Hov glemte fodtøj
Her fungerer det rigtigt fint m et par vinterstøvler m goretex, et par termo gummistøvler og et par vinter sko m. goretex. Derudover hjemmesko i dp brugte vi uldfutter m dutter fra mp, i bh er det knægtens foretrukne pt er det m monstre på.
I de koldeste måneder har han 2 par strømper på, uld inderst (mp) og bomuld yderst, for så er det de billige bomuld der slides: dette fordi junior jo får hjemmesko på om morgenen, men han får dem ikke selv taget på, når de kommer ind fra legepladsen - igen bh ikke dp/vs.
Vi har ikke fået den m de 2 sæt i dp, men bh anbefalede også 2×flyverdragter, så det har han haft de sidste 2 vintre og også den kommende. Sidste år kom han slet ikke i nr 2, så den solgte jeg videre m mærke på. Derfor en ny og så en brugt backup. Vi kører også m 2 sæt termo i bh, i en tynd og en kraftigere udgave men ikke med fleece. Grundet det varme efterår har sønnike endnu ikke haft brug for det varme termo og ej heller det forede regntøj. Jeg synes ikke foret regntøj er nødvendigt i dp, men i bh hvor de selv skal tage tøj på, er det rart kun at skulle bøvle m et lag.
Og så topper vi den, børnehavebarn, med at have vinterjakke og skibukser hjemme, hvis vi nu skal ud og gå en hverdagseftermiddag, da flyverdragter kommer kun hjem i ferier og weekender - gjorde det også nemmere for pædagogerne under corona.
Til køreturen til/fra bh har vi et uldsæt (jeg strikker i år selv), så der ikke skal siddes i en stor jakke i autostolen. Evt m uldtæppe også i bilen, og så kan man jo tage en softshell lignende jakke til at have udover fra bilen ind i bh, når det er pivkoldt og blæsende (har ikke været nødvendigt her)
Anmeld
Citér