Tilbagelægning af to æg, IVF/ICSI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2022

Anonym trådstarter

Hej alle i fertilitetsbehandling,

Jeg er en kvinde på 42 år, som i dag har fået lagt to æg tilbage på tredje dag efter ÆU, efter lang behandling og 6 befrugtede æg med ICSI. Dette er vores tredje forsøg med IVF, dog første forsøg med lang protokol og ICSI. De to første gange var der en eller to blastocyster tilbage på dag 5, som desværre ikke resulterede i graviditet. 

Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer, hvis I har fået lagt mere end et æg tilbage. Resulterede det i enkelt eller flerfoldsgraviditet, eller ingen. Alt info har interesse

På forhånd tusind tak,

Mvh M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2022

JRC

Profilbillede for JRC

Har fået lagt 2 æg tilbage en del gange. Kun 2 gange lykkedes at blive gravid. Den ene gang med tvillinger, den ene gik til omkring uge 6 den anden i uge 8-9 efter hjerteblink. Anden gang blev jeg kun gravid med 1 foster, men den gik desværre også til. Men jeg har hørt af der er stor chance for at blive gravid med 2 når man er lidt op i årene. Om det er rigtigt ved ikke . Al held og lykke til dig. Håber du står med positiv test snart ��

Anmeld Citér

21. november 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for dit svar!

Det er jeg ked af at høre. Jeg håber, det er gået som du ønskede alligevel

Jeg venter i spænding på resultatet

Mvh, Line

Anmeld Citér

21. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg har to gange fået lagt to æg tilbage. Jeg er en del yngre end du, men havde mange fejlslagne forsøg bag mig, og fik derfor “lov til det” selvom man jo gerne vil undgå at komme til at lave flerfoldsgraviditeter.

Den ene gang resulterede i min skønne ældstefødte - den anden gang var kortvarigt en tvillingegraviditet som dog gik til med et foster og blev til en enkelt vidunderlig lille krabat

Anmeld Citér

21. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Min datter blev til via ICSI. Den gang fik jeg kun et æg lagt tilbage. Jeg var da også 42 år. 

Men jeg har flere gange fået både 1 og 2 æg lagt tilbage uden det har resulteret i graviditet. Jeg mener min fertiliteteslæge sagde, at med den alder du (og jeg dengang) har, så har han aldrig oplevet tvillingegraviditet efter ÆO med 2 æg. Jeg har dog aldrig prøvet med blastocyster, som jeg forstår dine heller ikke er denne gang. 

den er der. Opdater gerne efter test. Lykkedes det ikke, så spørg efter priming næste gang. Det tror jeg selv på gjorde forskellen den sidste gang, hvor vi fik vores datter. AHA tænker jeg de allerede gør, ikke?

Anmeld Citér

1. december 2022

Anonym trådstarter

Hej,

Tak for svar!

Desværre blev det (heller) ikke denne gang til en positiv test. Jeg overvejer kraftigt, om det giver mening at fortsætte. Dette var tredje forsøg med IVF, og har fået lagt tre blastocyster og denne gang (to) 10-cellede tilbage, intet lykkes. 

AHA har vi ikke fået, men fik priming denne gang, og har taget binyrebarkhormon for at undgå at mit immunforsvar skulle være skyld i den manglende implantation. Heller ikke det synes at være årsagen. Mine æg er formentlig bare ikke god nok kvalitet.

Overvejer seriøst ægdonation. Men der er også mange ting man skal tænke på i den forbindelse. 

Øv. Det er svært.

Tusind tak fordi I gad tage jer tid til at svare. Det betyder meget.

/M

Anmeld Citér

1. december 2022

KoFy

Anonym skriver:

Hej,

Tak for svar!

Desværre blev det (heller) ikke denne gang til en positiv test. Jeg overvejer kraftigt, om det giver mening at fortsætte. Dette var tredje forsøg med IVF, og har fået lagt tre blastocyster og denne gang (to) 10-cellede tilbage, intet lykkes. 

AHA har vi ikke fået, men fik priming denne gang, og har taget binyrebarkhormon for at undgå at mit immunforsvar skulle være skyld i den manglende implantation. Heller ikke det synes at være årsagen. Mine æg er formentlig bare ikke god nok kvalitet.

Overvejer seriøst ægdonation. Men der er også mange ting man skal tænke på i den forbindelse. 

Øv. Det er svært.

Tusind tak fordi I gad tage jer tid til at svare. Det betyder meget.

/M

Hvad siger din læge til det?

Min kone og jeg var igennem ICSI, og første gang blev ingen æg til blastocyster, så der var intet at lægge tilbage.

Anden gang overlevede kun ét æg til blastocyst-stadiet. Det blev så til 2 smukke, enæggede tvillingepiger.

Måske du kan prøve en anden klinik for at få en second opinion.

PS.

Min kone var godt nok 32, da hun blev gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.