Svar på røngten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Jeg fik taget et røntgenbillede af brystkassen igår, fordi jeg periodevis har trykken og ubehag. 

Det kommer og går, men kan hele tiden fornemme "noget", men prøver at fortælle mig selv, at hvis nu det var kræft, så ville det ikke komme og gå, vel ? Så ville det vel blive gradvist dårligere.

De sidste tre fire dage har jeg ikke rigtig haft appetit og en lille smule kvalme, hvilket skubber til frygten.

Kan jeg ringe til en lægevagt og få svar på de røngten? Kan simpelthen ikke gå på den her måde og vente, det hæsligt. 

Vil ikke dø fra mine børn, simpelthen så bange for at fejle noget alvorligt. føj det godt nok en øv periode det her. Hvad havde i gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2022

Anonym

Jeg krydser fingre for at der ikke er noget galt, men du bliver nødt til at slå koldt vand i blodet også selvom det er svært

Og nej jeg synes ikke du kan tillade dig at ringe til lægevagten, det er til akutte ting og linjen skal ikke spærres for andre  

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Du kan altid tjekke min sundhed. Der burde du kunne læse svaret. Men det kan være svært at tyde hvad det betyder. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvis de finder noget akut ringer de ret hurtigt og kalder dig ind. At læse svaret selv er en virkelig dårlig ide, da det kan skabe ubegrundet frygt da man sjældent ved hvad det der står betyder. 

og lægevagten svarer dig ikke på prøvesvar. Det MÅ de ikke. Du kan bruge lægevagten hvis du får det dårligere fysisk for det du er undersøgt for. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg fik taget et røntgenbillede af brystkassen igår, fordi jeg periodevis har trykken og ubehag. 

Det kommer og går, men kan hele tiden fornemme "noget", men prøver at fortælle mig selv, at hvis nu det var kræft, så ville det ikke komme og gå, vel ? Så ville det vel blive gradvist dårligere.

De sidste tre fire dage har jeg ikke rigtig haft appetit og en lille smule kvalme, hvilket skubber til frygten.

Kan jeg ringe til en lægevagt og få svar på de røngten? Kan simpelthen ikke gå på den her måde og vente, det hæsligt. 

Vil ikke dø fra mine børn, simpelthen så bange for at fejle noget alvorligt. føj det godt nok en øv periode det her. Hvad havde i gjort?

Jeg arbejder på et sygehus og er i den forbindelse ret tit “omme i baglokalet” når folk for taget et rtg, og jeg ved at ser de noget (som der skal kigges nærmere på),på et billede vil der blive gjort noget ret hurtigt (samme dag). Det vil på ingen måde hjælpe dig at ringe til vagtlægen (behandlings mæssigt), og jeg synes helt ærligt at det er spild  af vagtlæge tid..  Så kære ts, ro på dig og din angst (lyder som om at den er noget dybtegående ) , ved godt at det er nemmere sagt end gjort

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Cerenia

Ingen af os ved hvad det er, men det kunne godt tyde på angst i det hele taget når jeg læser din reaktion herinde. 
angst kan give præcis de symptomer du beskriver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.