Erfaring med igangsættelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.806 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - er nu nået til 40+5 uden at lillemanden giver tegn på at ville ud.

Ved mit sidste besøg hos Jm i torsdags blev aftalen så, at er der ikke sket noget inden på torsdag, ja så skal jeg ringe ind til fødegangen for at få en tid til igangsættelse.

Synes bare jeg har hørt/læst så mange steder at veerne kan blive en del værre, end når kroppen selv starter fødslen. Så håber j0 meget på at det sker inden af sig selv...

Men hvad er jeres erfaringer (både gode og dårlige) med at blive sat i gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

christina2412

jeg har en pap søster der blev sat igang her for en månedes tid siden.

hun sage det var noget hårdt, pga det bliver sat falsk igang, hun havde så åbnet sig en lille smule, og fik vestimulerende drop, og de skruede meget hurtig op for det syntes hun, på et tidspunkt havde hun 8 veer på 5 min.

men fødslen tog ca 4 timer ialt fra hun kom der ud og til deres dejlige søn var født, og hun sprang ikke et eneste sted.

det har jo nok meget, at sige hvor meget af det man skal igennen, om det er helt fra start, eller om du har åbnet dig lidt osv, ja ved det jo ikke 100% er første gangs fødende.

christina 38+2 

Anmeld

31. oktober 2009

SAL

kommende-mor skriver:

Ved mit sidste besøg hos Jm i torsdags blev aftalen så, at er der ikke sket noget inden på torsdag, ja så skal jeg ringe ind til fødegangen for at få en tid til igangsættelse.

Synes bare jeg har hørt/læst så mange steder at veerne kan blive en del værre, end når kroppen selv starter fødslen. Så håber j0 meget på at det sker inden af sig selv...

Altså...Man siger at det kan blive en hårdere fødsel hvis man blir sat i gang! MEN det er jo IKKE altid sådan!

Jeg selv blev sat igang da jeg var 42+0 - jeg fik en stikpille som HELDIGVIS virkede efter et par timer - fik veer og klarede den på ca 10 timer (var 1. gangsfødende)! Og det var IKKE slemt!

Man kan sige, at når du ikke har prøvet det før har du heller ikke noget at sammenligne med - bare lige for at være lidt positiv

Jeg HÅBER du selv går i fødsel og at det bliver en fantastisk oplevelse for dig

kh. Louise

Anmeld

31. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - ved godt det ikke er til at sige, også derfor jeg gerne lige ville høre et par historier herinde fra 

Så tak for indlæggene, og ja - håber stadig på at han melder sin ankomst inden torsdag...

Anmeld

31. oktober 2009

Halbschön

kommende-mor skriver:

Heej

Ja, som du jo nok ved, så blev jeg sat igang om aftenen da jeg var 42+0. Jeg troede jeg skulle have stikpillen og jm fandt den også frem.. Men da hun undersøgte mig viste det sig, at der kun var 1cm tilbage af livmoderhalsen og samtidig havde jeg åbnet mig lige omkring 2cm.. Og derfor tog hun vandet med det samme... Det gjorde hun kl 19.40.. Jeg skulle derefter gå rundt for at se om mine veer kunne starte af sig selv - var ikke så behageligt, for jeg følte at jeg gik rundt og tissede i bukserne

kl 22 satte de ve-droppet til og det startede på 18ml pr time, og kort efter blev det skruet op til 30, så 60, så 120, 150.. Og jeg synes selv det var nogle ret slemme veer, havde ingen ve-pauser fra kl 23 til omkring kl 3, hvor jeg fik lagt epiduralblokaden... De skruede der ned for ve-droppet for at se om min krop selv kunne "få" veer og resten af fødslen stod ve-droppet "kun" på 90.. Jeg havde nu korte pauser mellem veerne, og det hjalp virkelig meget.. Det jeg var ked af ved at blive sat igang, var at jeg ikke kunne komme i vand som jeg havde ønsket, men havde heldigvis en dejlig fødsel alligevel

Held og lykke med det hele - håber din prins kommer ud før 42+1.. Ventetiden er ulidelig!!

