Er frustreret og ked af det…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2022

Anonym trådstarter

Sagen er den, min søn på 8 år kører hver morgen med bus til skole, og nogle gange hjem igen . han følges ad med en klassekammerat og de to sidder altid sammen.  Det er ude fra landet af så bussen stopper alle steder . De sidste 4 måneder har jeg oplevet når han tager bussen hjem, og står af ved vores hus- er han ked af det . Det har max været været 3 gange. 
han fortæller at nabopigen som også er med bussen (hun er 2 år ældre) hun råber af ham i bussen, driller og generelt genere ham.
Har snakket med min søn om det og han har fløjtet et par gange og sunget som almindelighed og det mente denne pige ikke var iorden. 

men så i sidste uge, havde han siddet alene i 3 min max i bussen da han stod af hjemme ved os, og han stor tudede da han stod af. Han fortalte at denne pige ville sige til hendes plejefar at min søn havde stjålet hendes tlf i bussen og downloades 10 spil som alle kostede penge. Jeg nåede at fange buschaufføren og høre af om han havde set/ hørt noget men hey han skal jo også holde øjnene på vejen. 
jeg tror på min søn når han siger han ikke har gjort sådan noget. Især når han altid spørger enten hans far eller jeg om hjælp når spil skal downloades til hans egen tlf eller på iPad. 
nå men da vi så kommer indenfor ligger der en smsbesked på min tlf , fra pigens plejefar om at vi skal snakke med min søn omkring dette, da det ikke er iorden, at han ikke ville have det, osv.. den fik ikke for lidt. 
i det vi er naboer valgte min mand og jeg så at gå derover for at snakke om tingene. 
manden tændte fuldstændig af, kokses i hovedet og blev ved med at sige “lad det ligge og kom videre” . 
jeg var så sur da vi gik derfra. For manden var ikke int. i at snakke om tingene eller høre på os. 

dagen efter henter jeg min søn fra skolen og han fortæller at pigen denne gang har fortalt hendes lærer at han havde taget hendes tlf igen og downloaded flere spil. Denne lærer havde sammen med min søns lærer haft min søn ude for at hører hvad det var for noget og min søn var igen brudt grædende sammen og havde sagt at han kendte ikke til det, og at det var umuligt i det han havde sat sammen med skolekammerat og set YouTube på vej i skolen. De hentede så denne kammerat ud til dem og han bekræftede hvad min søn havde sagt. Men så begyndte de at stille kritiske spørgsmål til denne pige og intet af disse historier holdt vand. Min døn kender ikke pigens kode til hendes tlf så hvordan skulle han have gjort det og i det kammeraten bekræftede at de havde siddet sammen holdt hendes historie jo ikke. 
min søns lærer sagde direkte til ham jeg tror på dig . 
jeg valgte så at sende hendes plejefar en besked om dagens hændelse. Hans svar” mit liv er for kort til at bekymre mig om sådan, lad det ligge og kom videre” WTF!!!!! jeg blev rasende . 
jeg har en søn der ikke tør tage med bussen mere i det han er bange for hvad han nu bliver beskyldt for og han er ked af det. 
 I går da han stod af bussen hjemme, græd han endnu engang, og jeg snakker med buschaufføren igen. Han ser og hører intet. Men er sikker på pigen hørte mig. For da bussen kørte forbi mig gemte hun sig nede under sædet . 
fortæller så min mand hvad der er sket denne gang, at hun har drillet endnu engang, råbt af ham og givet en f… finger. Min mand går over til naboen endnu engang- fortæller ham hvad der er sket i bussen- ja og gæt hvad manden siger . “ jeg kører ikke med bis så aner ikke hvad der sker og vi bare skal tvinge vores søn til at tage bussen. “ min mand for ham forklaret at dette er sidste chance og han skal tage en snak med denne pige ellers går vi videre med det til skolen- i det pigen allerede har blandet skolen ind i det. 
han ryster på hovedet og er ligeglad . 

jeg er så ked af det på min søns vegne, for alle der kender ham ved han ikke ville gøre sådan noget. Han er følsom og bliver meget påvirket. 

jeg har snakket med min søns lærer og hun os desideret om at give det en uge og så måtte vi gå videre med det. 

jeg kan fortælle at manden er blevet enke her i marts i år, han har plejetilladelse over 2 piger hvor den ene skal konfirmeres næste år. Han er alene med 2 små piger som han ikke magter . 

jeg prøver at tage parti for denne pige i det jeg tror det er et råb for opmærksomhed fra hendes side med alle de løgne. Men på den anden side er mit mama bear instinkt for at passe på min egen unge i fuld flor. 

men hvad ville i andre gøre i sådan en situation? 
for synes virkelig vi har prøvet at vise os som gode eksempler i det her .

undskylder for det blev sindsygt langt men havde brug for at komme af med det og få lidt in put. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2022

Soonmom

Jeg ville nok gå direkte til pigen og tale med hende helt fredeligt .

Jeg forstår ikke at han kan have flere plejebørn. Jeg passede et sæt tvillinger som havde det så godt hos plejemor og plejefar , men fordi de gik fra hinanden måtte de ikke beholde dem, selvom de gerne ville lave en deleordning 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym trådstarter

Nej forstår vi hellere ikke han må. Men det er vidst noget med de har haft begge piger fra de blev født og deres mor har aldrig vist int for dem. Men skal jeg ikke gøre mig klog på. 

jeg vil bare tro det kan være meget overvældende at snakke med sådan en ung pige for hende . Men måske det er det der skal til. 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Jeg mener man kan lave sådan en bekymrende underetning på børnene. Det kunne måske være en idé, hvis nabopigen ikke trives, hvilket det jo godt kunne tyde på, når hun behandler andre sådan. Hvis hun har mistet sin plejemor og skal være i sorg, samtidig med at plejefaren også er i sorg, tænker jeg virkelig der må være nogle svære følelser. Og samtidig har hun jo oplevet et svigt fra hendes biologiske mor også. 

Jeg holder ikke hånden over pigen, men måske det skal håndteres anderledes og både pigen og plejefaren kunne have brug for hjælp og redskaber til at komme på rette kurs. Det kunne også lyde som nogle tvangstanker hun har. 

Giv din søn kærlighed og forsikr ham om at han er god, lige nøjagtig som han er. At selvom det er svært, så skal han prøve at ignorere pigen. For hun bliver ved og synes det er sjovt, når hun kan se han reagerer på det og bliver ked af det. 
Og så synes jeg det er fint at tale med skolen om det, måske også skolelederen. 
Hun skal ikke ødelægge en bustur på den måde, som jo kan være en virkelig vigtig del, hvis man ikke har muligheden for at køre selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.