Faldet i ts-fælden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
8 svar
1 synes godt om
14. november 2022

Loubaby

Hej alle

Jeg er 6+0 idag (troede jeg), og da min kæreste arbejder ude 4 uger ad gangen syntes jeg det kunne være hyggeligt med en scanning bare for at få bekræftet graviditeten og (måske) se hjerteblink.

Vi så ikke hjerteblink men gestationssæk og blommesæk.
Jeg er derudover enormt overrasket over at blive rykket tilbage til 5+4. Af følgende årsag:

Jeg havde første mens dag d. 3. oktober.
Vi havde sex onsdag d. 12. oktober om morgenen, hvorefter min kæreste tog på arbejde i 4 uger. Havde derfor ikke forventet gevinst i denne cyklus, da jeg ville have æl omkring mandag d. 17. oktober og ikke testede positiv på ægløsningstest før (testede til og med 16. oktober på clearblue advanced digital ægløsningstest hvorefter jeg opgav, da jeg tænkte der alligevel var gået for mange dage til, at det kunne nås) 

Ifølge de 5+4 ville befrugtning være sket omkring d. 20. oktober, men det kan jo ikke passe, da vi senest havde sex 8 dage før det. 

Hvad sker der? Slow starter? Upræcis scanning? Det var hos moderliv i kbh og jeg følte at scanningen var enormt forhastet og “bum bum bum det er det her vi kan se, hav en god dag”. Lå på briksen i max 3 minutter og følte ikke at hun gjorde en reel indsats for at forsøge at finde noget. Fik besked om at komme tilbage igen næste uge, men det var 400 kroner ud ad vinduet føler jeg. Så ved ikke om lysten er der til at smide yderligere 400 efter endnu en scanning samme sted? 

Føler ikke der er noget galt, det giver bare ingen mening for mig at jeg skulle være så kort henne, selvom det jo kun er en forskel på 3 dage

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg tror det er ret svært at scanne præcist når man ikke er længere henne da alt er så småt og få mm på skærmen kan lave en stor ændring i gestations alderen. Det er i hvert fald min hypotese

Vi havde iøvrigt samme oplevelse med moderliv, havde ellers hørt så positivt om dem. Synes de var bedre hos lilleliv på H.C Andersens Boulevard 

Anmeld Citér

14. november 2022

Loubaby

Mortil_en skriver:

Jeg tror det er ret svært at scanne præcist når man ikke er længere henne da alt er så småt og få mm på skærmen kan lave en stor ændring i gestations alderen. Det er i hvert fald min hypotese

Vi havde iøvrigt samme oplevelse med moderliv, havde ellers hørt så positivt om dem. Synes de var bedre hos lilleliv på H.C Andersens Boulevard 

Tak for din besked  Jeg tror du har helt ret, og hun målte bare lige gestationssækken hurtigt og fastlagde hvor langt jeg var ud fra den. Det var så æv, selvom damen vsr rigtig sød.

Det er også bekræftende at høre, at jeg ikke er den eneste med en dårlig oplevelse hos moderliv - selvom det selvfølgelig også har været en træls oplevelse for jer. Jeg tænker i al fald at forsøge et andet sted til eventuel kønsscanning  

Anmeld Citér

14. november 2022

Mrs.

Sæd kan overleve længe der kan være mange faktorer.. 

jeg er i lignende situation med min mand og vidste også præcis hvornår det sidst var og hvornår jeg så burde være blevet gravid, og de rykkede mig ved første scanning 2 uger tilbage! 
senere blev jeg rykket frem igen, og jeg regnede ud hun ville blive født d 25/5 det sagde de var et ca tal men de skrev den termin på efter jeg holdte på det. 
d 25/5 kl 9.26 var min datter født

jeg kan anbefale lille liv i kbh ! De er mega søde og giver sig god tid 

Anmeld Citér

14. november 2022

Ønskebarn22

Jeg blev sat 3 dage frem til første tidlige scanning - ift min egen beregning. De efterfølgende 3 scanninger inden nf fastholdt de samme termin, men til nf blev jeg sat yderligere 3 dage frem..

Jeg tror det er fordi det er svært at måle helt præcist og der skal så lidt til at ændre alderen på fosteret når de er så små..

Anmeld Citér

15. november 2022

BlobBob

Jeg blev scannet i går hvor jeg selv regnede med at være 6+6, de målte til 6+1. Synes heller ikke jeg kan få det til at passe, men det vil ikke være umuligt. Men jeg hører fra flere at scanningerne er usikre så tidligt. Jeg blev dog også skuffet, da jeg havde håbet på at se mere, men tænker ikke at det er stedets skyld. De kan jo se hvad de kan se. 

Hun sagde at målingerne først er mere præcise omkring uge 8-9 stykker. 

Anmeld Citér

15. november 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er utrolig svært at scanne så tidligt. Det er et sprøgsmål om mm på scanneren der kan rykke dig flere dage frem og tilbage. 

Det er slet ikke unormalt at blive rykket frem eller tilbage i starten. Din terminsdato fastsættes ved nakkefold, og det kan sagtens være at du rykkes frem så det passer med dine beregninger. Og ellers er det også helt fint, sæd kan overleve længe og det handler jo kun om et par dage +\-

Men så tidlige scanninger er næsten altid “spild” af penge, for det eneste du kan se er hvis intet ser unormalt ud - og usikkerheden er bare kæmpe stor. 

Vent 14 dage og få så en scaning til hvis du har behov, ved 7-8 uger er der 100 % hjerteblink ved liv og baby ligner faktisk en baby. 

Anmeld Citér

15. november 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Loubaby skriver:

Tak for din besked  Jeg tror du har helt ret, og hun målte bare lige gestationssækken hurtigt og fastlagde hvor langt jeg var ud fra den. Det var så æv, selvom damen vsr rigtig sød.

Det er også bekræftende at høre, at jeg ikke er den eneste med en dårlig oplevelse hos moderliv - selvom det selvfølgelig også har været en træls oplevelse for jer. Jeg tænker i al fald at forsøge et andet sted til eventuel kønsscanning  

Jeg havde en rigtig god oplevelse hos Moderliv, men var ikke særlig begejstret for Lille Liv. Så det er - som så meget andet - åbenbart meget forskelligt. 

Anmeld Citér

15. november 2022

fehår

I min sidste graviditet valgte jeg med vilje først at bestille TS, da jeg var 7+3 ifølge mine beregninger. Jeg blevet scannet ugentligt efter det, og hver uge varierede målene med op til en uge. Det var til at blive rundtosset af.

Resultatet var en sund og rask, helt gennemsnitlig baby. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.