Er min menstruationskop for lille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.048 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg købte for 6 år siden en menstruationskop, men brugte den ikke. Det er en størrelse 1 til kvinder under 30, som ikke har født. 

Jeg har født nu og er over 30, men jeg fandt koppen frem i dag, steriliserede den og gav den et par forsøg. Det var svært at få koppen til at folde sig ud og danne vakuum, men det lykkedes efter nogle gange. 

Min livmoderhals sidder højt, så jeg har sat koppen ret langt inde, men jeg kan alligevel mærke den, når jeg bevæger mig. Det føles lidt ubehageligt.

Kan ubehaget skyldes, at koppen er for lille? Koppen lækker ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2022

Anonym

Når du først har lært at sætte den ordenligt(ikke fordi den sidder forkert nu, men man skal lige lære den at kende) så skal det nok komme at du ikke mærker den. Jeg har bruge min I 4 år nu og det sker meget sjældent at jeg mærker den. ��

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når du først har lært at sætte den ordenligt(ikke fordi den sidder forkert nu, men man skal lige lære den at kende) så skal det nok komme at du ikke mærker den. Jeg har bruge min I 4 år nu og det sker meget sjældent at jeg mærker den. ��

Okay, så du tror ikke, det er størrelsen, men et spørgsmål om tilvænning?

Så vil jeg øve videre!

Anmeld Citér

14. november 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det kræver tilvænning og du kan ikke forvente at den sidder perfekt første gang du prøver. Hvis du kan mærke at den danner vacuum og er foldet helt ud, er du godt på vej. Måske er det stilken du kan mærke? Jeg har klippet min stilk af, da jeg ikke bruger den til at trække ud alligevel, men bruger en finger til at ophæve vacuum og to fingre til at trække den ud med. Stilken generede nemlig virkelig meget. 

Jeg syntes det var nemmest at øve i at bruge den på de dage det blødte mest og så holdt pause til næste cyklus. Til sidst kørte det bare og så er den fantastisk!

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det kræver tilvænning og du kan ikke forvente at den sidder perfekt første gang du prøver. Hvis du kan mærke at den danner vacuum og er foldet helt ud, er du godt på vej. Måske er det stilken du kan mærke? Jeg har klippet min stilk af, da jeg ikke bruger den til at trække ud alligevel, men bruger en finger til at ophæve vacuum og to fingre til at trække den ud med. Stilken generede nemlig virkelig meget. 

Jeg syntes det var nemmest at øve i at bruge den på de dage det blødte mest og så holdt pause til næste cyklus. Til sidst kørte det bare og så er den fantastisk!

Du har nok ret i, at jeg ikke skal forvente for meget. Jeg prøvede først en gang i morges, hvor den lækkede, og så prøvede jeg igen. Det var svært at få den til at folde sig ud, men til sidst sagde den et plop, og da jeg så tjekkede, var der vakuum. Den har siddet uden at lække i 5 timer nu.

Jeg tør ikke klippe stilken, fordi min livmoderhals sidder så højt oppe. Jeg mærker bare et eller andet, når jeg går rundt, og så kniber jeg sammen automatisk og mærker det tydeligere...

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Okay, så du tror ikke, det er størrelsen, men et spørgsmål om tilvænning?

Så vil jeg øve videre!

Nej dret tror jeg ikke, det men størrelserne er vidst mest fordi man risikere den ikke kan få vakuum og holde sig selv ordentlig fast, fordi der er mere plads efter en vaginal fødsel �� og at den store størrelse ikke kan være der når man ikke har født da den ekstra plads har.

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Som de andre skriver, så skal du lige lære den at kende. Det er nok stilken du mærker. Jeg har klippet min stilk halvt af hun. Når du skal fjerne koppen, hvis den sidder højt, kan det hjælpe at sguatte (eller bruge en fodskammel ved toilettet) og så lave et bugores. Det skubber koppen ned i en højde så du kan nå.

Jeg bruger for øvrigt stadig den kop i mindste str (tror man kunne vælge a og b dengang) som jeg købte som 23årig. Jeg er nu over 30 og har født 3 børn siden, og den passer stadig fint Den er først for lille hvis den ikke kan danne vacuum/glider helt ud af dig eller den ikke kan indeholde den mængde du har brug for 

Anmeld Citér

15. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg tror, I har ret i, at det er stilken, som generer. Men koppen er for lille alligevel, for her om natten bløder jeg mere og skulle skifte efter 5 timer.

Jeg overvejer at prøve en såkaldt menstruationsdisk i stedet næste cyklus. Det ser smart ud, også at man kan have sex med den i

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg ville lige opdatere og sige, at min menstruationsdisk er genial! Jeg mærker den slet ikke og har ikke haft problemer med opsætning. 

Sådan en kan varmt anbefales herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.