Mor syg baby skal passes under operation - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.975 visninger
11 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
Jeg skal opereres akut pga galdesten. 
i dag til undersøgelser (ekg, blodprøver, blodtryk mm altså korte undersøgelser) var mine svigerforældre der til at tage den lille og hun gik AMOK, som i hun skreg trøstes løst til hun kom over til mig igen. (Far er ikke hjemme og kan ikke hjælpe) 

til hverdag er jeg alene med hende det meste af tiden, og hun har en fase pt hvor hun er ekstremt mor syg, og andre slet ikke kan holde hende uden hun bliver ulykkelig. 

jeg har brug for den operation, men hold nu op jeg har dårlig samvittighed og frygter at hun skal skrige/græde fra jeg bliver lagt i narkose til jeg kommer tilbage.. det skær mig i hjertet får lyst til at takke nej til operationen for nu, til hun er større. Men det er ikke en mulighed alligevel, da det er akut og der skal gøres noget NU.. 

får det bare så skidt over at tænke på hun skal være så ulykkelig. Er bange for hun vil opleve det som et “svigt” at mor ikke kommer når hun græder?? Hvad Søren skal jeg stille op..? 

kh. pyller mor der overtænker helt vildt lige inden operationen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2022

Anonym

Det er mega hårdt når de er så morsyg eller farsyge. 

Kan du /I prøve at være merer samme med familien eller den person hu n kommer til at være samme med. Så hun lærer dem at kende noget merer og ser dem merer. Det vil hjælpe meget. 

Er hun startede i DP eller vuggestuen? 

Hvor gammel er hun ? 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er mega hårdt når de er så morsyg eller farsyge. 

Kan du /I prøve at være merer samme med familien eller den person hu n kommer til at være samme med. Så hun lærer dem at kende noget merer og ser dem merer. Det vil hjælpe meget. 

Er hun startede i DP eller vuggestuen? 

Hvor gammel er hun ? 

Det er hendes farmor og farfar der skal passe hende, de bliver på hospitalet da det er en kort operation og jeg gerne skulle være klar til udskrivelse samme dag. Hun kender dem godt men ja.. 

hun er 5 måneder og amme barn med stort A! 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er hendes farmor og farfar der skal passe hende, de bliver på hospitalet da det er en kort operation og jeg gerne skulle være klar til udskrivelse samme dag. Hun kender dem godt men ja.. 

hun er 5 måneder og amme barn med stort A! 

De skulle se efter hende igår bare til mindre prøver hvor de lige skulle sidde med hende 10 min, og hun tændte fuldstændig af og skreg så hjerteskærende.. får så ondt i hjertet

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Operationen er nødvendig for dig og derfor skal hun være sammen med farmor og farfar.
Der er ikke andre valg, for du skal opereres.

Hun er sammen med nogen hun kender og som nok skal passe godt på hende, så de er der for hende - selvom hun hellere vil være hos dig.

Jeg kan godt forstå det er svært for dig, men du har ikke et valg, og de skal nok passe godt på hende og forsøge at aflede hende og trøste hende. Din datter klarer det også.

Det bedste du kan gøre, selvom det er svært, er at vise og fortælle din datter at farmor og farfar nok skal passe godt på hende og at du snart er tilbage igen - selvom hun er lille så er det godt at sætte ord på.

