Morgenkvalme/opkastninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2022

Anonym trådstarter

Nogen gode råd til morgenkvalme(som står på hele dagen) og opkastninger efter alle måltider?

Mandler og mariekiks virker bestemt ikk her. Kan intet holde i mig Så alle råd modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2022

Anonym

Hvor langt er du henne? Hos nogle bliver det bedre og hos andre fortsætter det i mere eller mindre grad i hele graviditeten. 

I øvrigt kan gravid-multivitamin godt forstærke kvalme og madlede, så hvis du tager det så prøv at holde et par dages pause og se om det hjælper. 

men synes du skal tale med lægen hvis der ikk blir bedre så du sikrer dig at få hvad du og baby har brug for. 

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor langt er du henne? Hos nogle bliver det bedre og hos andre fortsætter det i mere eller mindre grad i hele graviditeten. 

I øvrigt kan gravid-multivitamin godt forstærke kvalme og madlede, så hvis du tager det så prøv at holde et par dages pause og se om det hjælper. 

men synes du skal tale med lægen hvis der ikk blir bedre så du sikrer dig at få hvad du og baby har brug for. 

Er "kun" 8+4 idag. Håber det bliver bedre

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Er "kun" 8+4 idag. Håber det bliver bedre

Nogle får det bedre i 2. Trimester. Og så kommer det lidt igen i 3. 

jeg havde slem kvalme i der første. Generel madlede hele graviditet og spiste primært lasagne, risengrød, salat med kylling og skubop-is. Alt andet kunne jeg ikk få ned  

Og husk, uanset hvad, så har det en ende. Fra det øjeblik baby er ude, nærmest på minuttet, forsvinder alt det halløj igen. 

Anmeld Citér

14. november 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg led voldsomt af kvalme og opkastning ved alle tre graviditeter. Tro mig jeg har prøvet alle de kneb der findes uden held. I sidste graviditet blev jeg rådet af min læge til at droppe alle mælkeprodukter både skjulte og synlige. Og det hjalp min kvalme forsvandt.

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nogle får det bedre i 2. Trimester. Og så kommer det lidt igen i 3. 

jeg havde slem kvalme i der første. Generel madlede hele graviditet og spiste primært lasagne, risengrød, salat med kylling og skubop-is. Alt andet kunne jeg ikk få ned  

Og husk, uanset hvad, så har det en ende. Fra det øjeblik baby er ude, nærmest på minuttet, forsvinder alt det halløj igen. 

Tusind tak for svar. Jeg prøver mig lidt frem med madvare  

Og ja heldigvis får det en ende  

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Jeg led voldsomt af kvalme og opkastning ved alle tre graviditeter. Tro mig jeg har prøvet alle de kneb der findes uden held. I sidste graviditet blev jeg rådet af min læge til at droppe alle mælkeprodukter både skjulte og synlige. Og det hjalp min kvalme forsvandt.

Ah okay.. måske værd at prøve

Anmeld Citér

14. november 2022

Ønskebarn22

Nogle dage kunne jeg kun få kakao eller pepsi Max ned i små slurke, jeg fik det decideret dårligt hvis jeg drak fx et glas vand for hurtigt (eksempelvis når jeg skulle tage vitaminpillerne om morgnen). 

Brød fungerede også ok her, men prøv om der er noget du har lyst til, selvom det er svært med kvalme.. 

Og hvis det forsætter eller du kaster op forholdsvis mange gange om dagen, så snak med lægen om det. Jeg har hyperemesis, men fik først kvalmestillende da jeg kom på akutmodtagelsen i uge 25.. jeg kunne have fået hjælp meget før, hvis lægerne havde lyttet eller jeg havde vidst at det ikke var normalt at kaste op 5-15 gange om dagen.. men jeg blev mødt med "det er helt normalt".. men man behøver ikke lide fordi man er gravid �� heldigvis vender der for de fleste i starten af  2 trimester ��

Anmeld Citér

15. november 2022

Mrs.

Jeg havde kvalme og opkast til uge 16-17 stykker i sidste graviditet, kunne kun få lidt vand ned, kastede blod op fordi jeg kastede så meget op og tabte mig 5 kg.. jeg fik noget kvalmestillende medicin af lægen, det gjorde at jeg kunne få lidt ned og holde det i mig lidt inden det kom op igen. 
når dit ikke er så ekstremt tænker jeg at kvalmestillende vil måske kunne hjælpe dig gennem kvalmen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.