Hvordan gør man ? Totalt newbee

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.242 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2022

Anonym trådstarter

Min kæreste gennem tolv år har friet og er simpelthen så glad og stolt. Men Hvad så nu ?

Vi ikke typer som er ret gode til at vente når vi har sat os noget for, og lige som alt andet så vil vi jo næsten gerne giftes Idag.  

Men hvem ringer man til for at planlægge bryllup?

Vi ønsker intet stort og dyrt og har ikke meget famile at skulle tænke på desværre, så den smule vi har ville nok have ok nemt ved at planlægge det ind i kalenderen. (ældre der er hjemme). 

Vi ønsker det skal være i kirken, men som sagt ikke stort. Tror i det ville kunne lykkes allerede i december?

Evt juleaften (synes jeg ville være så romantisk).

Undskyld hvis mine spørgsmål er lidt fjollede, men glæder mig som et barn til jul.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2022

Mrs.

I skal ansøge om ægteskab: https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=da1456cd-9641-4631-9591-3eda6eb117b1 

og så ringer i til præsten i kirken i vil giftes i og aftaler en dato og så er i ellers gift

tillykke med det håber du får dit julebryllup!

Anmeld Citér

14. november 2022

Mrs.

Mrs. skriver:

I skal ansøge om ægteskab: https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=da1456cd-9641-4631-9591-3eda6eb117b1 

og så ringer i til præsten i kirken i vil giftes i og aftaler en dato og så er i ellers gift

Og her: https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=47f060a6-1a07-4aaa-8b34-693ea405240b kan du ansøge om navneændring ved vielsen alt efter hvordan i vælger ifht efternavne og mellemnavne. 

Anmeld Citér

14. november 2022

Janey

Profilbillede for Janey

I starter med at finde ud af, hvordan I vil holde det og kan også kigge på nogle ønskede datoer.

Vil I holde det hjemme med mad udefra, finder I nogle cateringfirmaer og kontakter for at få tilbud eller ser på deres hjemmesider.

Vil I selv lave maden er det endnu nemmere at komme i gang, da I så bare skal beslutte, hvad der skal serveres. 

Skal I holde det ude, skal I finde en restaurant, der kan tilbyde det I ønsker eller et lokale I kan leje. 

Vil I holde bryllup i kirken, skal I kontakte kirkekontoret for den kirke I vil giftes I. 

Derudover skal I have fundet tøj og beslutte om I skal have en fotograf og leje bil til bryllupskørsel.

Umiddelbart vil jeg tro, at december bliver svært og skal det være i kirke er juleaften formentlig udelukket, da præsterne flere steder allerede har 1 eller flere gudstjenester den dag. Tidsmæssigt kunne I holde det næste weekend, hvis I ville, men medmindre I vil lave alt selv, tror jeg ikke det er muligt før efter nytår, da restauranter og catering er booket op med julefrokoster i den kommende tid.

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Tusind tak  

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Og her: https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=47f060a6-1a07-4aaa-8b34-693ea405240b kan du ansøge om navneændring ved vielsen alt efter hvordan i vælger ifht efternavne og mellemnavne. 

Tusind tak jeg skal have hans navn, men kan man også ændre børnenes ? De har mit navn som efternavn, og hans til mellemnavn fra dåben, men når vi bliver gift vil vi gerne at vi alle kun har hans navn

Anmeld Citér

14. november 2022

Anonym trådstarter

Janey skriver:

I starter med at finde ud af, hvordan I vil holde det og kan også kigge på nogle ønskede datoer.

Vil I holde det hjemme med mad udefra, finder I nogle cateringfirmaer og kontakter for at få tilbud eller ser på deres hjemmesider.

Vil I selv lave maden er det endnu nemmere at komme i gang, da I så bare skal beslutte, hvad der skal serveres. 

Skal I holde det ude, skal I finde en restaurant, der kan tilbyde det I ønsker eller et lokale I kan leje. 

Vil I holde bryllup i kirken, skal I kontakte kirkekontoret for den kirke I vil giftes I. 

Derudover skal I have fundet tøj og beslutte om I skal have en fotograf og leje bil til bryllupskørsel.

Umiddelbart vil jeg tro, at december bliver svært og skal det være i kirke er juleaften formentlig udelukket, da præsterne flere steder allerede har 1 eller flere gudstjenester den dag. Tidsmæssigt kunne I holde det næste weekend, hvis I ville, men medmindre I vil lave alt selv, tror jeg ikke det er muligt før efter nytår, da restauranter og catering er booket op med julefrokoster i den kommende tid.

Der bliver kun seks gæster, hvis de kan komme, så umiddelbart vil vi bare stå for det hele selv.

Vi ønsker ikke at gøre meget ud af tøj (bare vores pæneste) og forstiller mig vi holder det hjemme efter kirken. Med så få gæster virker det lidt fjollet at leje lokaler ikke ?

Anmeld Citér

14. november 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Tusind tak jeg skal have hans navn, men kan man også ændre børnenes ? De har mit navn som efternavn, og hans til mellemnavn fra dåben, men når vi bliver gift vil vi gerne at vi alle kun har hans navn

Børnenes navne mener jeg i skal betale for at ændre  men prøv at ringe til borgerservice og hør, kan jo være de lige kender et smart trick til at få det ordnet 

Anmeld Citér

14. november 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Der bliver kun seks gæster, hvis de kan komme, så umiddelbart vil vi bare stå for det hele selv.

Vi ønsker ikke at gøre meget ud af tøj (bare vores pæneste) og forstiller mig vi holder det hjemme efter kirken. Med så få gæster virker det lidt fjollet at leje lokaler ikke ?

Man kan sagtens holde noget lækkert derhjemme. Lokaler er bestemt ikke nødvendig. 
vi holdte det på svigerfars gård, hvor vi satte telte op uden for og massere af lyskæder og blomster og så buffet. (Vi var dog også mange mennesker) men det kan være lige så fint og hyggeligt hjemme

Anmeld Citér

14. november 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Vi blev borgerligt viet hjemme. Blot så du ved det er en mulighed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.