Amning 6 mnd+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
hvor meget ammer i jeres barn når de er godt igang med skemad? 
vi er på 3 små måltider grød/mos, morgen middag og aften, nogen gange kun nogle skefulde andre gange omkring 90 g grød. Det er efter hvor meget hun har lyst til at spise. Amning er ca 8 gange dagligt. 
vores dag ser således ud: 

tidlig amning kl 6 

morgenmad 7:30 

amning inden lur kl 9 

Frokost kl 11

amning og lur kl 12 

amning kl 14.30 efter lur 

amning kl 17 inden kort lur 

aftensmad kl 18 

amning kl 19.30 lagt til natten 

amning kl 22-23 og sover så nogen gange til tidlig amning andre gange lille amning omkring kl 2-3. 

Er bange for det ikke er nok? Hun tager på som hun skal dog, er glad og trives. Synes bare det er så “lidt”? Eller er jeg bare pylret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis hun er glad, trives og vokser som hun skal, så er det lige som det skal være

Tag evt. fat i din sundhedsplejerske, hvis du er i tvivl om mængden af mad/modermælk.

Anmeld Citér

5. november 2022

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis hun er glad, trives og vokser som hun skal, så er det lige som det skal være

Tag evt. fat i din sundhedsplejerske, hvis du er i tvivl om mængden af mad/modermælk.

Hun er gået fra fødselsvægt på 3 kg til nu vejer hun lidt over 8 kg. Lægen sagde til sundhedstjek og vaccine hun er helt perfekt og en godt robust lille dame  

måske det også bare er mig der lidt savner at sidde og amme hun ammer ikke 20-30 min mere jo..  det var bare så hyggeligt! Ih hvor tiden går alt for hurtigt

Anmeld Citér

6. november 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes det ser rigtig fornuftigt ud

Anmeld Citér

6. november 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hej! 
hvor meget ammer i jeres barn når de er godt igang med skemad? 
vi er på 3 små måltider grød/mos, morgen middag og aften, nogen gange kun nogle skefulde andre gange omkring 90 g grød. Det er efter hvor meget hun har lyst til at spise. Amning er ca 8 gange dagligt. 
vores dag ser således ud: 

tidlig amning kl 6 

morgenmad 7:30 

amning inden lur kl 9 

Frokost kl 11

amning og lur kl 12 

amning kl 14.30 efter lur 

amning kl 17 inden kort lur 

aftensmad kl 18 

amning kl 19.30 lagt til natten 

amning kl 22-23 og sover så nogen gange til tidlig amning andre gange lille amning omkring kl 2-3. 

Er bange for det ikke er nok? Hun tager på som hun skal dog, er glad og trives. Synes bare det er så “lidt”? Eller er jeg bare pylret

Hvis du vil have mere mad indenbords, kan du skrue ned for amning. Jeg ammede slet ikke så meget ved 6+. Men det afhænger også af hvornår du er starte med grød/ mos osv. Jeg ville ikke skrue op for amning - det er i mine øjne den forkerte vej at gå. Du skal jo ende med fuld fast føde på et tidspunkt

Anmeld Citér

6. november 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Selvom du ammer meget, så skal dit barn nok komme på fast føde. Nogle er bare hurtigere end andre og mere interesserede i mad tidligt. 

Jeg ammer fortsat meget om natten, mens han har skruet ned om dagen. Det har han selv valgt.

Anmeld Citér

6. november 2022

Anonym trådstarter

Ja men det er nemlig at hun regulere det egentlig selv godt.. synes bare det er så lidt  eller også er tiden bare fløjet for mig? For hun spiser jo egentlig godt, og hvad hun har lyst til. I dag spiste hun havregrød til morgenmad og både frugtmos og en portion grød til frokost samt blev ammet til lur - så sulter gør hun jo ikke.. er bare nervøs for om hun bliver mæt nok. Havde været nemmere hvis man kunne spørge hende  

Anmeld Citér

6. november 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ja men det er nemlig at hun regulere det egentlig selv godt.. synes bare det er så lidt  eller også er tiden bare fløjet for mig? For hun spiser jo egentlig godt, og hvad hun har lyst til. I dag spiste hun havregrød til morgenmad og både frugtmos og en portion grød til frokost samt blev ammet til lur - så sulter gør hun jo ikke.. er bare nervøs for om hun bliver mæt nok. Havde været nemmere hvis man kunne spørge hende  

Kig på barnet… en sulten baby er jo ikke en tilfreds baby. Hvis du ser på et glad barn så får det mad nok. Men jeg ville som sagt ikke skrue op for amning. Hvis hun er madglad så kan du jo skrue op langsom for fast føde. Da mine sønner var 7-8 mnd fik de kun godnat falske/amning.

Anmeld Citér

6. november 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Kig på barnet… en sulten baby er jo ikke en tilfreds baby. Hvis du ser på et glad barn så får det mad nok. Men jeg ville som sagt ikke skrue op for amning. Hvis hun er madglad så kan du jo skrue op langsom for fast føde. Da mine sønner var 7-8 mnd fik de kun godnat falske/amning.

Ja okay. Du har ret. 

Anmeld Citér

6. november 2022

fehår

Når baby bliver friammet, og du lytter til hendes signaler, er det hele jo fint. Bare husk, at hun pludselig godt kan skrue op for amning igen, hvis hun får lyst - uden at der er noget galt. Det kan f.eks. være ved milepæle som kravle, stå selv, eller ved tandfrembrud eller institutionsopstart.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.