Gravad laks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2022

Babyyy90

Ønskebaby1987 skriver:

Nej det anbefales ikke pga fare for Listeria. Der er formentlig ikke sket noget som helst, men ville holde mig fra det fremover (og især når du er sådan en der bekymrer dig, ligesom jeg selv ville gøre

Den med at fryse fisken/pålægget for at undgå Listeria, holder ikke! De overlever sagtens en tur i fryseren. Grunden til, at man fryser fisk til fx sushi, er for at dræbe parasitter. Man kan IKKE dræbe bakterier ved frysning. Det er kun opvarmning af mad, der dræber bakterier. 

Tusind tak for svar! Jeg må ligge bekymringen lidt til side og så satse på der ingen skade er sket. Spiste heldigvis kun 2 skiver

Jeg holder mig bestemt fra det nu, efter din besked

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Babyyy90 skriver:

Tusind tak for svar! Jeg må ligge bekymringen lidt til side og så satse på der ingen skade er sket. Spiste heldigvis kun 2 skiver

Jeg holder mig bestemt fra det nu, efter din besked

Så skal du også undgå spegepølse og andet skiveskåret pålæg for der kan også være listeria i - i allerværste tilfælde. Synes altså at det her madvarefrygt er ved at tage overhånd. Så længe man opbevarer det korrekt og overholder sidste holdbar dato.

Og hvis du vil følge alt hvad der står på sst-vejledningerne og hvis det gør dig glad og tryg, så skal er det det du skal. Glad mor =glad baby. 

Alt med måde og brug din sunde fornuft.

Anmeld Citér

20. november 2022

Mrs.

Minime2018 skriver:

Så skal du også undgå spegepølse og andet skiveskåret pålæg for der kan også være listeria i - i allerværste tilfælde. Synes altså at det her madvarefrygt er ved at tage overhånd. Så længe man opbevarer det korrekt og overholder sidste holdbar dato.

Og hvis du vil følge alt hvad der står på sst-vejledningerne og hvis det gør dig glad og tryg, så skal er det det du skal. Glad mor =glad baby. 

Alt med måde og brug din sunde fornuft.

Ja jeg læste også under graviditeten at kødpålæg måtte man helst ikke spise, samt makrel/tun osv skal man heller ikke spise for meget af ifht metallerne i det. 

tror man skal sige alt med måde og spise sundt og varieret og med sin sunde fornuft. 
jeg har ihvertfald 2 sunde og raske børn og jeg må indrømme det eneste jeg holdte mig fra af madvarer var sushi.. og ellers bare alt med måde.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.