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym

Det er rigtig hårdt og det er jo ikke hensigtsmæssigt men det er det vilkår der mu er. Jeg tror at du skal vende dine tanker omkring det. Det er helt naturligt at hun reagerer som hun gør og det er okay. Det er okay at hun giver udtryk for sin usikkerhed og det er også okay at det er hårdt for dig og du kan få dårlig samvittighed. Men du efterlader hende jo ikke bare. Hun skal være sammen med nogle som elsker hende og kan passe på hende i den tid du ikke har mulighed for det. Det vigtige er hvordan hun bliver mødt i sin utryghed, at hun bliver holdt, trøstet og at hun ser at der er voksne omkring hende som forsøger at opfylde hendes behov også selvom det måske ikke rigtig lykkes. Ja måske græder hun hele tiden men hun er ikke alene eller efterladt. Jeg synes det er ret vigtigt at huske på det fordi det har en positiv betydning for hvordan det påvirker hende og hendes tillid til den verden hun lever i. Og så er der det helt praktiske i at du måske skal pumpe lidt mælk ud eller have erstatning klar så de kan give hende noget i mens og også hvis du får noget medicin som gør at du ikke må amme lidt tid efter. Hvis der er et eller andet hun let bliver distraheret af fx en skærm eller noget tænker jeg at det er ok at bruge det i den situation selvom det normalt slet ikke er pædagogisk korrekt til en baby Men hvis det kan hjælpe i en ekstraordinær situation går det nok. Måske skal hun også have en lur osv. i sin egen trygge barnevogn. Og så går tiden jo lige så stille. Det skal nok gå og selvom det er mega ubehageligt for jer alle sammen er der jo intet valg så det handler om at gøre det på den bedste måde. 

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym

Forstår din bekymring ❤

Dit barn vil mangle dig, og formodentlig være ked af det, ja. At det sker en enkelt gang i nogle timer, selv hvis barnet er ulykkeligt imens, kommer altså ikke til at skade for evigt. For det første er den lille ikke alene, men med nogle mennesker, der vil gøre alt hvad de kan for at hjælpe og passe på. Det vil sige at hun vil blive mødt med omsorg og empati i de svære følelser. Og dét er det vigtige. Hvis præmissen var at hun bare måtte ligge alene i en krybbe og skrige uden menneskekontalt, så var situationen en hel anden!

Dernæst sker det én gang. Der hvor det for alvor kan skade en baby at græde er hvis det sker igen og igen og barnet ikke bliver mødt med omsorg imens (som f.eks. ved cry it out udført efter bogen) 

Så ja det vil være hårdt mens det står på hvis hun er ulykkeligt hele tiden. Og hun forstår jo ikke om det er 10 minutter eller 10 timer det står på. Men hvis i har en tryg og stabil tilknytning, som det lyder til, så kan i nemt finde hinanden igen. Og det kan godt være hun vil have elstra brug for kontakt i noget tid -og hvis du så møder hende i det behov viser du netop "mor er her og vil altod være her" og det reparerer relationen. Ligesom når ungerne bliver større og man måske får råbt vel rigeligt og været urimelig en dag -hvis man formår at gå tilbage og sige undskyld og være til stede, tager relationen ikke skade

Anmeld Citér

29. oktober 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle de søde ord. 
Jeg er indlagt på hospitalet med hende. Pga lægerne har ventet for længe er det blevet en mere kompliceret operation så de kan først operere på mandag eller tirsdag. 
Svigerforældrene har været hos os det meste af i dag, og kommer også både imorgen og mandag/evt tirsdag så hun får mulighed for at se dem lidt mere op til de skal passe hende. Håber bare det hele går nemt og snart er overstået så jeg kan komme hjem med min lille skat og få vores hverdag igen

Anmeld Citér

30. oktober 2022

Musemåtte

Jeg har også en pige på 5 måneder. 
Passer de hende hjemme hos jer selv? Det er ihverfald her min pige ville være mest tryg.

Anmeld Citér

30. oktober 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Tak for alle de søde ord. 
Jeg er indlagt på hospitalet med hende. Pga lægerne har ventet for længe er det blevet en mere kompliceret operation så de kan først operere på mandag eller tirsdag. 
Svigerforældrene har været hos os det meste af i dag, og kommer også både imorgen og mandag/evt tirsdag så hun får mulighed for at se dem lidt mere op til de skal passe hende. Håber bare det hele går nemt og snart er overstået så jeg kan komme hjem med min lille skat og få vores hverdag igen

Hvorfor har lægerne ventet for længe ..??

held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.