Dutelidut skriver:
Hej.
Min dreng på 7 ønsker sig en fjernstyret bil til jul. Han har tidligere haft en, som egentlig var dyr nok, men som kun kunne holde strøm i meget kort tid, og det var simpelthen for irriterende. Den kunne også køre ret hurtigt, så det var nok derfor…
Så hvilke erfaringer har I? Hvad kan I anbefale til hans alder, som ikke koster det hvide ud af øjnene, men som fungerer og kan holde strøm i et rimeligt stykke tid?
Nu ved jeg ikke hvor du bor men hvis det er på Sjælland vil jeg anbefale dig at tage forbi butikken der hedder Morfars i herlev..
Jesper derinde er vanvittig dygtig til at hjælpe med at finde det helt rigtige i forhold til pris og kvalitet og alder..
vores den ældste startede med fjernstyret bil da han var 2.5 og da han blev 6 år fik han en rigtig der kan repareres når den går i stykker med dele der koster næsten ingenting for det meste..
Den kører ikke vanvittigt hurtigt, men man skal stadig holde øje med den..
til gengæld kan den kravle op af alt så længe den får bare en smule fodfæste...
Det er en TRX-4 - den er ikke den billigste men til gengæld så holder den og med et lidt større batteri er der til 4 timers tur i skoven uden den går tør...
Jeg kan se at Morfars.dk faktisk har en guide til at finde den rigtige fjernstyrede bil og første spørgsmål er hvad budget man vil bruge på det.. måske det var en idé at kigge der så du kan få en fornemmelse for hvad du søger...
BR's biler er okay... de kan fåes med almindelige AA-batterier som kører sådan okay i tid.. de kan bare ikke repareres hvis man laver for vildt et flyvhop med fuld fart eller man lige får drejet med for høj fart og karossen bliver flænget i smadder på asfalten..
jeg vil til en hver tid anbefale en bil der kan repareres på hvis det er en interesse der holder ved.. og også i forhold til videresalg hvis det ikke holder...
hilsen mor til 3 børn men 4 drenge og en kammerat der synes det fedeste er at pakke bilen med biler og så trave rundt i skoven hele dagen hvor de kører igennem mudderpøle så høje at man kun kan skimte toppen af dem eller ræser i vandkanten af stranden (altid huske at skylle med ferskvand/drikkevand efter da saltet ellers virkelig hurtigt sætter sig og ruster motoren til)...