Knus Renée

Anmeld

31. oktober 2009

Nybagt mor

Renée88 skriver:

Heej

Ja, som du jo nok ved, så blev jeg sat igang om aftenen da jeg var 42+0. Jeg troede jeg skulle have stikpillen og jm fandt den også frem.. Men da hun undersøgte mig viste det sig, at der kun var 1cm tilbage af livmoderhalsen og samtidig havde jeg åbnet mig lige omkring 2cm.. Og derfor tog hun vandet med det samme... Det gjorde hun kl 19.40.. Jeg skulle derefter gå rundt for at se om mine veer kunne starte af sig selv - var ikke så behageligt, for jeg følte at jeg gik rundt og tissede i bukserne

kl 22 satte de ve-droppet til og det startede på 18ml pr time, og kort efter blev det skruet op til 30, så 60, så 120, 150.. Og jeg synes selv det var nogle ret slemme veer, havde ingen ve-pauser fra kl 23 til omkring kl 3, hvor jeg fik lagt epiduralblokaden... De skruede der ned for ve-droppet for at se om min krop selv kunne "få" veer og resten af fødslen stod ve-droppet "kun" på 90.. Jeg havde nu korte pauser mellem veerne, og det hjalp virkelig meget.. Det jeg var ked af ved at blive sat igang, var at jeg ikke kunne komme i vand som jeg havde ønsket, men havde heldigvis en dejlig fødsel alligevel

Held og lykke med det hele - håber din prins kommer ud før 42+1.. Ventetiden er ulidelig!!

Knus Renée

Din fødselsberetning er faktisk en af de fine - så var rart lige at få den hevet frem nu jeg selv står for tur

Hårdt, men til at komme igennem...

Og ja - nu må han meget gerne komme ud meget snart. Har også haft mens lign smerter on/off siden i går - men da det er første gang, har jeg svært ved at se om det kunne være optræk til noget

Anmeld

31. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg blev sat i gang ved første graviditet da jeg var 38 uger henne, fordi vandet var gået og der ikke kom veer. Og det gik utrolig nemt

Jeg fik en pille sat op om formiddagen, og skulle så have haft drop 6 timer efter. Men der var veerne allerede godt igang, så det blev ikke nødvendigt, og min datter blev født først på aftenen.

Så det behøver altså ikke altid være en hård omgang at blive sat igang.

Held og lykke med fødslen... jeg krydser fingre for at der er sket noget inden torsdag

Anmeld

31. oktober 2009

qp

Pyha... ja jeg blev sat i gang.... det var såååh forfærdeligt, havde veer i 24 timer og der var kun 1 minut imellem dem.

Men mon ik det er individuelt fra krop til krop? Håber ihvertfald det bedste for dig...

Anmeld

1. november 2009

Nanna1985

Jeg blev sat igang 6 dage før termin, da min datter ikk måtte blive for stor, så kan jeg ikk føde dem nemlig..

Blev sat igang med ballonkateter D. 26 August 2009 Kl. 20:30, det gjorde overhovedet ikk ondt at få lagt.. Fik en stue over på barselsgangen og der gik præcis 1 time, så fik jeg veer med 6 minutter imellem og de blev ved sådan indtil Kl. 4, så stoppede de lidt og jeg kunne sove fra dem.. Kl. 06:30 står jeg op, går i bad og gøre mig klar.. Vi går over i kantinen og får lækker morgenmad stadigvæk med små veer.. Torsdag morgen D. 27 August 2009 Kl 9 går vi over på fødegangen og jeg får pillet det ballonkakter ud og er åbnet mig de 3 cm, jeg skulle natten over, men der var dog stadigvæk livmoderhals tilbage og så prikkede de mit vand.. Derefter var Kl. 10:45... Solen skinnede og vi tog et smut op i byen og købte gave til vores ældste datter Fia, veer var taget til og der var 3 minutter imellem dem.. Vi gik rundt i byen 1 times tid og så tog vi tilbage på fødegangen.. Vi aftalte med jordemoderen om at vi kunne gå over og spise lidt frokost.. Det var en laaaan frokost, lidt svært at spise med 3 minutter imellem hver ve.. Men det lykkedes Kom tilbage til fødegangen og skulle nu hvile mig 1 times tid, for jeg skulle snart igang med ve-drop.. Kl. 14:00 får jeg ve-drop og jeg har mange veer, inden de lægger det, så de indstiller det kun til 15 ml af gangen, det er det mindste.. Jeg havde total ve-storm og de gjorde virkelig NAS der Kl. 16:30.. Kl. 17:30 er jeg 5 cm åben.. Kl. 19:30 er jeg 8 cm åben. Kl. 20:21 er jeg 10 cm åben og er kommet over på fødelejet.. Kl. 21:25 blev vores dejlige pige født

Anmeld

1. november 2009

Nybagt mor

Spændene at læse jeres erfaringer - det er åbenbart meget forskelligt hvordan ens krop reagerer på at b live sat i gang!

Selvom der er både gode og dårlige, men alligevel knap så skrækindjagende beretninger - ja så håber jeg jo stadig på at han melder sin ankomst inden:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.