Når bonusbarn tisser i dobbeltsengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.377 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2022

Anonym trådstarter

Hejsa alle, 

Et lille “dilemma” herfra. Min kæreste har et barn på 5 år som altid har sovet i dobbeltsengen. Det gør han dog ikke mere og sover på eget værelse nu(først nu at han er begyndt på det). Min kæreste har aldrig haft et tisselagen, men blot sådan et tyndt under-tæppe, sådan ét man kan tage af og vaske. Jeg husker ikke det helt rigtige ord for det men det er meget tyndt. Jeg har alle dage synes at det var uhygiejnisk og ulækkert, da tissen jo må kunne løbe direkte igennem og ned i madrassen. Bonussøn har tisset en ok del i sengen indtil ca denne alder, som han er i nu. Og desuden plejer han at smide et badehåndklæde henover om natten og så først skifte det hele dagen efter engang…. 

jeg har ikke sagt noget omkring det endnu, men har egentlig lyst til at få renset madrassen eller skiftet den helt ud! Vi flytter sammen her i starten af foråret, men har været sammen i 2 år, mig og min kæreste. 

Hvad tænker I - er jeg sippet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2022

Anonym trådstarter

…det skal siges at jeg ikke selv har nogle børn og derfor ikke ved meget om emnet 

Anmeld Citér

19. november 2022

Kastanje

Hejsa alle, 

Et lille “dilemma” herfra. Min kæreste har et barn på 5 år som altid har sovet i dobbeltsengen. Det gør han dog ikke mere og sover på eget værelse nu(først nu at han er begyndt på det). Min kæreste har aldrig haft et tisselagen, men blot sådan et tyndt under-tæppe, sådan ét man kan tage af og vaske. Jeg husker ikke det helt rigtige ord for det men det er meget tyndt. Jeg har alle dage synes at det var uhygiejnisk og ulækkert, da tissen jo må kunne løbe direkte igennem og ned i madrassen. Bonussøn har tisset en ok del i sengen indtil ca denne alder, som han er i nu. Og desuden plejer han at smide et badehåndklæde henover om natten og så først skifte det hele dagen efter engang…. 

jeg har ikke sagt noget omkring det endnu, men har egentlig lyst til at få renset madrassen eller skiftet den helt ud! Vi flytter sammen her i starten af foråret, men har været sammen i 2 år, mig og min kæreste. 

Hvad tænker I - er jeg sippet? 

Et tisseunderlag er jo netop for at forhindre tis i at nå madrassen. Og det kan være en godt ide hvis alle ikke skal vågne af smide et håndklæde over.

tag lagen af og kig på madrassen - er den klam og  plettet… er den ny/ gammel…? Hvis den er 3 år, god kvalitet og uden/ næsten uden pletter giver det ikke mening at skifte.  

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym

Jeg synes det lyder decideret ulækkert, hvis din kæreste ikke normalvis vasker madrassen godt ned dagen efter. Vores datter har også haft nogle uheld i vores seng efter vi ikke brugte tisse lagen længere, og det lugter altså virkelig ulækkert af tis hvis man ikke får vasket topmadrassen! Jeg plejer at bruge vansih spray. Det tager både pletter og lugt. 

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes det lyder decideret ulækkert, hvis din kæreste ikke normalvis vasker madrassen godt ned dagen efter. Vores datter har også haft nogle uheld i vores seng efter vi ikke brugte tisse lagen længere, og det lugter altså virkelig ulækkert af tis hvis man ikke får vasket topmadrassen! Jeg plejer at bruge vansih spray. Det tager både pletter og lugt. 

Tak for tip med vanish. Og ja jeg synes også at det er ulækkert, trods at der ligger et mindre vattæppe-lagen (igen, det har nok et rigtigt ord - men er dem man ofte ligger på under sit lagen og ovenpå topmadrassen &nbsp. Jeg må lige få kigget på madrassen, næste gang vi skifter lagener. Sengen/madrassen er vel ca 6-7 år gammel vil jeg tro… Så ret ny. 

Anmeld Citér

19. november 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Tak for tip med vanish. Og ja jeg synes også at det er ulækkert, trods at der ligger et mindre vattæppe-lagen (igen, det har nok et rigtigt ord - men er dem man ofte ligger på under sit lagen og ovenpå topmadrassen &nbsp. Jeg må lige få kigget på madrassen, næste gang vi skifter lagener. Sengen/madrassen er vel ca 6-7 år gammel vil jeg tro… Så ret ny. 

Er det et vattæppe er et tisselagen. For tis går ikke igennem et tisselagen?

Anmeld Citér

20. november 2022

heaven

Anonym skriver:

En rullemadras hedder det

Anmeld Citér

20. november 2022

Kastanje

heaven skriver:

En rullemadras hedder det

hvis det bare er en vatrullemadras hvis væske kommer igennem .. så ja skift madras. Men så vil du kunne se store skjolder på selve madrassen. 
Den må lugte fælt hvis det er tilfældet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.