Søger erfaringer med pks på riget og Hvidovre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du anbefale pks på riget eller Hvidovre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

430 visninger
8 svar
4 synes godt om
8. november

Loubaby

Profilbillede for Loubaby

Hejsa!

Jeg søger erfaring fra jer som har fået pks på riget, gerne inden for de sidste 1,5-2 år.

Jeg vil derudover også rigtig gerne høre om dine oplevelser, hvis du har fået pks på Hvidovre i samme tidsrum. 

Jeg har fået 2 pks tidligere, så ved nu, at jeg også skal have pks denne gang.
Jeg har tidligere fået på sygehuse i Jylland, men nu bor vi i København og vi hører til riget. Jeg har læst nogle lidt ubehagelige artikler om, hvor galt det er gået på riget under flere pks’er, så jeg bliver lidt nervøs. Jeg arbejder selv på fødegangen i Hvidovre, og har overværet flere pks - så jeg overvejer at søge om at få lov at føde der, da det vil gøre mig ret tryg, da jeg har set proceduren udefra og de virker som om de har enormt tjek på det. Men nu ville jeg lige efterlyse nogle historier fra begge steder først.

Hvordan var din erfaring med pks på riget/Hvidovre?

Hvordan var forløbet efterfølgende? 

Hvordan var indlæggelsen, personalet, mm.?

Fik du enestue?

Hvor længe før termin fik du dit pks?

Alt andet info du derudover mener er værd at vide om pks på riget og Hvidovre er meget velkomment ❤️

På forhånd tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november

Girafmor

Profilbillede for Girafmor

Har fået 2 pks på Hvidovre - det er dog længere tid tilbage end du spørger til.

De er sindssygt dygtige derude, og det er mit indtryk ud fra hvad jeg har læst og hørt fra bekendte, at der er bedre rammer på Hvidovre.

Der var nærmest feststemning på operationsstuen, og når jeg tænker tilbage på mine 2 fødsler derude er det gode oplevelser, som jeg er virkelig taknemmelig for.

Første gang jeg fik pks derude, tog jeg dog frivilligt hjem tidligt fordi der var mange derude, og de var så belagt, at de måtte sende folk hjem. Jeg var klar til at tage hjem, så tog hjem dagen efter KS, selvom jeg kunne have fået en overnatning mere...

2. gang (for ca 7 år siden) var dette dog væsentligt forbedret.

Jeg vil også lige nævne at det her med at man kan bestille den mad man ønsker fra et menukort virkelig var godt ift. hvad jeg ellers har oplevet af hospitalsmad. Det gjorde det meget nemmere at spise at man selv havde valgt måltidet.

Anmeld Citér

9. november

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Jeg har fået kejsersnit på Riget, det var dog ikke planlagt, men stadig en god oplevelse. Efterfølgende på barselsgangen får man ikke sin egen stue og far kan ikke overnatte på stuen. Han kunne sove på besøgsstuen. Men jeg syntes det var lidt hårdt at være indlagt med ny baby og samtidig dele stuen og skulle tage hensyn til andre. Det er nogle år siden, men tænker ikke at lige den del er blevet bedre 

Anmeld Citér

9. november

Loubaby

Frfriis skriver:

Jeg har fået kejsersnit på Riget, det var dog ikke planlagt, men stadig en god oplevelse. Efterfølgende på barselsgangen får man ikke sin egen stue og far kan ikke overnatte på stuen. Han kunne sove på besøgsstuen. Men jeg syntes det var lidt hårdt at være indlagt med ny baby og samtidig dele stuen og skulle tage hensyn til andre. Det er nogle år siden, men tænker ikke at lige den del er blevet bedre 

Nej det tiltaler mig virkelig heller ikke at skulle dele stue. Det gjorde jeg efter mit første kejsersnit i 2010 og det var så super nederen, for min “roomie” kunne ikke forstå besøgstider og der var konstant et rend af mennesker på stuen, ofte op til 10 ad gangen 

.. og hun lå self ved vinduet så de skulle alle sammen vælte forbi mig og min baby og vække hele lortet

Anmeld Citér

9. november

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Har fået kejsersnit i 2019 på Riget - ikke planlagt og med et barn på neonatal. Lå “kun” på tomands stue, men det var hårdt og ikke ideelt. Far var indlagt på neonatal sammen med baby, så var alene.

De fleste stuer er 4 mands, så det vil desværre være utopi at sætte næsen op efter enestue  

Anmeld Citér

10. november

Loubaby

Nordsjælland1981 skriver:

Har fået kejsersnit i 2019 på Riget - ikke planlagt og med et barn på neonatal. Lå “kun” på tomands stue, men det var hårdt og ikke ideelt. Far var indlagt på neonatal sammen med baby, så var alene.

De fleste stuer er 4 mands, så det vil desværre være utopi at sætte næsen op efter enestue  

Ja jeg tænkte det nok  Altså heller ikke fordi jeg er fin på den, men det er jo klart at foretrække 

Anmeld Citér

10. november

Mortil_en

Profilbillede for Mortil_en

Jeg fik pks på Hvidovre for tre måneder siden. Selve operationen gik rigtig godt og de var super dygtige

Efterfølgende fik vi eget værelse på barselsgangen, men jeg ved at flere af de andre der fik pks samme dag kom på dele stue. Den stue vi fik var ikke en af de moderniserede stuer men ligne mest et lagerrum der var lavet om til en lille sengestue. Man kunne tydeligt mærke at personalet på barselsgangen var pressede. De kom og hjalp mig op om aftenen samme dag som ks, men især dagen efter så vi ikke meget til dem. De glemte også at pille mit venflon ud inden udskrivelsen. De kom dog ret hurtigt de få gange vi selv ringede på klokken og var også hurtige til at tilkalde en børnelæge da vores datter fik en lidt underlig vejrtrækning

Det jeg var mest overrasket over var hvor restriktive de er i forhold til at give smertelindrende medicin. Der skal ret meget til før man får andet end panodil og Ipren, så man skal være parat til at banke i bordet hvis det ikke er nok. Jeg fik ks 38+6

Du er velkommen til at spørger hvis der er andet du gerne vil vide

Anmeld Citér

11. november

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Loubaby skriver:

Nej det tiltaler mig virkelig heller ikke at skulle dele stue. Det gjorde jeg efter mit første kejsersnit i 2010 og det var så super nederen, for min “roomie” kunne ikke forstå besøgstider og der var konstant et rend af mennesker på stuen, ofte op til 10 ad gangen 

.. og hun lå self ved vinduet så de skulle alle sammen vælte forbi mig og min baby og vække hele lortet

Hvor håbløst, at personalet ikke kan smide gæster ud, hvis de ikke overholder besøgstiderne

Anmeld Citér

11. november

Loubaby

Seldomseen skriver:

Hvor håbløst, at personalet ikke kan smide gæster ud, hvis de ikke overholder besøgstiderne

Det var SÅ ubehageligt. Og jeg lå der helt alene, 19 år gammel og førstegangs mor. Værste oplevelse nogensinde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.