Salgsrådgiver i brillebutik (er her andre?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.847 visninger
6 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg har som nyansat medarbejder i en brillebutik virkelig nogle spørgsmål til andre i samme fag. Så hvis der er nogen her på baby. dk som har samme job eller evt er optikere, please vil i ikke være søde at skrive til mig ?

Hvor længe tog det dig at falde til ?

Hvor lang tid var du om at få styr på det hele ? (Føler mig nemlig ekstremt langsom) 

Hvordan forener du arbejdstiden (formiddag til aften) med et familieliv?

Hvornår fik du styr på det computer system man bruger ? (Ved selvfølgelig ikke om det samme system alle brille forretninger bruger). 

Har virkelig mange forskellige spørgsmål yderligere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2022

Kastanje

Nu gætter jeg… det var dig der var nyuddannet og ville droppe jobbet efter første dag?  

Hvis det er dig…u skal sættes ind i systemerne og du er med garanti ikke langsommere eller dårligere til at lære tingene end gennemsnittet. Du skal sænke forventningerne til dig selv. Ingen forventer at du kan det hele første uge. Ingen forventer af du kam svare på spørgsmål i telefonerne med kunder fra dag et. Så må du sige, at du er nødt til at kommer mete ind i tingene før du tager telefon…. Ellers sig “ et øjeblik . Jeg tjekker det lige “ og så spørg en kollega. 

Anmeld Citér

20. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har som nyansat medarbejder i en brillebutik virkelig nogle spørgsmål til andre i samme fag. Så hvis der er nogen her på baby. dk som har samme job eller evt er optikere, please vil i ikke være søde at skrive til mig ?

Hvor længe tog det dig at falde til ?

Hvor lang tid var du om at få styr på det hele ? (Føler mig nemlig ekstremt langsom) 

Hvordan forener du arbejdstiden (formiddag til aften) med et familieliv?

Hvornår fik du styr på det computer system man bruger ? (Ved selvfølgelig ikke om det samme system alle brille forretninger bruger). 

Har virkelig mange forskellige spørgsmål yderligere

jeg er ikke indenfor det fag men rent generelt siger man at det tager op til 3 måneder før man faktisk begynder at være helt bekendt med en ny arbejdsplads...

så før det ville jeg tænke at de har valgt dig fordi de så et potentiale og hvis du var for langsom ville du få det af vide og få hjælp til at blive hurtigere...

nye systemer kan altid være skræmmende- specielt hvis man ikke er teknisk anlagt.... start med at danne dig et overblik når der er ro i butikken.. bed om en kollega står ved siden af dig og så tager du et skræmbillede af gangen og kigger og fortæller din kollega hvad det gør.. ved at du siger højt hvad du husker om de forskellige menuer kan hjælpe hjernen med at få det sorteret så det bliver nemmere fordi du får et minde sat sammen med det der er positivt...

butiksarbejde er noget hø sammen med familielivet medmindre man har netværk der kan støtte op...

Anmeld Citér

21. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min datter var udannet og ansat først som optikerassistent/salgsassistent i en optikerkæde og siden som optical dispenser i samme kæde igennem cirka 10 år. Når det er sagt, så tror jeg, udfordringerne som nyansat i detailhandlen er omtrent de samme uanset branche. 
Hun skiftede fysisk butik tre-fire gange - ikke pga. problemer, men fordi hun flyttede - og jeg husker, at hun hver gang var mindst et par uger om at føle sig helt tilpas og med “styr på tingene” et nyt sted, selvom det var indenfor samme kæde, og hun havde erfaringen med sig. Nye kolleger, andre arbejdsgange, rutiner osv. Og det tror jeg, man altid vil opleve, uanset erhverv. Ingen forventer, at man har fuldstændigt tjek på det efter få dage - og hvis det er en helt ny branche for dig, så tager det selvfølgelig tid. 

Arbejdstiderne og lønnen  betød, sammen med ønsket om at gøre noget andet, at min datter nu, efter at have fået sit første barn, har valgt at begynde på en ny videregående uddannelse. Det er nemlig ikke let at kombinere familieliv med butikbranchens arbejdstider, og lønnen er ikke prangende. Men hun har haft nogle virkeligt gode år i faget og oplevet det som en stor tryghed at være i en kæde med gode muligheder for at kunne skifte til andre filialer undervejs. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Men jeg kan simpelthen ikke det her. 

Har fået nogle papirer hvor der står hvad jeg skal kunne fra dag til dag og allerede fra dag fem uge to skal jeg være på gulvet. Det jeg slet ikke klar til og føler mig bagud fra start. 

Kan ikke leve op til det. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Sprit25

Anonym skriver:

Har fået nogle papirer hvor der står hvad jeg skal kunne fra dag til dag og allerede fra dag fem uge to skal jeg være på gulvet. Det jeg slet ikke klar til og føler mig bagud fra start. 

Snak med dem!!! Sig til dem: hey jeg drukner sgu lige herovre. Kan I hjælpe mig

Anmeld Citér

22. november 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Men du er vel ikke på gulvet uassisteret? Jeg har ikke selv arbejdet i butik men jeg formoder at komme på gulvet rimelig hurtigt er en måde at komme igang. Men jeg ville også forvente forståelse for at man beder om hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.