kommende-mor skriver:
Ja - er nu nået til 40+5 uden at lillemanden giver tegn på at ville ud.
Ved mit sidste besøg hos Jm i torsdags blev aftalen så, at er der ikke sket noget inden på torsdag, ja så skal jeg ringe ind til fødegangen for at få en tid til igangsættelse.
Synes bare jeg har hørt/læst så mange steder at veerne kan blive en del værre, end når kroppen selv starter fødslen. Så håber j0 meget på at det sker inden af sig selv...
Men hvad er jeres erfaringer (både gode og dårlige) med at blive sat i gang?
Heej 
Ja, som du jo nok ved, så blev jeg sat igang om aftenen da jeg var 42+0. Jeg troede jeg skulle have stikpillen og jm fandt den også frem.. Men da hun undersøgte mig viste det sig, at der kun var 1cm tilbage af livmoderhalsen og samtidig havde jeg åbnet mig lige omkring 2cm.. Og derfor tog hun vandet med det samme... Det gjorde hun kl 19.40.. Jeg skulle derefter gå rundt for at se om mine veer kunne starte af sig selv - var ikke så behageligt, for jeg følte at jeg gik rundt og tissede i bukserne 
kl 22 satte de ve-droppet til og det startede på 18ml pr time, og kort efter blev det skruet op til 30, så 60, så 120, 150.. Og jeg synes selv det var nogle ret slemme veer, havde ingen ve-pauser fra kl 23 til omkring kl 3, hvor jeg fik lagt epiduralblokaden... De skruede der ned for ve-droppet for at se om min krop selv kunne "få" veer og resten af fødslen stod ve-droppet "kun" på 90.. Jeg havde nu korte pauser mellem veerne, og det hjalp virkelig meget.. Det jeg var ked af ved at blive sat igang, var at jeg ikke kunne komme i vand som jeg havde ønsket, men havde heldigvis en dejlig fødsel alligevel 
Held og lykke med det hele - håber din prins kommer ud før 42+1.. Ventetiden er ulidelig!! 
Knus Renée
Anmeld