Nyt job og usikkerhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået tilbudt et job og sagt ja.

Men wow nu melder nervøsiteten sig virkelig.

Puha. 

Jeg er en del overvægtig og er sindsygt bange for ikke at kunne passe deres uniformer hvordan griber man det an?

Er meget selvbevidst og hader virkelig min krop og udseende. Har desværre ikke held med at tabe vægt.

Er også bange for ikke at slå til, selvom jeg virkelig ville elsker det job. 

Hvad gør jeg? Synes det vil være så utroligt flovt ikke at kunne passe deres flotte jakkesæt og skjorter øv. Alene det gør jeg er ved af vende om og sige nej.

Min mand og familie er lykkelige for det lykkedes mig at få job, så skal min mand ikke være alene om at løfte byrden med vores økonomi. Men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal have det lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2022

Anonym

Tillykke med dit nye job. Tænker de har set dig fysisk  til en samtale, så du må gå ud fra at de har vurderet du kan passe deres uniform. 

Anmeld Citér

2. november 2022

B&J

Kæmpe stort tillykke med jobbet Nu ved jeg ikke lige hvad job du har fået 

men ved sygehuset hjemme plejen har store størrelser 

hvis det er fødevare butikker jamen der har de også store størrelser ellers kan de bestille hjem

Anmeld Citér

2. november 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Kæmpe stort tillykke med jobbet Nu ved jeg ikke lige hvad job du har fået 

men ved sygehuset hjemme plejen har store størrelser 

hvis det er fødevare butikker jamen der har de også store størrelser ellers kan de bestille hjem

Tusind tak.

Det er en butik som sælger virkelig dyrt design, og alle de ansatte har alle samme tøj på. 

Ved jeg bliver den "store" i flokken.

Troede ikke jeg havde en jordisk chance for at få jobbet hos dem da jeg søgte. Plejer nemlig at gå en bue udenom alt med uniform/bestemt tøj.   Af frygt for at jeg ikke kan passe det og bliver til grin.

Men helt modsat min egen overbevisning fik jeg jobbet

Anmeld Citér

2. november 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Tusind tak.

Det er en butik som sælger virkelig dyrt design, og alle de ansatte har alle samme tøj på. 

Troede ikke jeg havde en jordisk chance for at få jobbet hos dem da jeg søgte. Plejer nemlig at gå en bue udenom alt med uniform/bestemt tøj.   Af frygt for at jeg ikke kan passe det og bliver til grin.

Stort tillykke med dit nye arbejde. Det er sejt du sprang ud i det og fedt, du fik jobbet. Jeg er sikker på I Nok skal finde en løsning på tøjet til dig.

Anmeld Citér

2. november 2022

B&J

Anonym skriver:

Tusind tak.

Det er jo fantastisk med et team i alle størrelser det syntes jeg personligt nogle vil føle tryghed hos som som de ikke kan ved de andre 

Anmeld Citér

2. november 2022

Anonym

Tillykke!

Synes det er synd der er skår i glæden pga. det. Men kan nu godt forstå de tanker du kan få. Du må huske at tænke at hvis deres image er så vigtigt for dem, så havde de ikke ansat dig hvis du ville komme til at “blive til grin” i deres uniformer. Det er jo vigtigt for dem og du bliver en del af det image. Og så tænker jeg at det er vigtigt at du møder op med en ret selvkærlig atitude (ikke selvoptaget). Ikke noget med at være en undskyldning for dig selv. Hvis tøjet ikke passer så regn med at der findes en løsning. Vær professionel og stol på at de har ansat dig fordi du er dygtig og passer godt ind i deres koncept. Hvis du selv åbner op for at det er dig der er noget galt med pga din vægt så er det meget let at komme til at hoppe med på den for dem du møder (selvom det ikke burde være sådan). Men hvis du har din selvrespekt og husker dit værd så kan andre også mærke det
(og ville du i øvrigt nogensinde blive glad for at arbejde et sted, der ikke accepterede dig som du er? Så hvis din frygt er berettiget tænker jeg ikke det er et godt sted at arbejde)

Anmeld Citér

2. november 2022

Mrs.

Det skal nok gå  

jeg stod i modsatte ende - jeg var for slank på mit nye job og lignede en sæk kartofler! Jeg tabte bukserne konstant og blusen svømmede jeg rundt i  men vi grinte lidt af det, og besluttede jeg tog mit eget på til chefen havde bestilt noget hjem i min størrelse, det tog et par dage og har nu tøj der passer. 

De har ansat dig fordi de ser potentiale i dig og de vil have DIG ikke en anden! Så nyd det! Vær glad og klap dig selv på skulderen for at tage springet og have søgt jobbet! Det er super godt gået! Uniformen er det mindste! Det skal de nok sørge for kommer i orden  og du kommer 100% til at se brand godt ud i det! 
tillykke med jobbet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.