Pakkekalender, hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
13 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2022

Anonym trådstarter

Sagen er den at min mor altid har lavet pakkekalender til vores søn på nu snart 5 år. Min mor bor i den anden ende af landet end vi gør, så derfor er det også en sød lille ting for at huske på hende når de nu ikke ses så tit. 

Min mand fortæller nu at hans mor også rigtig gerne ville lave en pakkekalender til vores søn, men ikke har gjort det da hun ikke vil ødelægge noget når nu min mor gør det og ikke synes det skal være en konkurrence med hvem der nu giver de bedste gaver. Det er jo også fint, men samtidig midt synd for hende at hun ikke kan lave en fordi min mor så at sige har taget patent på pakkekalenderen. 

Hvad gør I, hvor der er flere sæt bedste forældre der gerne vil lave kalender? 

Vi har snakket om at de kunne lave 12 pakker hver og dermed fordele måneden imellem os. Min mand synes der bliver for meget hvis han hver dag skal have pakker fra dem begge. 

Modtager meget gerne tanker og input

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2022

Soonmom

Tænker da at 12 hver er så fint, så er der jo også mulighed for lidt mere brugbare til end alt det billige skrammel

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

Da vi var små lavede mormor og farmor 12 hver og vi fik ikke rigtig at vide hvem der gav hvad. Bare at de havde hjulpet hinanden med at lave kalender til is. Det var hyggeligt

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at min mor altid har lavet pakkekalender til vores søn på nu snart 5 år. Min mor bor i den anden ende af landet end vi gør, så derfor er det også en sød lille ting for at huske på hende når de nu ikke ses så tit. 

Min mand fortæller nu at hans mor også rigtig gerne ville lave en pakkekalender til vores søn, men ikke har gjort det da hun ikke vil ødelægge noget når nu min mor gør det og ikke synes det skal være en konkurrence med hvem der nu giver de bedste gaver. Det er jo også fint, men samtidig midt synd for hende at hun ikke kan lave en fordi min mor så at sige har taget patent på pakkekalenderen. 

Vi har snakket om at de kunne lave 12 pakker hver og dermed fordele måneden imellem os. Min mand synes der bliver for meget hvis han hver dag skal have pakker fra dem begge. 

Ej hvor dejligt at have nogle bedsteforældre der vil give jeres barn pakkekalender. 

Jeg synes det er et godt forslag om at dele julemåneden op med 12 gaver fra hver.  Men selvfølgelig kan det jo ske at der kan blive ens ting. 

Anmeld Citér

16. november 2022

B&J

Åh jeres barn skal da have fra begge to og 48 pakker er da ikke for meget  okay jeg er jule tosset 

Anmeld Citér

16. november 2022

Kastanje

Anonym skriver:

12 fra hver …. Eller en laver pakkekalender og en giver advents gaver.

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

12 fra hver

Her i huset har vi min mands datter i en 7/7 ordning og vi laver 12 kalendergaver og det gør hendes mor også. Så får hun en pakke fra den hun ikke er ved på dagen. Det fungere rigtig godt

Anmeld Citér

16. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det bliver mange små dimsedutter, hvis det er 24 gaver fra hver. 

Jeg tror, jeg ville spørge farmor, om ikke hun vil give adventsgaver i stedet. Og dermed sikkert også nogle større mere 'brugbare' gaver. 

Jeg havde egentlig tænkt, at vores datter 'kun' skulle have adventsgaver. Men så kom mormor med 4 gaver, farmor med 4 gaver og en veninde til mig med 4 gaver det første år. Så i stedet for at vores datter fik 3 gaver hver søndag, så supplerede vi med de øvrige 12 gaver, så der var en til hver dag. Og så er den kørt derfra. 

Anmeld Citér

16. november 2022

Mrs.

Min mor giver ungerne adventsgaver og svigermor pakkekalender

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

Som andre foreslår 12 pakker fra hver hvis i kan få dem med på den ide

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.