Tøj til buttede børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.964 visninger
6 svar
12 synes godt om
14. november 2022

Anonym trådstarter

Min smukke datter på 7 år har altid været lidt buttet og det mener vi bestemt ikke er er problem! 
Da hun var baby og tumling gik hun mest i tøj fra Hummel, det havde bare den helt rigtige pasform til hende. Nu er hun 7 år og vi køber stadig en del hummel, men kunne godt tænke mig at høre om kender til andre mærker der tager hensyn til lidt former

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2022

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld Citér

15. november 2022

KoFy

Hvorfor mener I ikke, det er et problem, at jeres barn altid har været overvægtigt?

Det er en skidt ting at give dem med videre i livet.

Anmeld Citér

15. november 2022

Anonym trådstarter

Selvom det nu ikke var det mit indlæg omhandler, vil jeg da gerne besvare dit spørgsmål. 

Sundhed måles ikke på et parameter/nedslag fx vægt. Vi vælger at kigge på vores datters trivsel i stedet for hendes vægt. 
- vores datter har det mentalt og psykisk godt. Hun trives i og er glad for hendes krop. 
- vores datter er god social og har gode venskaber. 
- vores datter dyrker motion mindst 1 time om dagen, ofte mere. Hun elske sport og fysisk udfoldelse. Hun anvender sparsomt skærm. 
- vores datter elsker alt slags mad, hun spiser varieret efter sundhedsstyrelsens anbefaling. 

derudover er hverken min mand eller jeg overvægtige, vi spiser sundt og dyrker begge motion. Min datter ligner mig utrolig meget og jeg var også buttet som barn, men voksede til. Jeg er taknemmelig for at mine forældre ikke satte mig på kur, fordi jeg oprigtig mener at det er sundere at have en delle for meget end at have er negativt selvbillede. 

Derudover har vores datter fulgt års undersøgelser ved lægen og tilbuddet som sundhedsplejerske på skolen. Her har begge fagpersoner vurderet, at hun følger sin kurve og er lige som hun skal være. 

Selvfølgelig kan voldsom overvægt være invaliderende, men det kan en spiseforstyrrelse sørme også. Jeg vil anbefale dig den bog der hedder “Madro”, den beskriver rigtig fint den slankekultur som huserer i vores samfund. 

Anmeld Citér

15. november 2022

fehår

KoFy skriver:

Hvorfor mener I ikke, det er et problem, at jeres barn altid har været overvægtigt?

Det er en skidt ting at give dem med videre i livet.

Hvis barnets spise- og motionsvaner ellers er sunde, er barnets vægt i sig selv ikke bekymrende. 

At fokusere unødigt på vægt hos et lille barn er en rigtig dårlig idé.. 

Anmeld Citér

16. november 2022

KoFy

Anonym skriver:

Selvom det nu ikke var det mit indlæg omhandler, vil jeg da gerne besvare dit spørgsmål. 

Sundhed måles ikke på et parameter/nedslag fx vægt. Vi vælger at kigge på vores datters trivsel i stedet for hendes vægt. 
- vores datter har det mentalt og psykisk godt. Hun trives i og er glad for hendes krop. 
- vores datter er god social og har gode venskaber. 
- vores datter dyrker motion mindst 1 time om dagen, ofte mere. Hun elske sport og fysisk udfoldelse. Hun anvender sparsomt skærm. 
- vores datter elsker alt slags mad, hun spiser varieret efter sundhedsstyrelsens anbefaling. 

derudover er hverken min mand eller jeg overvægtige, vi spiser sundt og dyrker begge motion. Min datter ligner mig utrolig meget og jeg var også buttet som barn, men voksede til. Jeg er taknemmelig for at mine forældre ikke satte mig på kur, fordi jeg oprigtig mener at det er sundere at have en delle for meget end at have er negativt selvbillede. 

Derudover har vores datter fulgt års undersøgelser ved lægen og tilbuddet som sundhedsplejerske på skolen. Her har begge fagpersoner vurderet, at hun følger sin kurve og er lige som hun skal være. 

Selvfølgelig kan voldsom overvægt være invaliderende, men det kan en spiseforstyrrelse sørme også. Jeg vil anbefale dig den bog der hedder “Madro”, den beskriver rigtig fint den slankekultur som huserer i vores samfund. 

Tak for at du alligevel svarede

Jeg synes, det lyder enormt fornuftigt, hvad I gør, og jeg er bestemt heller ikke fortaler for kure etc. for børn - det ødelægger kun deres forhold til mad og deres egen krop på sigt.

Men man hører jo så meget om de, der går i den helt anden grøft. Det kan jeg så læse, I heldigvis ikke er.

PS. Bogen ligger også herhjemme

Anmeld Citér

16. november 2022

B&J

Nu ved jeg ikke hvad mærker du er til men tror da helt bestemt der er tøj i hm og name it hun kan komme i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.