Føler mig ikke go nok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg er lige startet i job efter lang tids ledighed (været jobsøgende i et halvt år og før det studerende).

Det betyder jeg ikke rigtig har været i "den virkelige verden" før, med job fra 9-17.30.

Det var min første dag igår, var helt smadret da jeg kom hjem igår og græd hele aftenen. Har ikke sovet i nat og er generelt bare utilpas her til morgen. 

Er det normalt efter første dag ? 

Mine kollegaer er umiddelbart søde osv. men føler de har lidt høje forventninger til min kunnen og hvor hurtigt jeg lærer.

Det skræmmende når telefonen ringer og ingen andre har tid til at tage den, for jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre. Kender ikke deres computersystem endnu og ville ikke kunne hjælpe kunden endnu. Har ikke indtryk af, at der en butik hvor man tager imod besked og ringer tilbage... 

Har slet ikke mod på at tage afsted igen. 

Hvad gør man? 

Har man ikke tre måneders prøvetid? 

Hvis jeg siger op allerede efter første dag, så kan min fagforening vel ikke hjælpe mig efterfølgende? Kommer jeg i karantæne?

Føler mig ikke go nok og ville ønske jeg ikke fandtes. er så vanvittigt god til at lytte en facade op og holde masken i en periode, men tror ikke jeg kan i længden. På et tidspunkt vil de finde ud af jeg ikke er som jeg virker og ikke er klog eller energi fyldt nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Det lyder helt normalt. Jeg er på 3. Uge på mit nye arbejde og jeg sover senest kl. 21, for jeg er så smadret. Jeg havde lidt ala’ samme tanker som dig, men jeg har snakket med nogle kollegaer om det og det er mig der tolker deres signaler helt forkert. Så ta’ en snak med kollegaerne og spørg om de vil vise dig hvordan man gør tingene. 

Anmeld Citér

16. november 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er altid svært at starte nyt job. Nye mennesker, nye arbejdsgange, nye systemer osv osv, så selvfølgelig er man helt blæst når man kommer hjem i starten.

Jeg synes det lyder lidt ærgerligt hvis du allerede på dag 2 er klar til at give op. Ud fra din beskrivelse lyder det som en ret standard oplevelse. Der er vel ingen forventninger om at du kan alting fra start. Det kan lige så være at du finder deres systemer nemme at bruge men du skal jo lige ind i det.

Afsted igen og sørg for at stille en masse spørgsmål så du kommer ind i arbejdet.

Anmeld Citér

16. november 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Tak fat i din leder eller en mentor/TR/amr hvis du har sådan en på jobbet og spørg dem om det er ok du blot tager imod en besked i telefonen eller om de heller evig have du ikke tager den her i starten. Og fortæl dem også at du er i tvivl om hvad de forventer af dig i starten og sig at du jo lige skal ind i det hele.

Er der ikke lagt et Intro program for dig, så du kan komme ind i de forskellige ting?

Som ny kan du intet af det og kender ikke deres måde at gøre det på, og det er helt normalt - du kan jo ikke vide noget når du aldrig har været der før og desuden er nyuddannet.
Så du vil stille en masse spørgsmål og det skal de jo huske at man vil gøre som ny medarbejder.

Anmeld Citér

16. november 2022

Kastanje

Hold da op hvor er du hård mod dig selv!

“Føler mig ikke go nok og ville ønske jeg ikke fandtes”.  Som min mor sagde til mig, når jeg var for hård mod mig selv “sådan skal du ikke tale til min datter!”.

Jeg håber ikke du mener den sidste sf din sætning? Hvorfor ville du ikke gerne eksistere? De hsr valgt dig fordi de kan lide hvem du er. Du skal sænke dine forventninger til dig selv og få forventningsafstemt med din leder og få en oplæringsplan…. Hvad skal du lære hvornår. Du kan bestemt ikke det hele fra start. Og hvis det forventes er de idioter. Når vi ansætter nyuddannede regner vi med de ikke er en klods om benet og faktisk levere noget efter et halvt år.. ikke meget før. Det er en investering!

Tag en dyb vejrtrækning og se måske en terapeut - du har nok ikke verdens største selvværd lyder det til. Det kan man arbejde med. 

Anmeld Citér

16. november 2022

B&J

Første stykke tid er altid hårdt på alle måder nye indtryk nye kollegaer masser af nye opgaver og ja alt hovede kroppen arbejder på højtryk alle har været nye og ja bed om hjælp og gør det så godt du kan og ja man kan sagtens 

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

Vil bare sige  jeg er sikker på du er klog. Og hvor er det godt du findes.

Jeg har ingen råd udover vær dig selv, tal med kollegaer og evt din leder/chef.

Jeg er sikker på i nok skal finde en løsning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.