Første scanning - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
5 svar
7 synes godt om
5. november 2022

BlobBob

Jeg har brug for jeres råd. 

Jeg er gravid 5+4 i dag. Jeg vil gerne bestille tid til en tidlig tryghedsscanning, men jeg er i tvivl om hvornår det bedste tidspunkt er. 

Jeg vil være sikker på hjerteaktivitet (hvis den er der). I en af mine sidste graviditeter, bestilte jeg til 6+4, men var et par dage kortere end forventet, så det var ret svært at se hjertet. 

Alle mine graviditeter er endt i tidlige tab, så jeg er splittet mellem at ville have en så tidligt som muligt, men samtidig trække den lidt så der er mere at se. 

Hvornår fik i første scanning? Og hvornår ville i bestille en til? 

Jeg overvejer også at købe en pakkeløsning med flere scanninger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2022

Mrs.

Jeg fik henvisning af lægen til gynækolog, første gang var jeg meget kortere end antaget så der var jeg faktisk kun omkring 4+0 og så kom jeg igen 6+ og der var hjerteblink, og gynækologen bookede en tid mere pga min frygt for at miste, så hun scannede igen i uge 10 for at give mig ro, og så nf efterfølgende osv.. 

udover de almindelige scanninger og de første jeg fik på henvisning fra lægen, købte vi en kønsscanning. 

jeg har mistet tidligere i uge 21, og burde slet ikke kunne blive gravid igen (af hvad lægerne sagde) og forklarede min læge min bekymring for om baby var ok, så han skrev en henvisning uden videre  

har i dag en sund og rask pige på 5 mnd  

held og Lykke med graviditeten

Anmeld Citér

5. november 2022

Darling

Jeg er ked af dine tab

Jeg har bestilt tidlige scanninger 7+0 i de første to graviditer fordi jeg ikke havde tid før og dem mistede jeg. Det blev opdaget på scanning.

Den graviditet som blev til min søn, det så vi hjerteblink 6+0 og jeg vil bestille tid så tidligt igen i næste graviditet. Men jeg har også altid vidst hvor langt jeg var henne, derfor tør jeg godt bestille tid så tidligt.

Hvis du vil være helt sikker så ville jeg vente til 7+ eller 8+

Anmeld Citér

5. november 2022

Lwow

Jeg bestilte 7+1 da mit HCG niveau var så højt (fik det målt grundet en graviditet udenfor livmoderen et par måneder forinden) at der var indikation for tvillinger eller en molær graviditet men der var “kun” én og den sad som den skulle med det fineste hjerteblink.

Bestilte så igen 9+4 da min 12 årige bonusdatter syntes det var vildt spændende at følge udviklingen og børn må ikke komme med til scanninger i det offentlige. Her kunne vi jo faktisk allerede se en lille baby

Bestilte kønsscanning i uge 14 og har lige været til 4D scanning i uge 32  

Mange selvbetalte scanninger. I know! Men med en 12 årig der bare gerne vil være en del af det, har det været det hele værd og har givet mig en god ro i forløbet.

Jeg er i dag 33+1

Anmeld Citér

5. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg vil sige 7+0 så burde hjertet være begyndt at slå. Det er også først der man bliver scannet når man er i fertilitetsbehandling 

Anmeld Citér

5. november 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Vi var til første tidlige scanning 6+4 hvor vi så hjerteblink

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.