?

- er nogen mærker bedre end andre?

- andet?

Pft!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

jeg tror den største forskel på de forskellige mærker/dyner er at nogle kan vaskes pga materialerne, andre kan ikke af samme årsag. 
vi har en som kan vaskes. Det er bare så meget mere praktisk. 
Jeg har været med til at måtte lufttørre og bruge luftfjerner på en andens dyne i forbindelse med en urinplet, det er bare ikke så lækkert. 
i forhold til vægten anbefaler de at tyngdedynen vejer en procentdel af ens egen kropsvægt. Derfor er der forskellige vægte. Kan ikke huske procentdelen dog. 
Det kan kræve tilvænning at bruge tyngdedyne. I så fald kan det hjælpe at sidde med den i sofaen inden sengetid. 
Hvis det er muligt så køb gerne et betræk beregnet til dynen. Så den kan fastgøres i betrækket. Ellers vil den skøjte rundt og den er jo tung at have med at gøre, så man slipper for at skulle mase med dem hver dag

Anmeld Citér

20. november 2022

My1234

Det er ikke et vidundermiddel, som forkorter putninger eller forhindrer opvågninger. 
Begge vores børn sover dog generelt bedre med tyngdedyne end uden

Vi gik efter dyner i allergivenlige materialer og som kan vaskes på 60 grader. 

Anmeld Citér

20. november 2022

Mrs.

Vi har denne til min søn https://jysk.dk/sovevaerelse/dyner/tyngdedyne/tyngdedyne-7-kg-gjendetunga-135x200?gclid=Cj0KCQiAveebBhD_ARIsAFaAvrH8pffLpV36E5PRa97qfYwP8Mvc_1Z7CduA6B2j_eQh1pPC2oQFQQYaAvrYEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

det gik fra han vågnede hyppigt og generelt sov uroligt, til han fra dag til dag sov som en sten hele natten. Han har aldrig frosset med den, jeg har dog lagt et tæppe ekstra over om vinteren, hellere han kan tage lidt af end at fryse (11 år nu)

Og lige en tilføjelse - vi har brugt helt almindelige betræk til vores og den har aldrig skøjtet rundt i betrækket. 

Man anbefaler at en tyngdedyne vejer 8-12% af sin egen vægt. Så du skal vide ca hvad personen vejer for at kunne vælge den rette

Anmeld Citér

20. november 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Rettelse til mit opslag, så ikke det var en gave, så du kan nok ikke bruge mit svar til noget

Vi har tyngdedyne til vores barn. Den vejer 2,5 kg og han foretrækker den kun bliver brugt indtil han er faldet i søvn på benene ovenpå dyne eller over benene når vi læser godnathistorie for at få ro i benene. Han er for varm til at sove med den hele natten, men virker ganske godt der hvor han skal falde i søvn. Børnehave anbefalede den på 2,5 kg, kan ikk huske hvorfor. Men han er 4 og vejer godt.

De fleste kommuner og insitutioner har mulighed for at låne ud, så man kan prøve inden man køber. Det hedder legeteket hos os. Det kunne være du sku undersøge og prøve det inden du køber?

Anmeld Citér

20. november 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter på 8 sover med en tyngdedyne på 6 kg. Anbefalingerne er vidst at den skal veje ca 10% af kropsvægten, men vi afprøvede en på 2,5 kg og den var simpelthen for let for hende. Den på 6 fungerer rigtig godt. Hun sover med den og en sommerdyne over sig om vinteren. Jeg har syet dem sammen i hjørnerne så de bliver sammen i betrækket, men stadig nemt kan skilles ad om sommeren. 

Derudover gik jeg efter en der kan vaskes i tilfælde af uheld.

Anmeld Citér

20. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Som jeg læser søger du til voksen? Jeg har en - på 9 kg. Jeg elsker den. Og den varmer ganske fint, men putter den gerne ovenpå min anden dyne, fordi jeg er en frossen pind  tror seks kg vil være for lidt for en voksen mand 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.