Flovt spørgsmål men lidt bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.758 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2022

Anonym trådstarter

Undskyld på forhånd for det spørgsmål og de detaljer jeg kommer til beskrive, synes det ultra flovt. 

Efter vores tredje barn blev født, har jeg haft et virkelig mærkeligt problem bagi som i virkelig flovt og ubehageligt.

Jeg er voldsomt blufærdig og går ikke til læge med sådan et problem lige som det første (ved slet ikke om jeg kan).

Når jeg laver nr 2, så oplever jeg at jeg får sådan en "bule" under huden, ikke noget som popper ud overhovedet, men indenfor, men stort nok til at kunne mærkes under tørring. tør simpelthen ikke Google det. 

Fik en seriøs hæmoride da jeg var gravid sidste gang for to år siden, men den forsvandt efter fødslen. Kan det være sådan noget jeg kan mærke?

Nogen som har prøvet noget lignende ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld på forhånd for det spørgsmål og de detaljer jeg kommer til beskrive, synes det ultra flovt. 

Efter vores tredje barn blev født, har jeg haft et virkelig mærkeligt problem bagi som i virkelig flovt og ubehageligt.

Jeg er voldsomt blufærdig og går ikke til læge med sådan et problem lige som det første (ved slet ikke om jeg kan).

Når jeg laver nr 2, så oplever jeg at jeg får sådan en "bule" under huden, ikke noget som popper ud overhovedet, men indenfor, men stort nok til at kunne mærkes under tørring. tør simpelthen ikke Google det. 

Fik en seriøs hæmoride da jeg var gravid sidste gang for to år siden, men den forsvandt efter fødslen. Kan det være sådan noget jeg kan mærke?

Det kan det sagtens være. Jeg fik også en seriøs hæmoride under min fødsel (på størrelse med et vakkelæg ) jeg har fået en husfold/bule nu som man mærkes når man tørrer. Og den kan også ses. 
den kan fjernes ved lægen 

Anmeld Citér

14. november 2022

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Jeg ville lægge blufærdigheden væk i et kort øjeblik, og så tage til lægen med det. Det kan være ufarligt, men det kan også være noget, der kræver behandling.

Sundhed kommer først, især som forældre. Så selvom det er svært, synes jeg du skal ringe og bestille en tid ved lægen. Det tager ikke længe at kigge på det, og så får du vished om det er noget behandlingskrævende eller ej. 

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Sådan en har jeg også. Det er huden der var udspillet af min kæmpehæmoride. Den er der altid og popper mere ud, hvis det er meget stort jeg har lavet  jeg har overvejet at få det fjernet, for kan godt genere med kløe osv pga det er svært at holde ordentligt rent. 

men altså.. du har født, mange har kigget på dit underliv, og for en læge er numsen det samme som en fod, de tænker ikke på sådan noget som “flovt”. Så hvis det generer dig, synes jeg bestemt du skal få det tjekket. Så tager jeg mig også sammen og får tjekket min

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan det sagtens være. Jeg fik også en seriøs hæmoride under min fødsel (på størrelse med et vakkelæg ) jeg har fået en husfold/bule nu som man mærkes når man tørrer. Og den kan også ses. 
den kan fjernes ved lægen 

Føles det også som om det under huden på dig ?

For da jeg fik den hæmoride under graviditeten, der kunne jeg tydeligt mærke det var udenfor   nu føles det "bare" som en stor (stor nok til at kunne mærkes) bule under huden. Har spurgt min mand som er den eneste jeg tør betro mig til med sådan noget, om han har bemærket noget når vi sammen men han siger det har han aldrig bemærket. 

Så det er kun når jeg laver nr 2 

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Det kunne godt lyde som en hudfold der kommer efter en hæmoride. 

Er du nervøs eller føler dig generer så tag til lægen, det er derfor de er der. Det er nok ikke den første eller sidste numse de kommer til at se og de tænker jo ikke over det

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Føles det også som om det under huden på dig ?

For da jeg fik den hæmoride under graviditeten, der kunne jeg tydeligt mærke det var udenfor   nu føles det "bare" som en stor (stor nok til at kunne mærkes) bule under huden. Har spurgt min mand som er den eneste jeg tør betro mig til med sådan noget, om han har bemærket noget når vi sammen men han siger det har han aldrig bemærket. 

Så det er kun når jeg laver nr 2 

Nej det synes jeg ikke det føles som. Det er kun når der kommer en ny hæmoride den kan bule mere under huden. 

men synes da bestemt at du skal tage til lægen selvom det er grænseoverskridende. Men husl på at de jo ser alting. Det er deres job så de tænker ikk noget grimt eller noget

Anmeld Citér

15. november 2022

KoFy

Se at få det tjekket hos lægen så alle bekymringer kan forsvinde.

Lægen har med garanti haft 'fornøjelsen' af at mærke på et utal af hæmorider, så det er de så vant til.

Anmeld Citér

15. november 2022

Anonym

Sosu assistent her. 

Jeg ser, tørre og vasker numser, hver eneste dag. Jeg putter hæmoride creme på, indsætter klyx og vagifem ind. 

Jeg kan love dig at vi (alle sundhedspersoner) slet ikke skænker det en tanke. Jeg kan ikke engang huske hvordan nogens bagdel ser ud, så lidt ligger jeg mærke til det. 

Afsted med lægen til dig

Anmeld Citér

15. november 2022

Tidra22

det kan måske hjælpe dig, hvis du fortæller lægen ærligt at du ikke bryder dig om det, at du synes det er svært at tale om/få tjekket. Så kan I tage det i dit tempo. Vær ærlig og få set på det, det er derfor vi har så dygtige læger i dk����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.