Side op og kravle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
12 svar
2 synes godt om
31. oktober 2022

B&J

Hej alle sammen

vores dejlige tøsepige er 8mdr født en måned for tidligt.

hun kan ikke sætte sig selv op eller kravle i nu jer med børn der ikke er så hurtige hvornår kunne jeres dejlige børne kravle og sætte sig selv op? 

vi glæder os bare så meget nok mere fordi storbror var mega mega hurtig han kunne kravle 4mdr og sætte sig selv op da han var 6mdr og født 14 før tid og ved godt 2 børn ikke er ens

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Min søn krøb rundt og gav sig først til at kravle, da han var 11 måneder. Først derefter kunne han selv sætte sig op. Så ingen panik - alt er helt normalt. De skal gerne kravle inden de bliver 12 måneder (hvis de da kravler). 
Lad vær med at sætte hende op med puder osv. Det kan bare skade hendes ryg. Lad hende ligge på maven og krybe rundt i stedet - på den måde styrker du ryggen og hun sætter sig op, når hun er klar og stærk nok. Så meget tid på maven, som overhovedet muligt. 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min datter var 8 måneder og 4 dage gammel da hun satte sig op selv for første gang, inden da havde hun krøbet fremad en månedstid. 

Hun begyndte at kravle på alle fire knap en måned efter hun havde lært at sætte sig op. 

men de små er så mega forskellige  man kan ikke sammenligne to babyer med hinanden. Det skal nok komme

Anmeld Citér

31. oktober 2022

B&J

FrkS skriver:

Min søn krøb rundt og gav sig først til at kravle, da han var 11 måneder. Først derefter kunne han selv sætte sig op. Så ingen panik - alt er helt normalt. De skal gerne kravle inden de bliver 12 måneder (hvis de da kravler). 
Lad vær med at sætte hende op med puder osv. Det kan bare skade hendes ryg. Lad hende ligge på maven og krybe rundt i stedet - på den måde styrker du ryggen og hun sætter sig op, når hun er klar og stærk nok. Så meget tid på maven, som overhovedet muligt. 

Mange 1000 tak

nej hun er super dygtig til at dreje rundt og møve rundt det ser så sjovt ud så lidt rundt kommer hun.

nej kunne aldrig drømme om at stable hende op hun skal selv danne hendes muskler ved st ligge på maven og ryggen når hun selv triller rundt 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

B&J

Skovrup skriver:

Min datter var 8 måneder og 4 dage gammel da hun satte sig op selv for første gang, inden da havde hun krøbet fremad en månedstid. 

Hun begyndte at kravle på alle fire knap en måned efter hun havde lært at sætte sig op. 

men de små er så mega forskellige  man kan ikke sammenligne to babyer med hinanden. Det skal nok komme

Det kan man nemlig ikke

Anmeld Citér

31. oktober 2022

HilliHallo

Yngste kravlede 3 dage før hun blev 1år. 

Satte sig på numsen da hun var 11mdr. 

Stå selvstændigt da hun var 14mdr. 

Hun følges af fys/ergo og der har ingen bekymring været  

Så væk med tankerne og nyd jeres lille pige. Hun er ikke så stor endnu. 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

B&J

HilliHallo skriver:

Yngste kravlede 3 dage før hun blev 1år. 

Satte sig på numsen da hun var 11mdr. 

Stå selvstændigt da hun var 14mdr. 

Hun følges af fys/ergo og der har ingen bekymring været  

Så væk med tankerne og nyd jeres lille pige. Hun er ikke så stor endnu. 

Vi nyder hende bare helt underligt man får lov at nyde en baby lidt mere ind en dreng der havde så meget fart på man ikke kunne følge med

Anmeld Citér

31. oktober 2022

TLO

Jeg kan ikke huske, hvornår sønnike satte sig op, men han var knap 11 mdr, da han kravlede rigtigt (før det en særlig møffe teknik med arme og det ene ben).

Kan huske da vi var til sidste samling v 13 mdr  i den store mødregruppe aka kommunens tilbud til førstegangsforældre. Alle de andre små gik, mens vores søn kravlede med turbofart og overhalede, og sundhedsplejersken kommenterede på, at han havde da helt styr på sine krydsbevægelser  

Anmeld Citér

31. oktober 2022

B&J

TLO skriver:

Jeg kan ikke huske, hvornår sønnike satte sig op, men han var knap 11 mdr, da han kravlede rigtigt (før det en særlig møffe teknik med arme og det ene ben).

Kan huske da vi var til sidste samling v 13 mdr  i den store mødregruppe aka kommunens tilbud til førstegangsforældre. Alle de andre små gik, mens vores søn kravlede med turbofart og overhalede, og sundhedsplejersken kommenterede på, at han havde da helt styr på sine krydsbevægelser  

Sådan sikke en lille fart bølle mega dejligt at læse mere ro i maven 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

fehår

Mine to store har begge kravlet og kunnet sætte sig op selv fra maveleje ved 8 måneder. Men det er så forskelligt, og det gør ingen forskel i det større billede. I en del kulturer kravler babyer slet ikke, fordi de ikke rigtig får muligheden. De lærer at gå alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.