Er ikke helt enig i det de andre skriver med at man ikke kan tage skade med mindre man har fået kejsersnit. Tror ikke du har taget varig skade, men tror det er en god idé at styrke din efterfødselskrop.
Jeg overbelastede mig selv for hurtigt efter fødsel med træning, for mange løft mm. Jeg havde også en tung og stor baby der sku fødes og tog meget på.
Men, jeg gik til fys fordi jeg endte med at få nogle voldsomme lænde/bækkensmerter og fik et træningsprogram på 10 min med hjem..
Laver stadig øvelserne den dag i dag, da jeg godt kan mærke hvis jeg ikke styrker de muskler der holder sammen på lænden, så går det galt.
I nogle perioder mærker jeg intet og laver ikke øvelserne, og i andre perioder er det slemt og så begynder jeg på øvelserne igen. Burde nok lave dem hver uge og ikke når det først gør ondt.
Ikke sagt at dit ene løft betyder varige men, men man skal altså være opmærksom og passe på kroppen. Specielt lænd og bækken, da det har været ganske overbelastet af at bære og føde et barn.
Hvis du vil, kan jeg sende dig mit program via personlig besked. Har det på print fra fys.
Anmeld
Citér