Knækket vægtkurve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2022

Mariadle

Hej alle 

Sikke mange bekymringer som ny forælder.  Vi har en pige der i dag er 2 måneder gammel. Vi har haft besøg af SP og vores datter er gået fra at veje 3750 g og være 52 cm til at veje 5000 g og være 61 cm. 

Jeg fuldammer og hun har i løbet af de 2 de måneder været plaget af trøske og jeg har fået menstruation som påvirker smagen på mælken. I dag fortæller SP os så, at hun er knækket en kurve. Hun har tidligere også lagt lidt lavt ift. vægtøgning. 
Grundet hendes trivsel er SP ikke bekymret og laver opfølgning om en måned. 

Er der andre der har oplevet noget lignende og vil dele deres erfaring? 

Mvh hønemoren

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2022

Anonym

Mariadle skriver:

Hej alle 

Sikke mange bekymringer som ny forælder.  Vi har en pige der i dag er 2 måneder gammel. Vi har haft besøg af SP og vores datter er gået fra at veje 3750 g og være 52 cm til at veje 5000 g og være 61 cm. 

Jeg fuldammer og hun har i løbet af de 2 de måneder været plaget af trøske og jeg har fået menstruation som påvirker smagen på mælken. I dag fortæller SP os så, at hun er knækket en kurve. Hun har tidligere også lagt lidt lavt ift. vægtøgning. 
Grundet hendes trivsel er SP ikke bekymret og laver opfølgning om en måned. 

Er der andre der har oplevet noget lignende og vil dele deres erfaring? 

Mvh hønemoren

KÆMPE kram herfra..

nej han knækkede ikke en kurve og min SP var ikke støttende men skabte bare endnu mere panik i mig og min mand om at drengen var ved at dø af sult imellem vores hænder..

så fantastisk at hun netop fortæller Jer at jeres datter har det godt..

det er meget nemt at falde en kurve når hun som du skriver har lidt af trøske og mælken smager anderledes...

Jeg vil sige som min nuvæende Sp ville sige til mig: "kig på barnet, er hun glad og smiler til dig? spiser hun roligt når du ammer?, er hun ellers i udvikling og viser nysgerrighed i sine omgivelser?" hvis ja så ro på...

mad og amning fylder vanvittig meget det første stykke tid og man bliver hurtigt bekymret..

men er SP ikke bekymret så træk vejret dybt og stol på at hun ved hvad hun taler om <3

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Når sp ikke er bekymret så synes jeg heller ikke du skal være det, jeg kender ikke til det. Min søn er også 2 måneder nu, han er dog født 36+4 og vejede 2650 ved fødslen og var 50 cm lang nu er han 56 og vejer 5100 jeg synes det lyder ret normalt. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Hvis du har en tilfreds og glad baby ville jeg ikke være  bekymret overhoved. Ved du hvor svært det er at måle babyer? De står jo ikke på deres fødder og de krymper sig sammen i mange mærkelige stillinger. Vi havde en måling hvor vores søn “faldt” 2 kurver. Næste gang var han på den oprindelig kurve.

Læg bekymringerne fra dig - der kan tids nok komme store udfordringer senere.. men så takler man det. Og der er aldrig det man havde forestille sig at skulle bakse med. 
Hilsen mor til barn med diabetes type 1 og er andet barn med Asbergers (autisme).

Anmeld Citér

28. oktober 2022

fehår

Hvis det er 8 uger siden, at baby sidst blev vejet, har hun i gennemsnit taget 156,25 gram på om ugen. Jeg ville slet, slet ikke være bekymret med sådan en vægtøgning. Baby er jo også vokset flot i længden!

Hvis der er trivsel og nok våde tissebleer, så ville jeg tage den med ro og amme videre. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

HilliHallo

En enkelt kurve er ikke bekymrende. Egentlig siger vægten ikke meget om babyen. Det som gælder er babyes humør, overskud, udvikling, kontakt, våde bleer og at baby vokser i længden. Glad og tilfreds baby = alt i orden  

Baby herhjemme vagte først bekymring da hun var dykket 3 kurver, var grædende og stoppede med at vokse. Så kom vi på neo og blev fulgt der. 

Generelt; så kig på din baby og ikke en vægtkurve. Og tillykke med babyen i øvrigt. 

Anmeld Citér

28. oktober 2022

Anonym

Vores datter er 4 måneder og fuldammes, hun har fra fødsel været lille og spinkel. Hun har ikke øget vægt sol forventet, men fulgt sin egen kurve. Hun trives, sover godt og er virkelig hurtig fremme i udvikling, men alligevel har vi fået ekstra besøg fra sundhedsplejersken. 
Det har givet mig ro i at fortsætte med amningen! Så når sundhedsplejersken vurderer at det er ok, så hvil i det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.