Sundhedsforsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. november 2022

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer, som er pædagoger, og ved om vi har en sundhedsforsikring igennem vores pension ved PBU? Jeg kan ikke finde svar nogle steder  min mand påstår hårdnakket at der har alle offentlige ansatte via deres pension

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2022

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg er offentligt ansat- dog ikke pædagog. Jeg har ikke sundhedsforsikring. 

Anmeld Citér

4. november 2022

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er også offentlig ansat, og har ingen privat synshedsforsikring igennem min pension eller fagforening.

Anmeld Citér

4. november 2022

321

Anonym skriver:

Er der nogle af jer, som er pædagoger, og ved om vi har en sundhedsforsikring igennem vores pension ved PBU? Jeg kan ikke finde svar nogle steder  min mand påstår hårdnakket at der har alle offentlige ansatte via deres pension

Min sundhedsforsikring bliver jeg beskattet af på min lønseddel. Så ud fra min lønseddel kan jeg se at jeg har en. 

Anmeld Citér

4. november 2022

Anonym trådstarter

Er der nogen form for tilskud/hjælp at hente, når mine problemer ikke er jobrelaterede? 
puh, jeg synes 950,- kr pr samtale er meget …. 

Anmeld Citér

4. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Er der nogen form for tilskud/hjælp at hente, når mine problemer ikke er jobrelaterede? 
puh, jeg synes 950,- kr pr samtale er meget …. 

Du skriver ikke, hvilken type hjælp, du efterspørger. Hvis det er psykologsamtaler, kan du måske høre ind under de kriterier, der berettiger til tilskud fra det offentlige. 
https://www.sundhed.dk/borger/behandling-og-rettigheder/sygesikring-og-laegevalg/gratis-behandling-og-tilskud/psykologhjaelp/

Anmeld Citér

6. november 2022

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981
Anonym skriver:

Det er bestemt ikke alle, der har det. Det er helt op til det enkelte pensionsinstitut, om de vil etablere sundhedsordninger.

Jeg har en sundhedsordning via mit pensionsselskab. Er ansat i en statslig styrelse og har SamPension som pensionsselskab. Det er en forholdsvis ny ordning - faktisk et år gammel her i oktober.

Anmeld Citér

6. november 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tror ikke at det offentlige tilbyder sundhedsforsikring. 

jeg har en, og er privat ansat, og har brugt forsikringen til flere ting der ikke er relateret til arbejde. Men man kan jo sige det sådan, at fixer man mine problemer: ondt i ryg, nakke, psykolog/coach, så er der også større chance for jeg ikke sygemelder mig, så derfor dækker de ofte andre ting end arbejdsrelaterede ting. 

Anmeld Citér

6. november 2022

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Arbejdspladser i det offentlige må ikke tilbyde sundshedsforsikring, da det er en personalegode, og det må en offentlig arbejdsplads ikke tilbyde. 

Men som skrevet ovenover har vi en sundhedsordning via pensionsselskabet. Det minder lidt om en sundhedsforsikring…og så alligevel ikke. Sundhedsordning handler om, at gøre noget sundhedsfremmende før skaden er sket, mens en sundhedsforsikring går ind og dækker, når skaden er sket. 

Fik lige læst mig til, at den også dækker psykologsamtaler - uagtet om det er arbejdsrelateret eller ej. 

Så kære dig! Prøv at ringe til dit pensionsselskab og høre. Rigtig god bedring

Anmeld Citér

7. november 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres bud. 
min bedste løsning, bliver mit medlemskab af Danmark. Det er til psykologhjælp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.