Blev skidt efter varmt bad i badekar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.835 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2022

Anonym trådstarter

Okay!  

Igår aftes ville jeg lige forkæle mig selv og snuppede derfor et meget varmt bad i vores badekar. Her var jeg i, i ca 30-45 min. 
Hurtig kunne jeg mærke at min puls steg og jeg fik hjertebanken. 
Da jeg rejste mig op fra badet følte jeg mig svimmel, fik let kvalme og hovedpine. Jeg havde det bedst ved at bøje mig fremover og bruse mig selv med koldt vand. 
Det lyder sindsygt, men jeg tror, at jeg var ved ved at overophede mig selv!!  Altså at jeg var tæt på at få et hedeslag! 
Jeg tog lidt at drikke, satte mig ned og fik det bedre heldigvis!! 
Men hvad tænker I? Kan det virkelig lade sig gøre ved at være i et badekar med meget varmt vand på relativt kort tid??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2022

Anonym

Så skal det være skoldhedt da (bogstavelig talt). Der er formodentlig sket det at varmen har fået dine blodårer til at udvide sig. Så vil blodtrykket falde og du vil få de symptomer du beskriver når du rejser dig. Kold vand vil få blodtrykket til at stige igen og symptomerne forsvinde

Hvis du er gravid vil du i visse dele af graviditeten have et lavere blodtryk end normalt, og dermed være ekstra i risiko for at blive påvirket

Anmeld Citér

19. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så skal det være skoldhedt da (bogstavelig talt). Der er formodentlig sket det at varmen har fået dine blodårer til at udvide sig. Så vil blodtrykket falde og du vil få de symptomer du beskriver når du rejser dig. Kold vand vil få blodtrykket til at stige igen og symptomerne forsvinde

Hvis du er gravid vil du i visse dele af graviditeten have et lavere blodtryk end normalt, og dermed være ekstra i risiko for at blive påvirket

Jeg ved heller ikke lige hvorfor jeg absolut skulle have det så varmt ���� det var dumt…det gør jeg ihvertfald ikke igen, for jeg fik det virkelig skidt

Jeg er ikke gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.