Ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
11 svar
4 synes godt om
4. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi er den slags forældre som ikke ‘gider’ give vores børn mere legetøj osv i adventsgaver. Sidste år fik de den ene søndag en tur i escape room - de elskede det! Og vi gentager succesen igen i år den ene søndag. Vi ligger på en budget på 3-400 til hver søndag tilsammen, som kan være en oplevelse eller andet. Svømmehal og biograf er egentlig tænkt på, men udfordringen ligger i, at 3 ud af fire søndage er der planlagt noget vi skal..: fx fødselsdag og jueltræsfest    Men måske man kan give det som et slags gavekort og gøre det fx mellem jul og nytår? Eller er det plat? Alle ideer modtages med kyshånd. Også i helt andre baner!  Skyd løs 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da vores var mindre fik de dvd film og Lego spil til PlayStation og brætspil 

Anmeld Citér

4. november 2022

Mrs.

Synes da sagtens i kan give det så i kan lave det mellem jul og nytår hvor tiden jo også kan føles lang  for børnene  generelt et rigtig godt koncept istedet for en masse de ikke får brugt. 

ellers ville jeg nok købe brætspil evt finde noget Uno og ligge ved gavekort så i kan spille spillet på dagen og så tage ud når i har tiden til det

alt efter hvor i bor kan jeg anbefale Tivoli i kbhs juleudstilling det er så flot i julen derinde!

Anmeld Citér

4. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mrs. skriver:

Synes da sagtens i kan give det så i kan lave det mellem jul og nytår hvor tiden jo også kan føles lang  for børnene  generelt et rigtig godt koncept istedet for en masse de ikke får brugt. 

ellers ville jeg nok købe brætspil evt finde noget Uno og ligge ved gavekort så i kan spille spillet på dagen og så tage ud når i har tiden til det

alt efter hvor i bor kan jeg anbefale Tivoli i kbhs juleudstilling det er så flot i julen derinde!

Ja, vi har faktisk bestilt tre spil til første søndag i advent. Og så får de én gave 2. Søndag…. Den ene ønsker sig fx en kasket og min datter en Barbie. Ellers bliver der en svæmmehalstur og escape room som den sidste  tror det bliver rigtig fint faktisk…..

ja, de har alt for meget legetøj de ikke leger med…. Så vi har seriøst sagt stop med det  også til bedsteforældre. Så hellere et årskort til …. Whatever….

Anmeld Citér

4. november 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
CKJ skriver:

Vi er den slags forældre som ikke ‘gider’ give vores børn mere legetøj osv i adventsgaver. Sidste år fik de den ene søndag en tur i escape room - de elskede det! Og vi gentager succesen igen i år den ene søndag. Vi ligger på en budget på 3-400 til hver søndag tilsammen, som kan være en oplevelse eller andet. Svømmehal og biograf er egentlig tænkt på, men udfordringen ligger i, at 3 ud af fire søndage er der planlagt noget vi skal..: fx fødselsdag og jueltræsfest    Men måske man kan give det som et slags gavekort og gøre det fx mellem jul og nytår? Eller er det plat? Alle ideer modtages med kyshånd. Også i helt andre baner!  Skyd løs 

Hvad med nogle DIY sæt? 
min mor gav os sidste år ingredienser, bageform og en opskrift til at bage en bestemt julekage, det var så hyggeligt

Anmeld Citér

4. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
SDD skriver:

Hvad med nogle DIY sæt? 
min mor gav os sidste år ingredienser, bageform og en opskrift til at bage en bestemt julekage, det var så hyggeligt

Diy sæt? Hvad er det?  Men mega god ide med en opskrift og dertilhørende ingredienser 

Anmeld Citér

4. november 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
CKJ skriver:

Diy sæt? Hvad er det?  Men mega god ide med en opskrift og dertilhørende ingredienser 

Gør det selv sæt. Nu ved jeg ikke alderen. Men fx https://panduro.com/da-dk/products/slik-bagning/bolsjer/bolsjesat/diy-kit-lav-dit-eget-juleslik-hvad-siger-du-til-3-kilo-slik-i-5-forskellige-smagsvarianter-ho-ho-ho!-902165?gclid=CjwKCAjw8JKbBhBYEiwAs3sxN1PeTFLw2VydBJIuU-yn_npIyFkTBny7d8J5TrZCrQmiqHvu1p3anhoC7_AQAvD_BwE

eller fra Frellsen som har flødebolle kit til 300. 

endten kan man selv sammensætte en lille kurv eller fx købe sådanne sæt. Det er rigtig hyggeligt og opfordrer jo netop til at bruge tid sammen i stedet for “bare” en lille gave. 

https://frellsen.dk/alle-produkter/flødebollekit

Anmeld Citér

5. november 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ikke nogen gode forslag, men vil bare sige FANTASTISK ide - jeg synes det er fedt du tager ansvar og stopper overforbruget, og i stedet giver dem tid og gode oplevelser med deres familie

Min ene kollega fortalte i denne uge hvordan hun var glad, for hun havde fundet en hjemmeside hvor hun nemt kunne købe 24 gaver til hendes 3 børn, så var den opgave hurtigt overstået - for hun vidste ikke hvad hun skulle finde på, men gaver hver dag SKULLE de jo have, for det plejede de (inklusiv barnet på 1 der end ikke aner hvad gaver er). Jeg synes ærligt talt det er trist at “plejer” spiller ind og får lov til at diktere gaveræs & overforbrug - det har efter min mening aldrig været sundt at overforkæle børn med TING.

Anmeld Citér

5. november 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm
CKJ skriver:

Jeg er lige nysgerrig, hvor gamle er børnene, og hvilket Escape room kan børn være med på (hvor i landet)?

Anmeld Citér

5. november 2022

Skouboe

Vi købte herfra et år, det var et stort hit 

https://scientistfactory.com/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.