At tage i fitnesscenter for første gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.982 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2022

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg tabte desværre aldrig vægten efter at have født min nr. 2 og vejer nu 73 kg - jeg vejede 58 før. Det kan ses og jeg er meget utilfreds med det. Jeg vil derfor gerne træne det væk.

Jeg har cykeltrænet sporadisk siden fødslen, men det er tidskrævende og svært i mørke. Jeg kan ikke så godt løbe pga. noget med knæene.

Tilbage er der så fitness. Vi har et fitnesscenter i byen, som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Der træner mange forskellige typer mennesker og ikke kun frække chicks og friske fyre.

Men hvordan kommer jeg i gang. Jeg er så nervøs. Jeg har aldrig sat mine ben i et fitnesscenter før! Man kan leje en instruktør den første time, det gør jeg nok. Men så står man ellers også alene bagefter...

Hvordan er I andre kommet i gang? Hvad har været godt ved fitness? Hvad har været skidt?
Hvad skal jeg overveje?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2022

Panther

Profilbillede for Panther

https://superfitmor.dk

meget nemmere og mere fleksibelt

Anmeld Citér

4. november 2022

Anonym

Jeg har været i mange forskellige fitnesscentre, og jeg har kun haft gode oplevelser! Folk er der alle sammen for det samme, og det giver god motivation at se andre give den gas

Det lyder som en god idé med at booke en instruktør første gang - så er man sikker på at maskinerne bliver brugt rigtigt og du undgår skader  Derudover er der ikke rigtig andet tilbage end at komme derned og finde sin egen rutine  Mit bedste råd er at starte stille ud - det er bedre at komme afsted og så ikke køre sig helt død, end slet ikke at komme afsted, fordi man kører træt i det.. Jeg taler af erfaring  God fornøjelse med træningen og nyd det - det er faktisk meget hyggeligt

Anmeld Citér

4. november 2022

SP10

Profilbillede for SP10
Anonym skriver:

Hej,

Jeg tabte desværre aldrig vægten efter at have født min nr. 2 og vejer nu 73 kg - jeg vejede 58 før. Det kan ses og jeg er meget utilfreds med det. Jeg vil derfor gerne træne det væk.

Jeg har cykeltrænet sporadisk siden fødslen, men det er tidskrævende og svært i mørke. Jeg kan ikke så godt løbe pga. noget med knæene.

Tilbage er der så fitness. Vi har et fitnesscenter i byen, som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Der træner mange forskellige typer mennesker og ikke kun frække chicks og friske fyre.

Men hvordan kommer jeg i gang. Jeg er så nervøs. Jeg har aldrig sat mine ben i et fitnesscenter før! Man kan leje en instruktør den første time, det gør jeg nok. Men så står man ellers også alene bagefter...

Hvordan er I andre kommet i gang? Hvad har været godt ved fitness? Hvad har været skidt?
Hvad skal jeg overveje?

I mange fitness centre kan man få en instruktørtime hvis man ønsker det. Det er måske en meget god ide hvis det er muligt i jeres, så du ved hvordan maskinerne virker og får brugt dem rigtig. 
Ved ikke om det koster penge hvis du skal have lagt et trænings program. Men hvis du er usikker på hvad du skal, så vil jeg nok råde dig til at bruge penge på at få lagt et program så du ved hvad du skal når du kommer der hen..

Jeg trænede ofte selv alene, og det er der også mange andre der gør, så det er der intet mærkeligt i. 

Anmeld Citér

5. november 2022

Anonym

Undskyld jeg ikke svarer på dit spørgsmål  men! En træt mor spiser ofte anderledes end en udhvilet og glad mor. Har du prøvet at kigge  på din kost? Her taler jeg ikke om kur, men Prøv evt at spis mindre portioner, byt aftenguf ud med en gulerod eller spring kage/slik over oftere end du siger ja. Maven ska lige vænne sig til at spise mindre. 

man taber sig ikke af at gå i fitness center en gang om ugen, men skal ses som et supplement. Bor I i etagehus så tag et pr ekstra gange op af trappen hver dag, stå op det meste af din arbejdsdag, pres 7minutes work out ind dagligt. 

du skal vælge noget i dit fitness center der gør dig glad for du skal ha lyst til at gå derhen. Tænk også alternativt for der er jo mange måder at træne på: squash, boldspil, ridning, basket, dans,svømme, vand aerobic, fægtning you name it. 

held og Lykke med det og husk at omfavne din krop og dig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.