Hcg 6+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.712 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2022

Anonym trådstarter

Mit HCG er steget fra 3400 i sidste uge (torsdag) til 19000 i dag. Så det tænker jeg er en fin stigning. 

Jeg synes de tabeller jeg kan finde over normalområdet er lidt forskellige. Ifølge den på sundhed.dk er tallet på 19000 i høje ende. Jeg kan dog være usikker på om det er samme måleenhed. 

Jeg fik så læst lidt for meget på Google, og så et sted at højt HCG i nogle tilfælde kan være et tegn  på nogle former for kromosomfejl. 

Er der nogen af jer som ved noget mere om HCG tal? 

Hilsen en der googler for meget.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2022

Anonym

Jeg tror bare du skal nyde at du er gravid, du kan ikke gøre til eller fra alligevel det andet bliver du skør af, taler af erfaring. 

Anmeld Citér

10. november 2022

Anonym trådstarter

I know. Det er der mange der siger til mig. Jeg tror dog ikke det bliver det næste lange stykke tid, da jeg har flere tab bag mig. 

Så hvis jeg kan kan se tegn på noget der kan gå galt, så vil jeg gerne justere mine forventninger, så det ikke gør lige så ondt.

Anmeld Citér

10. november 2022

Anonym

Jeg selv tab bag mig, måske en tidlig scanning hvis du ikke har set liv endnu? 

Anmeld Citér

10. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Kan du ikke bare være et par dage længere henne end du regner med? 

Held og Lykke med det hele. 

Anmeld Citér

10. november 2022

Nenime

Du ved det allerede, men man kan simpelthen ikke sammenligne HCG niveauer. Det er stigningen der er interessant, og der ser det jo rigtig fint ud �� 

Og selvom jeg lige har sagt man ikke kan sammenligne, får du lige mine tal fra mine to levedygtige graviditeter: 

Ved min første graviditet var HCG 5509 da jeg var 5+5, og min datter er snart 5 år  

Ved lillebror var HCG 16400 da jeg var 5+2 og han er nu 6 mdr. 
Så der var rigtig stor forskel, men det betød intet for hverken risikovurdering til NF eller det senere forløb. 
Prøv om du kan slippe Google og katastrofetankerne, selvom jeg ved det er hammer svært

Anmeld Citér

13. november 2022

Anonym trådstarter

Nenime skriver:

Du ved det allerede, men man kan simpelthen ikke sammenligne HCG niveauer. Det er stigningen der er interessant, og der ser det jo rigtig fint ud �� 

Og selvom jeg lige har sagt man ikke kan sammenligne, får du lige mine tal fra mine to levedygtige graviditeter: 

Ved min første graviditet var HCG 5509 da jeg var 5+5, og min datter er snart 5 år  

Ved lillebror var HCG 16400 da jeg var 5+2 og han er nu 6 mdr. 
Så der var rigtig stor forskel, men det betød intet for hverken risikovurdering til NF eller det senere forløb. 
Prøv om du kan slippe Google og katastrofetankerne, selvom jeg ved det er hammer svært

Tak for svar

Jeg må bare vente at se, men det er så svært. 

Jeg har bestilt en tidlig scanning i morgen, og de sidste par dage har jeg haft en super dårlig mavefornemmelse. Men jeg bliver jo klogere i morgen.

Anmeld Citér

13. november 2022

KoFy

Tillykke med graviditeten!

Min kones HCG var også højere i tabellerne, end hvor langt hun var fremme (som vi vidste præcis, da vi var gennem fert.-behandling).

Det viste sig at være tvillinger.

Prøv at slippe bekymringerne. Det kan hurtigt blive 9 lange måneder, hvis bekymringerne får lov til at stå i kø.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.